زلزله ۵٫۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند

زمین لرزه ای با قدرت ۵٫۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه شنبه شب شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه را لرزاند. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین و در هفت کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۰ کیلومتری قصرشیرین و ۳۷ کیلومتری گیلانغرب […]

زمین لرزه ای با قدرت ۵٫۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه شنبه شب شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه را لرزاند. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین و در هفت کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۰ کیلومتری قصرشیرین و ۳۷ کیلومتری گیلانغرب به وقوع پیوسته است.تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است.

پس از وقوع زمین لرزه مهیب ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ پس لرزه در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته است.زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.