پیروزی سه فرنگی کار ایران در نخستین مبارزه

«محمدعلی گرایی»، «حسین نوری»، «بهنام مهدیزاده» فرنگی کاران وزن های ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا برابر حریفانی از چین، ترکمنستا و قرقیزستان به برتری رسیدند. پیکارهای کشتی فرنگی در چهار وزن ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۰:۳۰ امروز (چهارشنبه) در […]

«محمدعلی گرایی»، «حسین نوری»، «بهنام مهدیزاده» فرنگی کاران وزن های ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا برابر حریفانی از چین، ترکمنستا و قرقیزستان به برتری رسیدند. پیکارهای کشتی فرنگی در چهار وزن ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از ساعت ۱۰:۳۰ امروز (چهارشنبه) در سالن مرکزی جاکارتا آغاز شد.در وزن ۷۷ کیلوگرم «محمدعلی گرایی» دارنده مدال برنز جهان در دور نخست در دیداری انتقامی «بین یانگ» فرنگی کار با تجربه چینی که مدال طلای آسیا را در کارنامه دارد با اقتدار و با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

گرایی در فینال پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۸ آسیا در قرقیزستان، مبارزه را به این حریف چینی واگذار کرده بود.این فرنگی کار شیرازی در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف «سینگ» از هند برود. «آسخات دل محمد اف» قهرمان آسیا از قزاقستان در گروه گرایی قرار دارد.از نکات جالب این وزن شکست «کیم هیون وو» دارنده مدال طلا و برنز المپیک، طلا و برنز جهان مقابل «آگژول محمود اف» دارنده مدال طلای آسیا از قرقیزستان بود.در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده اند، «بهنام مهدی زاده» در دور نخست «مورات رامونوف» نایب قهرمان آسیا از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر ۳ شکست داد. البته حریف قرقیزی به دلیل انجام حرکات غیر ورزشی و ضربه زدن به صورت مهدیزاده سه اخطاره شد.

وی در دور بعد «لینگ ژی منگ» از چین را پیش رو خواهد داشت. «مومن جان عبداله یف» دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان و «کیم مین سئوک» دارنده مدال برنز آسیا از کره جنوبی در گروه مهدی زاده حضور دارند.در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز «حسین نوری» دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف «شیهاز اویلیکوف» از ترکمنستان را ۱۳ بر ۴ شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.در وزن ۹۷ کیلوگرم، «علی اکبر حیدری» نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با «رامادانی» از اندونزی کشتی خواهد گرفت.* مدال آوران ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تا این لحظه به شرح زیر است:

*طلا
– حسین یزدانی آزادکار وزن ٨۶ کیلوگرم و نخستین مدال آور طلایی کاروان
– علیرضا کریمی آزادکار وزن ٩٧ کیلوگرم و دومین طلایی کاروان
– پرویز هادی آزادکار وزن ١٢۵کیلوگرم ایران و سومین طلایی کاران
-سعید رجبی تکواندوکار و نخستین مدال آور طلای این رشته

* نقره
– کوروش بختیار پومسه کار تکواندو و نخستین مدال آور کاروان
– مرجان سلحشوری پومسه رو تکواندو
– زهرا کیانی ووشوکار و نخستین مدال آور تالوی زنان ایران

* برنز
– رضا اطری آزادکار وزن ۵٧ کیلوگرم نخستین مدال برنز آوار کاروان
– فرزان عاشورزاده دومین برنزی کاروان و سومین مدال آوررشته تکواندو
-علی پاکدامن نخستین مدال آور اسحله سابر در رشته شمشیربازی که پس از ۴۴سال کسب شد
– مهرداد مردانی وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی
– محمدرضا گرایی وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی