شفر: با برنامه‌ریزی لیگ برتر مشکل دارم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: با برنامه ریزی لیگ برتر مشکل دارم و از اینکه تنها یک روز قبل از دیدار با نفت، ملی پوشان استقلال به ما ملحق می شوند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. «وینفرد شفر» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری پیش از دیدار مقابل نفت تهران این سخنان را بیان کرد […]

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: با برنامه ریزی لیگ برتر مشکل دارم و از اینکه تنها یک روز قبل از دیدار با نفت، ملی پوشان استقلال به ما ملحق می شوند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. «وینفرد شفر» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری پیش از دیدار مقابل نفت تهران این سخنان را بیان کرد و اظهار داشت: تمامی دیدارهای لیگ برتر در یک سطح قرار دارند و فرقی نمی کند که مقابل پرسپولیس یا نفت بازی کنیم یا خارج از تهران به میدان برویم.

 

وی با بیان اینکه مشکل اصلی او برنامه بازی های لیگ برتر و نبود ملی پوشان است، افزود: بازیکنان ملی پوش امروز از اتریش باز می گردند و این درحالی است که مسئولیت تمامی اتفاقات و نتایج بر عهده سرمربی است. اگر نتیجه نگیریم کسی به این موضوع توجه نمی کند که بیشتر نفرات ما در خدمت تیم ملی بوده اند.مربی آلمانی آبی پوشان پایتخت همچنین گفت: باید با ملی پوشان استقلال صحبت کنم و ببینیم شرایط آمادگی آنان برای دیدار فردا چگونه است اما در مجموع برنامه ریزی تیم ملی و لیگ به هیچ وجه برای تیم ما خوب نیست.وی گفت: اگر فردا با ۲ یا ۳ ملی پوش مقابل نفت به میدان رفتیم، دیگر ملی پوشان ما نباید ذهنیت منفی داشته باشند، چرا که شرایط تمامی نفرات را در نظر می گیریم و به دنبال پیروزی در این رقابت مهم هستیم.

شفر با تاکید بر اینکه از حضور تعداد بالای نفرات استقلال در تیم ملی خوشحال است، گفت: این مساله نشانی از موفقیت است، اما برنامه ریزی خوب هم لازم است.سرمربی استقلال با اشاره به اینکه نفت تیم خوبی است که در ضد حملات توان بالایی دارد، ادامه داد: باید روند بازی را کنترل کنیم و برنامه های حریف را از کار بیندازیم. چنانچه از تمرکز لازم برخوردار نباشیم، امکان آسیب پذیری از سوی حریف وجود دارد.شفر گفت: امیدوارم آنچه در تمرینات برنامه ریزی شد را در زمین اجرا کنیم. به رغم نبود ملی پوشان در دیدار فردا، بازیکنان جایگزین خوبی داریم که از آنان استفاده خواهیم کرد.وی درباره وضعیت مصدومان تیمش نیز گفت: «مهدی قائدی» به زودی به جمع تیم اضافه می شود، اما برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به زمان دارد. «بهنام برازی» نیز در کلینیک پزشکی زیر نظر پزشک باشگاه استقلال، دوران ریکاوری را طی می کند.

سرمربی آلمانی استقلال افزود: «مامه تیام» مهاجم سنگالی ما هم در شهر بارسلونای اسپانیا زیر نظر پزشک خودش در حال سپری کردن دوران درمانی است. او ما را در جریان روند درمانی خود قرار می دهد و دلیل اینکه به بارسلونا رفته است، آشنایی با پزشک خود از زمان حضورش در یوونتوس است.وی در مورد شرایط «بویان» هافبک مقدونیه ای استقلال که برخی ها او را بدترین خرید خارجی آبی پوشان می دانند، گفت: «پژمان منتظری» این بازیکن را به خوبی می شناسند و اگر از وی سوال کنید درباره شرایط فنی بویان توضیح خواهد داد. معتقدم چنانچه او به آمادگی کامل برسد، به ستاره تیم تبدیل می شود و احتمال دارد در بازی فردا به میدان برود.شفر درباره دیدارهای تدارکاتی مهم تیم های مطرح از قبیل بازی آلمان با برزیل هم اظهار داشت: آلمان و برزیل با تیم کامل خود بازی کردند و شرایط آنان نسبت به رقابت در جام جهانی گذشته بسیار متفاوت بود. این بازی دوستانه بود و هدف مربی سنجش شرایط بازیکنان و استفاده نفرات در بهترین پست است.

شفر در مورد صحبت های سرمربی تیم ملی ایران مبنی بر ناآماده بودن بازیکنان لیگ برتری حاضر در اردوی تیم ملی، گفت: تنها می توانم در مورد تیم خودم صحبت کنم. من مربی سایر تیم ها نیستم. سابقه مربیگری در ۳ کشور دیگر را داشته ام و برای سرمربی تیم ملی قطعا مشکل است که بازیکنانش را با فاصله زمانی زیادی در اختیار بگیرد.وی افزود: بازیکنان استقلال برای جام جهانی آماده هستند و این آمادگی را در لیگ قهرمانان آسیا نشان داده اند. باید با «کی روش» همکاری کرد و دوست دارم جلسه ای با او برگزار کنم تا با هم در مورد ایجاد بهترین شرایط برای تیم ملی گفت وگو کنیم.شفر با اشاره به حضورش در تیم های ملی کامرون، جامائیکا و تایلند به عنوان سرمربی، گفت: آن زمان با سرمربیان باشگاه ها گفت وگو می کردم، چراکه قطعا این جلسات برای تیم ملی تاثیرات مثبتی دارد.دیدار تیم های نفت و استقلال تهران در هفته بیست و ششم لیگ برتر باشگاه های ایران از ساعت ۱۵ فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه تختی تهران آغاز می شود.هم اکنون استقلال تهران با ۴۱ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و نفت تهران نیز ۲۴ امتیازی است.