اولین نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیات تیراندازی خوزستان برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیات تیراندازی استان خوزستان برگزار شد.رئیس هیئت تیر اندازی استان خوزستان در این نشست گفت: با همکاری کمیته های تخصصی می توانیم تیراندازی خوزستان را به جایگاهی که در شأن استان است، رسانده و آن را به قطب تیراندازی کشور تبدیل کنیم.به گزارش روابط عمومی هیات تیراندازی استان […]

اولین نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیات تیراندازی استان خوزستان برگزار شد.رئیس هیئت تیر اندازی استان خوزستان در این نشست گفت: با همکاری کمیته های تخصصی می توانیم تیراندازی خوزستان را به جایگاهی که در شأن استان است، رسانده و آن را به قطب تیراندازی کشور تبدیل کنیم.به گزارش روابط عمومی هیات تیراندازی استان خوزستان، سید سالار محمدنیا رییس هیات تیراندازی استان خوزستان شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی کمیته های تخصصی هیئت تیراندای خوزستان اظهار کرد: امروز ورزش و تربیت بدنی نه تنها در ایران بلکه در کل کشورها حتما یک پدیده تأثیر گذار در فرهنگ، سیاست و مسائل اجتماعی است.

34-300x169

وی افزود: کشورهای مختلف به کسب مدال های رنگارنگ ملی، بین المللی و المپیک ورزشی خود افتخار می کنند. تیر اندازی دارای ۲۲ رشته جهانی، ۲۵ رشته آسیایی و ۱۵ رشته المپیکی است.رئیس هیات تیر اندازی خوزستان تصریح کرد: تیراندازی در دین اسلام و روایات دینی مختلفی بسیار مورد تأکید قرار گرفته و ایرانی ها نیز از زمان های دور با تیراندازی و تفنگ بزرگ شده اند. همچنین مردم خوزستان با توجه به داشتن سلاح و تسلط به استفاده از آن توانستند در جنگ هشت ساله مقابل دشمن مقاومت کنند.محمدنیا عنوان کرد: تیراندازی بر خلاف رشته های دیگر هیچ محدودیتی نداد. تیراندازی محدودیت سنی نداشته و یکی از عواملی که باعث همه گیر شدن این رشته شده در واقع عدم محدودیت جنسی است.

وی اضافه کرد: تیراندازی تنها رشته ای است که برای سطح پوشش بانوان در مسابقات مختلف هیچ محدودیتی ندارد. این ورزش همچنین محدودیت جسمی هم ندارد و افرادی که سلامت بوده و یا اینکه معلول می توانند به راحتی این ورزش را انجام دهند.رئیس هیات تیر اندازی خوزستان ادامه داد: یکی از مشکلات موجود طی چند سال گذشته بحث آموزش بود. متأسفانه خوزستان در ۲۰ سال اخیر هیچ ملی پوش تیراندازی نداشته و تا قبل از سال گذشته هیچ وقت از مقام سی ام کشور بالاتر نیامده بودیم.وی اظهار کرد: طی چند سال گذشته علی رغم توان خوب بانوان ولی هیچ تیم بانوانی در این استان نبود. طی یک سال گذشته تیم بانوان را تشکیل داده و آنها را به مسابقات دسته یک فرستاده و این تیم در اولین حضور خود مقام سوم را کسب کرد.

رئیس هیات تیر اندازی خوزستان افزود: برای آموزش و توسعه ورزش تیراندازی تفاهم نامه های مختلفی را با سپاه، نیروی انتظامی و دیگر سازمان ها منعقد کرده ایم. در آینده ای نزدیک هم یک تفاهم نامه با آموزش و پرورش منعقد می کنیم.محمدنیا عنوان کرد: علمی کردن حرکت های این هیات یکی از اولویت های ما بوده و جزو معدود هیات هایی هستیم که حرکت های خود را در بخش سخت افزاری و نرم افزاری علمی کردیم. سامانه پیامکی این هیات راه اندازی شده و همچنین برنامه راهبردی پنج ساله را نیز برای ساماندهی فعالیت ها تدوین کردیم.وی بیان کرد: با تدوین برنامه پنج ساله در واقع برنامه و چشم انداز خود را مشخص کرده و برای مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ نیر از هم اکنون برنامه ریزی و هدفگذاری کرده ایم. اگر همه با هم همکاری داشته باشیم، قطعا می توان تیراندازی خوزستان را به جایگاهی که در شأن استان است، رسانده و آن را به قطب تیراندازی کشور تبدیل کنیم.

