دست کمیل قاسمی به طلا نرسید/ هشتمین مدال کاروان ایران نقره شد

کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی آزاد ایران با شکست در دیدار فینال به مدال نقره سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک دست پیدا کرد. این هشتمین مدال کاروان ورزش ایران بود که نخستین نقره هم محسوب می شود. دیدارفینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای المپیک برزیل بامداد امروز یکشنبه در سالن «کاری اوکا» شهر […]

کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی آزاد ایران با شکست در دیدار فینال به مدال نقره سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک دست پیدا کرد. این هشتمین مدال کاروان ورزش ایران بود که نخستین نقره هم محسوب می شود. دیدارفینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای المپیک برزیل بامداد امروز یکشنبه در سالن «کاری اوکا» شهر ریودوژانیرو برگزار شد که طی آن کمیل قاسمی با شکست ۳ بر یک برابر «طاها آکگول» از ترکیه مدال نقره سنگین وزن را از آن خود کرد.

2179690

ضمن اینکه هشتمین مدال کاروان ورزشی ایران نیز به نام کمیل قاسمی ثبت شد. قاسمی پیش از این موفق شده بود«جارویس کوری» از کانادا، «کمال عبدالمطلب» از مصر، «پیتریاشویلی» از گرجستان و «ترول دلاگنف» از آمریکا را شکست دهد و به دیدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم المپیک راه یابد. به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب ۸ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند،‌ کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد مدال نقره کسب کرد و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.