روحانی: ایران خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد / آب خلیج فارس به یزد خواهد رسید

رئیس جمهوری گفت: ایران خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد، روح و امید جدیدی در کالبد کشور دمیده شده است. به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان یزد در میدان امیر چخماق این شهر افزود: سلام بر یزد قهرمان، سلام بر نگین کویر ایران و سلام بر […]

رئیس جمهوری گفت: ایران خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد، روح و امید جدیدی در کالبد کشور دمیده شده است. به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان یزد در میدان امیر چخماق این شهر افزود: سلام بر یزد قهرمان، سلام بر نگین کویر ایران و سلام بر مردمی که در همه صحنه ها افتخار و حماسه افریدند، سلام بر شهید محراب آیت الله صدوقی و سلام بر مرد اخلاق و ادب سید روح الله خاتمی. وی اظهار داشت: سلام بر شهیدان و دلاوران قهرمان تیپ الغدیر یزد، سلام بر شهید منتظر قائم و همه شهیدان این دیار، سلام بر جوانان غیور و حماسه آفرین استان یزد، سلام بر دیار گفت وگوی تمدنها و سلام بر شهر ایمان و عرفان و عشق به خاندان رسالت.

81993265-70574924

وی گفت: از آشنایی من با دیار شما بیش از 50 سال می گذرد ، شور شما مردم همان شور سال 54 است، شما در سالهای 54 ، 55 ، 56 و 57 در انقلاب اسلامی چه ها که نکردید. رئیس جمهوری یادآور شد: شما مردم یزد بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین 57 بودید و من در فروردین 57 در شهر یزد بودم و دلاوری های شما را از نزدیک دیدم، من قهرمانی های تیپ الغدیر شما را در عملیات های مختلف بویژه در عملیات خیبر از نزدیک شاهد بودم. روحانی تصریح کرد: شما دار ایمان وجهاد ، فداکاری ،کوشش و عشق به انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب و کشور ایران هستید.

وی افزود: افتخار می کنم که شاگرد استاد بزرگ حوزه آیت الله العظمی سید محمد محقق داماد بودم، من شاگرد آیت الله العظمی شیخ مرتضی حائری یزدی بودم؛ استوانه علم و دانش در حوزه علمیه قم و بالاتر، موسس حوزه علمیه قم از دیار شما آیت الله العظمی حائری یزدی بوده است. روحانی گفت: بسیار خوشحالم که در روزهایی میهمان شما مردم عزیز هستم که یک دوران بزرگ در پیروزی اخلاقی در انتخابات هفت اسفند رقم زدید. دکتر روحانی افزود: در روزهایی که پیش رو داریم یک دوران بزرگ پیروزی اخلاقی در انتخابات هفتم اسفند را گذراندیم که مردم قهرمان ما حماسه دیگری آفریدند همانطور که در سال 92 مردم حماسه آفریدند. وی اضافه کرد: در این انتخابات برادر عزیز من دکتر عارف نقش بسزایی داشت که البته در این حماسه بزرگ بعد از رهبر معظم انقلاب که نقش اصلی را پای صندوق رای داشتند همه نخبگان و بزرگان و بویژه افتخارات این شهر مردم را برای این حماسه بزرگ دعوت کردند. رئیس جمهوری یادآور شد: من وقتی در سال 59 وارد مجلس شورای اسلامی شدم آنچه شما مردم عزیز یزد قهرمان به مجلس فرستاده بودید دسته گلها و چراغهای درخشان مجلس شورای اسلامی بودند.

** مردم قهرمان خدمتگزاران خود را فراموش نخواهند کرد

روحانی گفت: درود به روان پاک مرحوم دکتر سیدرضا پاکنژاد که در قبل از انقلاب با او آشنا بودم یکی از نمایندگان برجسته بود و در همان مجلس از اردکان هم برادر عزیزم دکتر سیدمحمد خاتمی حضور داشت. وی تصریح کرد: ایران قهرمان، خدمتگزاران خود را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد آنهایی که برای عظمت انقلاب تلاش کردند؛ آنهایی که امروز افتخار ایران هستند و هیچکس نمی تواند نام و عظمت آنها را خاموش کند.

