شفر: رفتن ابراهیمی مرا کمی نگران می‌کند

سرمربی استقلال می‌گوید اردوی ترکیه برای فصل جدید اهمیت دارد.وینفرد شفر، سرمربی استقلال ظهر دوشنبه بعد از تمرین تیمش در جمع خبرنگاران درباره اردوی ترکیه گفت: فکر می کنم که مدیرعامل استقلال صحبت کردند و گفتند که فردا به ترکیه می‌رویم. این اردو برای فصل جدید اهمیت دارد. ما همه بازیکنان را با هم نیاز […]

سرمربی استقلال می‌گوید اردوی ترکیه برای فصل جدید اهمیت دارد.وینفرد شفر، سرمربی استقلال ظهر دوشنبه بعد از تمرین تیمش در جمع خبرنگاران درباره اردوی ترکیه گفت: فکر می کنم که مدیرعامل استقلال صحبت کردند و گفتند که فردا به ترکیه می‌رویم. این اردو برای فصل جدید اهمیت دارد. ما همه بازیکنان را با هم نیاز داریم نه فقط در زمین چمن بلکه باید جلسه آنالیز داشته باشیم و تمرینات داشته باشیم برای ساخت تیم‌مان.او افزود: ما نیاز داریم که تیم کنار هم باشند تا روزی دو جلسه یا حتی سه جلسه تمرین کنیم. بازیکنان جدیدی داریم و باید روحیه تیمی را بسازیم. اردو وقتی ممکن است که همه کنار هم باشند.

او درباره جدایی امید ابراهیمی و ناراحتی‌اش اظهار کرد: من بابت امید ابراهیمی خوشحالم. من می‌توانم بگویم وقتی به اینجا آمدم، سطحی که ابراهیمی بازی می کرد با الان فرق داشت. خوشحالم که با او توانستم کار کنم. او در جام جهانی عالی بود. این یک کار ۱۰ ماهه است. نه فقط ابراهیمی بلکه برای بازیکنان دیگر هم اتفاق افتاد. خیلی از بازیکنان از سطح یک و دو به سطح پنج و شش رسیدند. این اتفاق رخ می‌دهد که به مجید حسینی و ابراهیمی پیشنهاداتی دریافت کنند. ابراهیمی قلب ما و فرمانده تیم ما بود. بابت این شرایط خوشحال نیستم. اگر او برود، باید یک بازیکن جدید بگیریم که کار راحتی نیست. این فقط بابت یک بازیکن نیست که کسی برود و کسی دیگر بیاید، بلکه بحث ذهنی و روانی هم در این‌جا مطرح است. زمان درحال گذر است و باید تلاش کنیم یک بازیکن جذب کنیم یا اگر نتوانیم، باید یک بازیکن از کره جنوبی یا جایی دیگر جذب کنیم.

او اضافه کرد: باشگاه روز گذشته به من گفته و دیدم که آقای توفیقی گفته می‌توانم دو بازیکن جدید بگیرم. در آینده نزدیک با السد در آسیا بازی داریم. همه تیم‌هایی که در لیگ خودمان هستند، می‌خواهند ما را شکار کنند. اگر بخواهیم در سطح خودمان باشیم، نیاز به بازیکنان خوب و سطح بالا داریم. نمی‌توانیم بگوییم امید و مجید حسینی بروند. اگر کسی از ما جدا شود باید بازیکنی در همان سطح بگیریم. در چند ماه گذشته وقتی بحث بازیکن خارجی می‌شد، این را می‌شنیدم که به دلیل مشکلات دلاری جذب بازیکن شاید راحت نباشد ولی الان خوشحالم که به من گفتند می‌توانیم این کار را انجام دهیم و امیدوارم بتوانیم زودتر قراردادها را امضا کنیم. ما در گذشته خوب کار کردیم و از این بابت خوشحالم. این فقط در استقلال رخ نداد. این در کارلسروهه هم رخ داد. هرجایی بودم بعد از یک سال باشگاه های ثروتمند می آیند و بازیکنان ما را می گیرند. در آینده چیزی که لازم داریم، این است که با جوانان قرارداد خوب و بلند مدت ببندیم و به شکلی نباشد که آنها بتوانند براحتی از جمع ما جدا شوند. دقیقا اتفاقی که برای نورافکن رخ داد.سرمربی استقلال ادامه داد: می‌خواهم که در صورت امکان یک بازی با تیم کارلسروهه هم داشته باشیم. باور کنید در این بازی دوستانه بالای ۱۰ هزار تماشاگر می‌آیند و این برای فوتبال ایران خیلی خوب است. ما می‌توانیم سفیر شماره یک ایران باشیم با نشان دادن خودمان در این بازی.

وی درباره تصمیمش برای آینده در استقلال، اظهار کرد: اول راجع به سوپر جام باید بگویم که در زمان بدی برای هر دو تیم قرار است برگزار شود. بهتر است که به زمان دیگری منتقل شود. اگر این فرصت باشد، شاید بتوانیم آن را در آلمان برگزار کنیم. می‌تواند یک کار قشنگ و پیشرفت خوب برای استقلال باشد. من یک سوال می‌پرسم، کدام برای فوتبال بهتر است؟ این که استقلال و پرسپولیس در سوپر جام بازی کنند ولی در آسیا حذف شوند یا این که بازی نکنند و در آسیا موفق باشند. ما دو تیم داریم که می‌توانند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حاضر شوند. نکته‌ای که فدراسیون باید به آن توجه کند بحث بازیکنان است. آن‌ها باید توجه کنند که ملی پوشان آماده این بازی نیستند. چون تمرین کافی نداشته‌اند و احتمال مصدومیت آن‌ها در صورت بازی کردن خیلی بالاست و شاید رقابت‌های آسیایی را از دست بدهند. السد دو بازیکن جدید را خریده که بالا ۱۰ میلیون دلار هزینه آن‌هاست. ما قرار است با این تیم بازی کنیم. اگر قرار باشد بازیکنان اصلی خود را در آن بازی نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم برابر این تیم به میدان برویم؟ ما مشکلات زیادی داریم ولی این مشکلات را پشت درهای بسته خودمان به بحث می‌گذاریم. می دانم باید چه کنیم و باشگاه هم باید در همین مسیر باشد. همان اتفاقی که در ۱۰ ماه گذشته رخ داد. من می‌دانم بزرگ‌ترین دشمن موفقیت این است که از خودتان راضی باشید. این بزرگ‌ترین دشمن شماست. ما یک خانه در ۱۰ ماه ساخته‌ایم. نمی‌خواهم این خانه خراب شود بلکه باید این خانه روی پایه‌های خوبی باقی بماند. آدم‌های زیادی هستند که می‌خواهند این خانه را خراب کنند. من می جنگم برای استقلال و هوادارانش.

شفر درباره شایعات مربوط به جذب بازیکنان بدون نظر مستقیم او اظهار کرد: ما یک سری دسته‌بندی‌های مختلف داشتیم. یک سری بازیکنان برای آکادمی هستند که می‌توانند استعدادهای خوبی باشند و یک سری هم بازیکنانی که از آن‌ها بهتر هستند و این یک سرمایه‌گذاری برای آینده است. کادرفنی تیم اصلی یا همان تیم اول باید کنترل خوبی روی تیم‌های آکادمی داشته باشد. آکادمی تیم دوم استقلال است. چرا فصل گذشته کسی از تیم آکادمی به تیم اول نیامد؟ به همین دلیل باید به تیم اول کمک کنیم. باید درها را باز کنیم و باید ببینیم چه کنیم تا شرایط بازیکنان برای آینده بهتر شود. باید در آینده بیش‌تر روی آکادمی کار کنیم. دو مربی داریم که یکی از آن‌ها بهترین مربی آکادمی در چک بود و دیگری در جاماییکا بهترین مربی پایه بود. باید درهای آکادمی برای تیم بزرگسالان باز باشد. باید مدیران باشگاه به آکادمی بگویند که این بهترین راه برای آوردن بازیکنان جوان به تیم اصلی است. در این صورت این بازیکنان قلب و خونشان آبی است.

او ادامه داد: فهرست اولیه که ما داشتیم، تعدادشان بیش‌تر از افرادی بود که در تمرینات ما هستند. یک سری بازیکن هم در فهرست بودند که نشد همه آن‌ها بیایند. یک مهاجم دیگر و یک بازیکن جوان بودند که نشد به ما اضافه شوند. این ناراحت کننده بود که آن‌ها نتوانستند به جمع ما اضافه شوند. این خیلی خوبه که باشگاه گفته می‌توانیم دو بازیکن جدید خارجی داشته باشیم. این را به باشگاه ارائه می‌کنم تا بازیکنی به ما اضافه شود. نمی‌توانیم لیگ و لیگ قهرمانان را آغاز کنیم بدون این که تیم‌مان در سطح فصل گذشته باشد. هیچ هواداری این را نمی‌پذیرد. ما این تیم را به سطح بالایی آورده‌ایم و نمی‌خواهیم به سطح پایینی برود.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که نگران خراب شدن آینده نیست؟ عنوان کرد: اول از همه باید بگویم که خیلی از بازیکنان ما مثل ابراهیمی پیشنهادات خوبی دریافت کرده‌ که باعث افتخار من و کادرفنی من است. تنها مساله‌ای که می‌تواند باعث نگرانی من باشد این است که نتوانیم مسیری که با باشگاه می‌خواهیم برویم را نتوانیم برویم. این مرا کمی نگران می‌کند. مثلا وقتی به باشگاه می‌گویم این دو بازیکن را می‌خواهم، باید شرایط جذب آن‌ها فراهم باشد، باشگاه از من خواست که دو بازیکن جدید را بیاورم و الان باید باشگاه این کار را انجام دهد و باشگاه باید این کار را طبیعتا انجام دهد. من این را از دکتر توفیقی خواندم که گفته ما خواهان گرفتن دو اسم جدید از سرمربی استقلال هستیم. قبل از این که او این حرف را بزند در یک جلسه هم به من این را گفته بود. الان به دنبال فراهم کردن شرایط جذب این دو بازیکن هستیم. دو راه مشخص است. یا در راه باشگاه استقلال حرکت کنیم یا در مسیر یک باشگاه کوچک و گمنام.

او در پایان گفت: مشکلی که برای پاسپورت من رخ داد، چیزی بود که همه شما از آن خبر دارید. این یک نگرانی برای من شده بود. الان پاسپورتم را دارم. طبق توافقی که داشتیم، قرار شد باشگاه پیگیری کند تا ما هر وقت شرایط ایجاب کرد، از کشور خارج شویم و یا بتوانیم وارد شویم. ما درباره مسائل دیگر هم با باشگاه صحبت کردیم و امیدوارم که بتوانیم زودتر به نتایج خوبی برسیم. بارها گفته‌ام استقلال در قلب من جای دارد. من همیشه سعی کردم که برای تیمم بجنگم و حتی مربی بدنساز آلمانی هم طبق توافق من با باشگاه، دستمزدش را از من می‌گیرد. همه بازیکنان ما از عملکرد او خوشحالند. همه دوست دارند که فیلیپ بماند و همه می‌خواهند او بماند. ما بهترین‌ها را برای استقلال می‌خواهیم.