سرمربی تیم ملی پرتغال: ایران عالی بود

«فرناندو سانتوس» سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال گفت: ایران در دیدار امشب برابر ما عالی بود و به کی روش به دلیل ساختن تیمی با این کیفیت تبریک می گویم.سانتوس پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر تیم ملی ایران در نشست مطبوعاتی این دیدار با اشاره به اینکه می خواستیم در جام جهانی […]

«فرناندو سانتوس» سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال گفت: ایران در دیدار امشب برابر ما عالی بود و به کی روش به دلیل ساختن تیمی با این کیفیت تبریک می گویم.سانتوس پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر تیم ملی ایران در نشست مطبوعاتی این دیدار با اشاره به اینکه می خواستیم در جام جهانی بمانیم و ماندیم، افزود: به کارلوس به خاطر کار ارزشمندی که انجام داد تبریک می گویم، او و بازیکنانش ثابت کردند که تیمی سازمان یافته هستند و سخت تلاش می کند.وی درباره عملکرد بازیکنانش در دیدار برابر ایران نیز عنوان کرد: تیم ایران در دقایق ابتدایی نیمه نخست برای اینکه ما را کنترل کند مشکل داشت از این رو بازی ما دیده شد و عالی کار کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال ادامه داد: پس از مدتی ایران برنامه خود را تغییر داد و یارگیری ها در زمین بیشتر شد.سانتوس با بیان اینکه ملی پوشان ایران در این دقایق به صورت تک به تک یارگیری می کردند، اظهار داشت: یارگیری آنان باعت شد تا بازیکنان تیم ما بیش از اندازه در زمین بدوند و این مشکلاتی برای تیم ما ایجاد کرد.وی ادامه داد: در این دقایق و هنگامی که توپ را از دست می دادیم بار دیگر بازی را متوازن کرده و به نتیجه ای که می خواستیم دست پیدا کردیم.سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال با اشاره به اینکه در نیمه دوم هم خوب عمل کردیم تا زمانی که پنالتی رخ داد، عنوان کرد: البته قبول داریم هیچ چیز کامل نیست و پنالتی ما گل نشد و در ادامه و هنگامی که جلو بودیم بازیکنان تیم ملی ایران خشن تر شده و بر روی بازیکنان ما خطا کردند.

وی افزود: در این شرایط بازی از کنترل بازیکنان ما خارج شد بر همین اساس دست به تغییراتی در ترکیب زدیم. در این شرایط ملی پوشان ایران بدنبال تغییر نتیجه بودند و خیلی برای آن تلاش کردند که البته موقعیت هایی که بدست آوردند آنچنان هم زیاد نبود.سانتوس درباره تصمیم داور در عدم نشان دادن کارت قرمز به رونالدو پس از خطا بر روی پورعلی گنجی گفت: نگران آن نبودم و داور کاری را کرد که باید می کرد. دو پنالتی گرفت و یک کارت زرد داد البته باید بار دیگر این صحنه را ببینم ولی با این همه باید به تصمیم داور احترام بگذاریم.وی درباره دیدار بعدی تیمش با تیم ملی اروگوئه در سوچی نیز اظهار داشت: بازی ها همه سخت هستند اسپانیا با مراکش مساوی کرد و باید به دیدار روسیه برود. بدانید اینجا هیچ بازی آسان نیست اما اروگوئه تیم اول آن گروه است و باید بگویم کار ما دشوارتر است.

وی در پاسخ به سوالی درباره «ریکاردو کوارشما» اظهار داشت: من همیشه تصمیماتی را می گیرم که برای تیم خودم مناسب باشد.سرمربی پرتغال درباره عملکرد تیم ملی پرتغال در این دوره از رقابت ها گفت: برای ما چیزی که مهم است این است که در میان ۱۶ تیم باشیم. ما بلندپروازی این را داریم که بازهم بالاتر برویم. لازم است که بازی ها را بشناسیم و خود را از نظر ذهنی و فکری آماده کنیم. طبیعتا میزبان بازی ها از حمایت بالایی برخوردار است اما کیفیت بازیکنان اروگوئه عالی است ولی ما هم عالی هستیم.وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ناراحتی رونالدو در پایان بازی گفت: بهترین بازیکنان دنیا هم با چنین مسائلی مواجه می شوند. وقتی فرصتی برای آنان نیست که خود را نشان دهند این مساله آنان را آزار خواهد داد و رونالدو نیز استثنا نیست.سانتوس ادامه داد: کاملا متفاوت با یورو بودیم. شما در یورو ۲ امتیاز دارید و می توانید با سایرین رشد کنید ولی اینجا تیم ها بزرگتر هستند و سرمربیان باید با استراتژی بازیکنان را انتخاب کنند اگر نمی توانستیم به مرحله بعد برویم شکست بزرگی برای ما بود ولی خوشحالیم که صعود کرده ایم.وی تاکید کرد: از فردا خود را برای دیدار برابر تیم ملی اروگوئه آماده خواهیم کرد.