مسابقات تیراندازی بزرگداشت “روز خبرنگار” و گرامیداشت زنده یاد “علی هویسی” در اهواز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی هیات تیراندازی استان خوزستان، شامگاه چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار یک دوره مسابقات تیراندازی تحت عنوان گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و یادبود خبرنگار و عکاس فقید خوزستان مرحوم علی هویسی در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی قدس اهواز برگزار شد.در این مسابقه که در حدود هشتاد نفر از خبرنگاران و […]

به گزارش روابط عمومی هیات تیراندازی استان خوزستان، شامگاه چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار یک دوره مسابقات تیراندازی تحت عنوان گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و یادبود خبرنگار و عکاس فقید خوزستان مرحوم علی هویسی در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی قدس اهواز برگزار شد.در این مسابقه که در حدود هشتاد نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان شرکت نموده بودند تعداد دوازده نفر در دو بخش تفنگ بادی و تپانچه به عنوان نفرات برتر به تفکیک بانوان و آقایان انتخاب شدند. خبرنگاران بدونه آمادگی قبلی در این مسابقه شرکت کردند البته شایان ذکر است که قبل از این رقابت توضیحاتی از طرف مربیان این رشته ورزشی آموزش داده شد.

116041

در این رقابت که به همت مسولین هیات تیراندازی استان برنامه ریزی و تدارک دیده شد، خبرنگاران در جوی شاداب در کنار نیروهای پلیس با هم به رقابت پرداختند.رییس هیات تیر اندازی خوزستان در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگاران،با اشاره به اهمیت ورزش در پیوند بین آحاد مختلف یک جامعه اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در گسترش ورزش تیراندازی نبود محدودیت های جنسی و سنی است.ایشان افزودند : در دین مبین اسلام به این ورزش توجه زیادی شده است و در حال حاضر نیز دارای ۲۲ رشته جهانی، ۲۵ رشته آسیایی و ۱۵ رشته المپیکی است.محمدنیا اضافه کرد: تیراندازی تنها رشته ای است که برای سطح پوشش بانوان در مسابقات مختلف هیچ محدودیتی ندارد. این ورزش همچنین محدودیت جسمی هم ندارد و افرادی که سلامت بوده و یا اینکه معلول می توانند به راحتی این ورزش را انجام دهند.

وی افزود: برای آموزش و توسعه ورزش تیراندازی تفاهم نامه های مختلفی را با سپاه، نیروی انتظامی و دیگر سازمان ها منعقد کرده ایم. در آینده ای نزدیک هم یک تفاهم نامه با آموزش و پرورش منعقد می کنیم.همچنین سرهنگ سید رحمان موسوی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان که در این مراسم حاضر شده بودند بیان نمودند: تیراندازی یکی از مهارت های بسیار جذاب و کاربردی است. افراد با ورود به این رشته علاوه بر یادگیری یک مهارت، اعتماد به نفس و تمرکز بالاتری نیز کسب خواهند کرد.حضور خبرنگاران در این مسابقات تیراندازی برای اولین بار در استان یک کار شایسته و حرکت خوب می باشد.شایان ذکر است در این مسابقه خانواده عکاس مرحوم علی هویسی حضور داشتند.در پایان این مسابقه به شرح زیر به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

در بخش بانوان
رشته تپانچه :
1- خانم عاطفه جوادی از خبرگزاری ایسنا خوزستان

2- خانم ثائره حیاتی از خبرگزاری مهر خوزستان

3-خانم معصومه صالحی از خبرگزاری میلاس نیوز

رشته تفنگ :
1- خانم سحر محمدی

2- خانم فاطمه خاک جسته از خبرگزاری ایسنا خوزستان

3-خانم کوثر کریمی از خبرگزاری مهر خوزستان

در بخش آقایان
رشته تپانچه :
1- آقای شایان حاجی نجف از خبرگزاری ایسنا خوزستان

2- آقای عباس دورقی از هفته نامه التزام

3- آقای علی ساعدی

در بخش تفنگ :
1- آقای مهدی اردو

2-آقای سید جعفر موسوی

3-آقای پیمان نجف پور از روزنامه سرآغاز

116033 4159_578 4161_924 116027 116033 116041 1783869