پدافند خوزستان، سومین نماینده خوزستان در لیگ برتر بسکتبال

رییس هیات بسکتبال استان با اشاره به حضور تیم رعد پدافند خوزستان در لیگ برتر کشور به عنوان سومین نماینده استان در این رقابت‌ها، گفت: تمرینات و مسابقات این تیم در اهواز انجام خواهد شد و مطمئن باشید که زنگ تفریح نخواهد بود.شهرام پرنیاک در خصوص حضور تیم رعد پدافند خوزستان در لیگ برتر کشور […]

رییس هیات بسکتبال استان با اشاره به حضور تیم رعد پدافند خوزستان در لیگ برتر کشور به عنوان سومین نماینده استان در این رقابت‌ها، گفت: تمرینات و مسابقات این تیم در اهواز انجام خواهد شد و مطمئن باشید که زنگ تفریح نخواهد بود.شهرام پرنیاک در خصوص حضور تیم رعد پدافند خوزستان در لیگ برتر کشور به عنوان سومین نماینده استان در این رقابت‌ها، اظهارکرد: امتیاز این تیم سال ۹۵ از اصفهان به خوزستان منتقل شد و اسم آن از رعد پدافند اصفهان به رعد پدافند دزفول تغییر نام داد و توانست در لیگ دسته یک کشور شرکت کند که با قرار گرفتن در رده چهارم لیگ یک، سهمیه لیگ برتر را به دست آورد.

وی افزود: سال گذشته رعد پدافند دزفول با مشکلات مالی زیادی مواجه بود و در دزفول حمایت خوبی از این تیم نشد و بخش بسیاری از هزینه‌ها توسط رییس هیات بسکتبال دزفول تامین شد و در ابتدا قرار بود همین تیم، امسال سومین نماینده خوزستان در لیگ برتر کشور باشد ولی با توجه به این‌که شرایط در لیگ برتر متفاوت و هزینه‌ها نیز بسیار سنگین است و سالن مسابقه باید استاندارد باشد، تصمیم دیگری گرفته شد.

رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: ما تمایل داشتیم که تیم در دزفول بماند و بسیار هم پیگیری کردیم و حتی آقای حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز صحبت‌هایی با فرمانده منطقه دزفول داشت ولی با توجه به این‌که فدراسیون زمانی را برای پرداخت ورودی مسابقات تعیین کرده بود، نمی‌توانستیم وقت را از دست بدهیم.

وی افزود: همچنین آقای حیدری تاکید داشت که سهمیه استان در لیگ برتر حفظ شود و اگر ورودی تیم پرداخت نمی‌شد، فدراسیون تیم دیگری را جایگزین می‌کرد و سهمیه خوزستان از بین می‌رفت. به هر حال آقای حیدری و من، جلسه‌ای با مدیر تیم رعد پدافند دزفول داشتیم و آقای حیدری در همین جلسه اعلام کرد که برای ما فرقی نمی‌کند که تیم استان از کدام شهرستان باشد و در کل از آن حمایت می‌کنیم و در نهایت با توافقاتی که صورت گرفت و با درخواست خود باشگاه پدافند رعد دزفول، این تیم به پدافند رعد خوزستان تغییر نام پیدا کرد.

پرنیاک خاطرنشان‌کرد: تمرینات و مسابقات این تیم در اهواز انجام خواهد شد و سرمربی آن، آقای غفور کامروا و مربی آن آقای احمد سعیدی است. شش هفت بازیکن تیم نیز از سربازان ورزشکار تمام کشور است و با توجه به تاکید آقای حیدری بر بومی‌گرایی، سایر بازیکنان تیم از بسکتبالیست‌های خوزستانی خواهند بود.

وی گفت: همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تاکید داشت که تیم به بهترین شکل ممکن بسته شود و مطمئن باشید که این تیم زنگ تفریح نخواهد بود اما باید بپذیریم که هشت تیم در لیگ برتر حضور دارند که شش تیم می‌توانند، بازیکنان خارجی جذب کنند ولی تیم پدافند رعد خوزستان و نیروی زمینی، باتوجه به نظامی بودن‌شان در حال حاضر نمی‌توانند بسکتبالیست خارجی به خدمت بگیرند و قعطا شرایط تمام تیم‌ها قابل قیاس با هم نیست. به هر حال مهم این است که از تیم حمایت شود و بتواند در سال اول حضور خود در لیگ برتر بماند و سهمیه استان در لیگ برتر کشور حفظ شود.

رییس هیات بسکتبال خوزستان عنوان کرد: قطعا با توجه به این‌که مسابقات تیم رعد پدافند خوزستان در اهواز انجام می‌شود، در رونق بسکتبال اهواز تاثیر خواهد داشت و این موضوع در جذب علاقه‌مندان نیز تاثیرگذار است. اهواز از دیرباز بازیکنان ملی‌پوش و مربیان خوبی در سطح ملی داشته است.