نخستین پیروزی تیم فوتبال هفت نفره ایران مقابل آرژانتین در ریو

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی بازی های پارالمپیک ریو، برابر آرژانتین به برتری دست یافت. این دیدار از ساعت 24 به وقت تهران در ریو آغاز شد که ایران با ترکیب بابک صفری، هاشم رستگاری، لطف الله جنگجو، صادق حسنی، جاسم بخشی، محمد خراط و مسلم اکبری، […]

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی بازی های پارالمپیک ریو، برابر آرژانتین به برتری دست یافت. این دیدار از ساعت 24 به وقت تهران در ریو آغاز شد که ایران با ترکیب بابک صفری، هاشم رستگاری، لطف الله جنگجو، صادق حسنی، جاسم بخشی، محمد خراط و مسلم اکبری، با هدایت امین الله مانی، سرمربی تیم ملی و احمد جانعلی، مربی تیم ملی، اولین دیدار خود در مرحله گروهی را مقابل آرژانتین برگزار کرد. اولین گل این دیدار در دقیقه ی 23 توسط محمد خراط به ثمر رسید و نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافت. در نیمه دوم نیز جاسم بخشی برای تیم ایران در دقیقه 43 گل زنی کرد.

82223602-71004572

گل سوم برای تیم ایران در دقیقه 51 با ضربه پنالتی که توسط صادق حسنی به ثمر نشست، ثبت شد و تیم آرژانتین نیز در دقیقه پایانی بازی با ضربه پنالتی موفق به گل زنی شد. بدین ترتیب این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود تیم ایران خاتمه یافت و نمایندگان کشورمان دومین دیدار خود را روز شنبه، 20 شهریور مقابل تیم ملی آمریکا برگزار می کنند. بیژن ذوالفقار نسب به عنوان ناظر فنی این مسابقه را از روی سکو تماشا کرد. برزیلی ها که همواره با آرژانتین در فوتبال مشکل دارند، در این دیدار یک صدا تیم هفت نفره ایران را تشویق می کنند. شمار تماشاگرانی که برای تماشای این بازی با استادیوم آمده اند، قابل توجه است. در دیگر بازی گروه دو، از ساعتی دیگر تیم فوتبال هفت نفره آمریکا مقابل هلند صف آرایی می کند. تیم فوتبال هفت نفره هلند با سه بار عنوان قهرمانی در بازی پارالمپیک 1988 سئول، 1992 بارسلون و 1996 آتلانتا از امیدهای صعود از این مرحله است. ایران نیز با دو مقام سومی در بازی های پارالکمپیک 2008 پکن و 2012 لندن دیگر شانس صعود از این گروه است.

در گروه یک نیز برزیل میزبان بازی ها با نتیجه دو بر یک از سد انگلیس گذشت و تیم فوتبال هفت نفره اوکراین با نیتجه قاطع شش بر صفر از سد ایرلند گذشت. سرمربی تیم فوتبال هفت نفره ایران در پایان نمایش شاگردانش مقابل آرژانتین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از نتیجه بدست آمده راضی هستم. مانی افزود: آرژانتین از جمله تیم های ریشه دار در فوتبال است و پیروزی در این مسابقه روحیه تیمی را در ادامه مسیر ارتقا می دهد. پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو با حضور چهار هزار و 335 ورزشکار از بیش از 160 کشور جهان از صبح پنجشنبه در شهر ریودوژانیرو آغاز شد.

این بازی ها در 23 رشته ورزشی برگزار می شود. ورزش هایی که اکنون در برنامه مسابقات پارالمپیک قرار دارند شامل بسکتبال با ویلچر، پاروزنی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو نابینایان و کم بینایان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، راگبی با ویلچر، شنا، شمشیربازی با ویلچر، قایقرانی بادبانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و بوچیا است. کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 13 رشته ورزشی ورزشی دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره در این دوره از بازی ها حضور دارد. این دوره از بازی ها تا 28 شهریور ماه به میزبانی ریو دوژانیرو برپاست.