رئیس جمهوری ادامه داد: مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفند کار بزرگی کرده و دنیا را به حیرت وا داشتند ؛ در این انتخابات پیروزی یک جناح بر جناح دیگر نبود و همه جناحها پیروز شدند. رئیس جمهوری تاکید کرد : در این انتخابات اخلاق بر بداخلاقی پیروز شد ، اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد و امروز روزی است که بعد از انتخابات باید برای ساختن ایران سربلندتر و آبادتر دست در دست هم نهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد ، ایران عزیز را بسازیم. ** دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم است رئیس جمهوری گفت: دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است و مجلس دهم و دولت یازدهم درکنار یکدیگر برای حل مشکلات کشور از جمله استان یزد بیش از گذشته تلاش خواهند کرد. روحانی افزود: دلها را باید از کینه بشوییم؛ امروز روز وحدت است؛ امروز روز اتحاد است؛ امروز باید قدردان این نعمت باشیم و قدردانی این نعت و سپاس در این است که به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم.

وی به انتخابات هفتم اسفند اشاره و اظهارکرد: رای شما مردم رای به عقلانیت، منطق و امید به آینده بود، امروز روح و امید جدید در کالبد کشور دمیده شده است. رئیس قوه مجریه یادآور شد: در سال 94 که روزهای پایانی آن است؛ به دلیل رکود جهانی و کاهش بی سابقه قیمت نفت که در 2 سال گذشته به یک پنجم و یک ششم تقلیل یافته، تمام کشورهای نفتخیز دچار مشکل شده اند. روحانی اضافه کرد: در یک سال و نیم گذشته ارزش پول ملی روسیه 98 درصد، در آذربایجان 104 درصد و در ترکیه با آنکه صادر کننده نفت نیست 31 درصد کاهش یافته و در ترکمنستان ارزش پول ملی 22 درصد و در قزاقستان نیز 88 درصد کاهش یافته است. وی گفت: آنها که می گویند دولت یازدهم چه کرده؛ به این آمار توجه کنند؛ دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است.

رئیس جمهوری افزود: دولت منتخب شما ارزش پول ملی شما را به رغم کاهش قیمت نفت حفظ کرده، ثبات و آرامش بازار را حفظ کرده و روند کاهنده تورم را حفظ کرده است. وی تصریح کرد: درست که مردم مشکلات فراوانی دارند و جوانان ما برای اشتغال نگاهشان به رونق آینده است؛ همه اینها را قبول داریم اما به آنها که انصاف را در روزهای انتخابات با بوق های در دست فراموش کردند؛ می گویم که در دوران وفور و قیمت بالای نفت در سال های گذشته که درآمد نقتی ما در سال 90 ، 120 میلیارد دلار بود؛ هیچ اشتغالی برای جوانان ما درست نکردند. روحانی گفت: من قبول دارم که کار فراوانی برای اشتغال جوانان باید انجام شود اما خواهش می کنم از اقتصاددانان و محققان و دانشجویان و اساتید دانشگاه که اشتغال پاییز امسال را در مقایسه با اشتغال پاییز 92 نگاه کنند؛ در فاصله این دو سال تعداد شاغلان یک میلیون و 179 هزار نفر اضافه شد. وی تصریح کرد: یعنی تقریبا در دو سال گذشته سالی 600 هزار اشتغال درست شده است؛ البته به رغم همه مشکلات ما نیاز به یک میلیون شغل و رونق اقتصادی داریم؛ من به شما مردم عزیز ایران و مردم فهیم یزد قول می دهم که سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

