طالقانی : تصمیم سازمان لیگ برای بازی استقلال تهران در ورزشگاه الغدیر تا حدودی شك و شبهه به وجود می‌آورد

رییس هیات فوتبال خوزستان درباره انتقال بازی استقلال اهواز و استقلال تهران از ورزشگاه تختی به ورزشگاه غدیر اهواز، گفت: این نظر سازمان لیگ بود كه نور برای داوری در ورزشگاه تختی مناسب نیست.عبدالكاظم طالقانی در گفت​وگو با ایسنا، اظهاركرد: سازمان لیگ قبل از این‌كه این بحث​​ها باشد، زمانی كه نماینده آن برای بازی با […]

رییس هیات فوتبال خوزستان درباره انتقال بازی استقلال اهواز و استقلال تهران از ورزشگاه تختی به ورزشگاه غدیر اهواز، گفت: این نظر سازمان لیگ بود كه نور برای داوری در ورزشگاه تختی مناسب نیست.عبدالكاظم طالقانی در گفت​وگو با ایسنا، اظهاركرد: سازمان لیگ قبل از این‌كه این بحث​​ها باشد، زمانی كه نماینده آن برای بازی با سیاه‌جامگان از ورزشگاه تختی بازدید كرد، اعلام كرد كه بازی استقلال اهواز و استقلال تهران در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شود كه من هم علت را از او جویا شدم که گفت شرایط آن ورزشگاه بهتر است. البته نماینده سازمان لیگ این موضوع را به صورت شفاهی به ما گفت و به صورت كتبی به ما اعلام نكرد.

65884708688140321890

وی خاطرنشان‌كرد: در هر صورت ما طی نامه​ای به سازمان لیگ اعلام كردیم كه باشگاه استقلال اهواز با توجه به این‌كه میزبان است، خواستار این است كه بازی​اش با استقلال تهران در ورزشگاه تختی برگزار شود و با صحبت​هایی هم كه با آقای تاج داشتیم، او نیز گفت اگر تایید شود من با برگزاری این مسابقه در ورزشگاه تختی مشكل ندارم و حساسیتی هم نیست. من هم به او گفتم كه ورزشگاه تختی برای استقلال اهواز بهتر است و تماشاگران این تیم، استقبال بیشتری از بازی خواهند داشت.

رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: روز پیش از بازی كه تیم استقلال تهران به اهواز آمده بود، ظاهرا به نماینده این تیم تاكید كردند كه یك بار دیگر نور ورزشگاه تختی را ببیند و گویا همان شب به ورزشگاه می​رود و باز هم مورد تایید قرار نمی​گیرد. ناظر هم گفت كه نور ورزشگاه تختی تنظیم نیست و من باز هم از آن‌ها خواستم كه بازی در همین ورزشگاه انجام شود و از حاد شدن مشكل جلوگیری کنند.وی ادامه‌داد: بعد از جلسه هماهنگی مسابقه، به همراه آقای ناطقی، مسوولان مربوط به این كار و داوران بازی به ورزشگاه تختی رفتیم كه البته از ما خواسته شد كه در آن‌جا حضور پیدا نكنیم و پس از بازدید به من گفتند كه نمی​توانیم این بازی را این‌جا برگزار كنیم، چرا كه وقتی چهار نفر كنار هم باشند با تاریكی​ای كه ایجاد می​شود، داور نمی​تواند به خوبی ببیند و با مسایلی كه در داوری است، اگر به درستی سوت نزنیم، بحث​هایی به وجود می​آید. به هر حال من به عنوان مسوول هیات فوتبال استان تمام تلاشم را برای برگزاری این دیدار در ورزشگاه تختی كردم.

طالقانی درباره این صحبت نماینده مردم اهواز مبنی بر این‌كه من در عدم برگزاری این بازی در ورزشگاه تختی، مقصر را مسوولان استان می​دانم، گفت: تصمیم‌گیرنده این‌كه بازی در كجا برگزار شود سازمان لیگ است و این در آیین​نامه آن‌ها است. نمی دانم بر چه اساسی آقای حسینی این را گفته است و باید بگویم برطرف كردن مشكل نور ورزشگاه بر عهده هیات فوتبال نیست. كما این‌كه ما خودمان را جدا از اداره‌كل ورزش و جوانان استان نمی​دانیم و اداره‌كل نیز تلاش خود را كرد و با نداشته​ها كار کرد و توانست نور ورزشگاه تختی را تا این اندازه برساند و این‌كه سازمان لیگ می​خواهد بازی در ورزشگاه تختی برگزار نشود، مشكل خود آن‌ها است.

وی بیان‌‌کرد: در ضمن ورزشگاه غدیر هم كمتر از ورزشگاه تختی نیست كه ما بخواهیم از آن ایراد بگیریم. به نظرم استقلال اهواز روز گذشته بازی بسیار خوبی را در ورزشگاه غدیر انجام داد و نشاطی كه به وجود آمده بود، فكر می‌كنم به دلیل زمین این ورزشگاه بود. در مورد این‌كه می​گویند ما به این زمین آشنا نیستیم هم باید بگویم مگر تیم​های دیگر به آن آشنایی دارند و مگر ما بازی​های استقلال اهواز را به خارج از اهواز برده​ایم؟ خود من و نایب‌رییس هیات استان سه روز قبل از این بازی به آقای بختیاری​زاده گفتیم كه امكان دارد این بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود، پس یك تمرین در آن‌جا داشته باشید.

رییس هیات فوتبال خوزستان افزود: هیات فوتبال و اداره‌كل ورزش و جوانان استان بابت انجام تمرینات و مسابقات تیم استقلال اهواز از جیب خودشان پول می​دهند. برای آماده‌سازی ورزشگاه تختی، من 100 میلیون تومان و اداره‌كل ورزش و جوانان استان 500 میلیون تومان هزینه كردیم. در این خصوص هیچ كوتاهی‌ای از سوی مسوولان استان صورت نگرفت، بلكه تلاش​مان را هم كردیم. به هر حال نباید توقع بیش از این داشته باشند و این نظر سازمان لیگ بود كه نور برای داوری در ورزشگاه تختی مناسب نیست.وی درباره این‌كه با این اوصاف چرا سازمان لیگ برای بازی با سیاه‌جامگان تصمیم می​گیرد بازی در تختی و برای بازی با استقلال تهران تصمیم می​گیرد كه مسابقه در غدیر باشد و این موضوع تا حدودی شك و شبه به وجود می‌آورد، گفت:​ گمانه‌زنی‌هایی كه در این زمینه نسبت به تیم‌ها صورت گرفت، حساسیت ایجاد کرد و من به سازمان لیگ هم گفتم كه نباید حساسیت ایجاد كنید.