از 89 ورزشکار آفتخار آفرین خوزستانی در عرصه بین المللی تجلیل شد

89 افتخار آفرین خوزستانی در عرصه های بین الملیی در آیینی ویژه با حضور مسئولان استان خوزستان مورد تجلیل قرار گرفتند. به گزارش ایرنا استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه در این آیین که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: جوانان ایرانی در سال های اول انقلاب اسلامی ایران و با شروع جنگ تحمیلی قهرمانی ها […]

89 افتخار آفرین خوزستانی در عرصه های بین الملیی در آیینی ویژه با حضور مسئولان استان خوزستان مورد تجلیل قرار گرفتند. به گزارش ایرنا استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه در این آیین که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: جوانان ایرانی در سال های اول انقلاب اسلامی ایران و با شروع جنگ تحمیلی قهرمانی ها و دلاوری هایی را به نمایش گذاشتند و امروز نیز فرزندان این استان در عرصه های بین المللی ورزشی پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا می برند. وی افزود: در زمان ها و مکان های مختلف هر کسی وظیفه ای برای افتخارآفرینی ایران داشته است و باعث افتخار میهن عزیزمان ایران شده است.

82248474-71053834

***بنگاه های اقتصادی به وظایف اجتماعی خود واقف باشند

فرج الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: در سطح کشور هنوز مشکلاتی در بخشهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی وجود دارد و این مشکلات در حوزه های مختلفی مانند ورزش، آموزش، ترافیک، سلامت نیز تسری پیدا کرده است. وی با تاکید بر این که برای ارتقاء ورزش دولت کمک می کند توضیح داد: هنوز آن چنان که باید و شاید از امکاناتی که داریم به صورت مطلوب بهره برداری نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد فضاهای ورزشی در سطح شهرها و روستاها برای مردم گفت: در حوزه ورزش همگانی مشکلات عدیده ای داریم و بسیاری از مردم نسبت به ورزش بی توجه هستند در حالی که بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی ناشی از توجه نداشتن به این مقوله است که با ورزش همگانی قطعا کاهش پیدا می کند. او بیان کرد: در زمینه ورزش قهرمانی وضعیت متفاوت تر است چرا که این حوزه مربوط به کسانی است که استعداد ویژه ای دارند لذا باید برای آن ها باید امکانات ویژه ای در نظر گرفته شود و منابع مالی فراهم شود.

خبیر با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در ارتقاء ورزش همگانی و قهرمانی اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته بخش مهمی از وظایف را بنگاه های اقتصادی بر عهده می گیرند که البته در کشور ما نیز این حرکت آغاز شده اما دامنه آن گسترده نشده است. وی ادامه داد: امیدوارم بنگاه های اقتصادی نسبت به مسئولیت های اجتماعی که در قبال مردم دارند واقف شوند و در این زمینه هزینه کنند. معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: در سال جاری فعالیتی را با استفاده از ابزاری که در قانون بودجه و برنامه پنجم توسعه است شروع کردیم که امیدواریم به ثمر برسد چراکه می تواند منابع قابل توجهی برای شروع فعالیت های عمرانی و ساخت و سازهای جدید در اختیار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و آموزش و پرورش قرار گیرد. او افزود: سهم یک درصدی که دستگاه‎های اجرای از منابع خودشان واگذار می کنند به ارتقاء ورزش در سطح استان و ایجاد انگیزه ورزشکاران کمک شایانی می کند.

***افزایش مدال استان خوزستان در رقابت های المپیک و پارا المپیک

فرامرز کیانی زاده، مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان هم در این آیین گفت: در سه سال اخیر از قهرمانان آسیا و جهان هر سه ماه یکبار تجلیل کردیم و در جهت رشد قهرمانی در سال 1393 با برنامه ریزی های انجام شده در مدال های کشوری رشد خوبی کسب کردیم و انتظار ما این بود در بخش های جهانی این اتفاق بیفتد اما رشد زیادی نبود. وی بیان کرد: هر سال که جلو تر میرویم رشته های ورزشی ما در سطح آسیا و جهان بیشتر می شوند و در سال جاری علاوه بر این که جایگاه مدال هایمان را در استان حفظ کردیم افزایش مدال نیز داشتیم در حالی که میزان مدال های المپیک کشور نسبت به المپیک پیشین کاهش داشته است . کیانی زاده با اشاره به ماده 53 توضیح داد: این ماده مربوط به سهم یک درصدی است که ادارات و شرکت ها صرف ورزش می کنند. وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته وقتی بند (ب) ماده 110 برداشته شد ادارات کل هیچ اعتباری برای حمایت از ورزشکارانشان نداشتند که با اجرای قانون ماده 53 و ابلاغ آن به دستگاه ها، آینده ورزش همگانی و قهرمانی بهتر از این خواهد بود. در پایان این مراسم از 89 ورزشکار در رده های المپیک، پارا المپیک ، آسیا و جهان که موفق به کسب مدال شده بودند تجلیل شد.