رئیس جمهوری گفت: مردم به کسری دولت های صادرکننده بزرگ نفت در منطقه و جهان توجه کنند؛ در سال گذشته نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی عربستان 21 درصد کاهش داشت، ونزوئلا 24 درصد، عراق 23 درصد، الجزایر 13.9 درصد ، امارات 5.5 ، قطر 4.5 و ایران با 2.9 درصد کاهش مواجه بوده است. روحانی یادآور شد: من از همه محققان و اساتید و همه افراد جامعه می خواهم که آمارها را در شرایط سخت سالی که رو به اتمام است برای جوانان ما توضیح دهند ما قدم به قدم به سمت جذب سرمایه داخلی و خارجی، رونق اقتصادی و اشتغال حرکت می کنیم ما نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی و همزبانی و دولت و مجلس همدل و همزبان داریم، ما با کمک همدیگر می توانیم روزبه روز برای این کشور افتخار بیافرینیم. وی گفت: مردم ایران به امنیت کشورتان افتخار کنید در این انتخابات دیدید که در سراسر کشور و در طول سال 94 امنیت بود، شما ببینید در کشورهای همسایه ما و شرق و غرب و شمال و جنوب امنیت چگونه است؛ باید از قهرمانان سپاه، ارتش و بسیج و نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی تشکر کنیم که این امنیت و ثبات در سایه تلاش و فداکاری آنها حاصل شده است و انشاءالله روز به روز شاهد امنیت و ثبات بیشتر در ایران عزیز خواهیم بود. وی گفت : از دانش آموزان عزیزی که سرود استقبال را به زیبایی اجرا کردند و مردم یزد که صمیمیت ، وفا و میهمان نوازی خود را در سراسر مسیر از فرودگاه تا امیرچخماق به نمایش گذاشتند، تشکر می کنم.

** 44 پروژه با 970 میلیارد تومان هدیه دولت به مردم یزد

رئیس جمهوری همچنین درباره طرحها و پروژه های استان یزد گفت: 532 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راه و راه آهن اختصاص یافته که تفصیل آن را در شورای اداری بیان خواهم کرد. روحانی اظهارکرد: اختصاص 155میلیارد تومان برای پروژه های بخش کشاورزی بویژه طرحهای نوین آبیاری این استان و شهرستانهایی که در زمینه آب مانند خیلی از شهرهای کویری نیاز شدید به آب دارند از دیگر طرحهای تعریف شده است. وی افزود: اختصاص 169میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های بخش آب، برق و عمران شهری، اختصاص 85میلیارد تومان برای پروژهای علمی ،فرهنگی ، گردشگری، دفاع مقدس و ایثارگران و 17میلیارد برای تکمیل 8 طرح ورزشی، هفت میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی و 5 میلیارد برای اجرای طرح های ویژه مشارکت جامع در بخش های زیست محیطی از دیگر طرحهاست. رئیس جمهوری همچنین گفت: 237میلیارد تومان از محل منابع وزارت نفت برای تکمیل طرحهای گازرسانی استان یزد اختصاص یافته که انشاءالله در دولت یازدهم تلاش خواهیم کرد که طرح گازرسانی در تمام کشور را به اتمام برسانیم. وی اظهار کرد: 425میلیارد نیز از محل سازمان تامین اجتماعی برای طرحهای بهداشتی و درمانی ، 95 میلیارد تومان از محل منابع وزارت ارتباطات برای طرحهای ارتباطی و فناوری نیز اختصاص داده ایم.

** آب خلیج فارس به یزد خواهد رسید

روحانی درباره موضوع آبرسانی در خلیج فارس به استانهای مرکزی کشور هم گفت: انشاءالله در سالهای آینده پروژه هایی برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکز خواهیم داشت و طبق بررسی که در دولت انجام دادیم اولین استانی که آب از خلیج فارس به آن خواهد رسید استان یزد خواهد بود. وی یادآور شد: چهار هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شده که خط اول آن به فلات مرکزی، استانهای یزد و کرمان خواهد بود. رئیس جمهوری افزود: برای این منظور در تهران تصویب کردیم که 400میلیون دلار از صندوق توسعه ملی ، 900میلیارد تومان از منابع شرکتها ، 600میلیارد تومان از منابع بانکها و هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی اختصاص یابد که با اختصاص این اعتبارات که کار بسیار عظیمی است این موفقیت آغاز خواهد شد. روحانی خاطرنشان کرد : در این سفر در مجموع 44طرح و پروژه برای این استان تعریف شده که 970میلیارد تومان اعتبار به آنها اختصاص می دهیم و همه این طرحها در سال 95 و 96 اجرایی خواهد شد