رئیس هیات تیر اندازی خوزستان اضافه کرد: خوزستان در بحث نیروی انسانی با استعداد ترین تیر اندازان را داشته و در بحث منابع مالی نیز دارای بزرگترین شرکت های صنعتی، نفتی و غیره است. منطقه آزاد اروند حدود ۱۰ میلیارد ریال را در آبادان سرمایه گذاری کرده و طی روزهای آینده یک سالن ۴۰ خطه تیراندازی را در این شهر افتتاح می کنیم.محمدنیا یادآور شد: در حال حاضر مهمترین مشکل این هیئت تجهیزات و تهیه اسلحه است. در چند سال گذشته اسلحه را چهار میلیون تومان خریداری می کرده ولی اکنون قیمت آن ۲۵ میلیون تومان شده است. جهت رفع مشکلات سخت افزاری (تجهیزات تیر اندازی) با استانداری رایزنی هایی انجام شده که امیدوارم به نتیجه برسند.وی تأکید کرد: در گذشته فقط سه یا چهار هیات در شهرستان های خوزستان فعال بودند. اما طی یک سال اخیر رؤسای هیئت های مختلف استان را معرفی کرده و در حال حاضر هیات در بسیاری از شهرستان ها از جمله دزفول، آبادان، خرمشهر،شادگان، شوش، ماهشهر، اهواز راه اندازی شده است. همچنین هیات شهرستان های باوی، کارون، سوسنگرد تا چند روز آینده راه اندازی می شود.

3-300x169

عضو هیات رئیسه هیئت تیراندازی خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: رشته تیر اندازی ورزشی بسیار متنوع و پرطرفدار بوده و این تنوع و پرطرفداری وظیفه هیات را سنگین تر کرده و به ما گوشزد می کند که باید گام های بزرگی را برداریم.رییس هیات تیراندازی شهرستان اهواز افزود: ورزش تیراندازی خوزستان در چند سال اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته و این هیات طی یک سال اخیر نقاط ضعف و قوت های موجود را بررسی کرده است. همچنین بعد از این شناسایی نسبت به تعیین اهداف و سپس اولویت بندی اهداف اقدام کرده است.سپیدار بختیاری در پایان گفت: یکی از اهداف مهم این هیات چیدمان خوب ساختاری و انسجام در چارت که متشکل از کمیته های مختلف بوده، است. امیدوارم که بتوانیم با استفاده از دانش کمیته های تخصصی خوزستان را به جایگاهی که در خور شأن است، برسانیم.

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی هیات تیر اندازی خوزستان صحبت های خود را با ذکر حدیثی از رسول اکرم (ص) در خصوص اهمیت ورزش تیراندازی شروع نمود. ایشان ضمن تبریک پیشاپیش ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اهمیت فعالیت خبرنگاران در سایر عرصه ها را مهم دانسته و برای صاحبان اندیشه و قلم آرزوی سرافرازی و تداوم فعالیت و توفیق را از خداوند منان خواستار شدند.وی نیز در ادامه این جلسه بیان نمودند، فعال سازی مجدد سایت هیات، برقراری ارتباط با خبرگزاری ها، جرائد، پایگاه های خبری، برگزاری نشست هایی با اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان ارشد استان و حضور اعضای هیات در جلسات مجامع ورزشی و سایر جلسات ورزش و جوانان از جمله فعالیت هایی است که توسط این کمیته انجام شد.

سید ناصر حسینی افزود: انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان و صدور اطلاعیه به ورزشکاران و اعضای هیات نیز از دیگر فعالیت های انجام شده این کمیته هستند. همچنین با توجه به تهیه شرح وظایف مسولین روابط عمومی شهرستان ها از رئیس هیات استان تقاضا دارم تا هر چه سریعتر نسبت به ابلاغ معرفی مسئولان روابط عمومی هیات های شهرستان ها اقدام نمایند.وی یادآور شد از اهداف این کمیته تهیه و تدوین سند چشم انداز جهت پیشبرد اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می باشد و همچنین انتشار ماهنامه و نشریات تخصصی تیراندازی در دستور کار این کمیته می باشد.

‌مسئول کمیته آموزش هیئت تیراندازی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته سه دوره مربیگری و یک دوره داوری را در هیئت برگزار کردیم. این آموزش ها دارای پنج کارگاه آموزشی ـ تخصصی بودند.زهرا کرم نژاد افزود: برنامه ریزی های کمیته امسال بهتر و منسجم تر از سال گذشته انجام شده و برگزاری کارگاه آموزشی جدیدی را برای امسال برنامه ریزی کرده ایم.وی عنوان کرد: بحث آموزش خیلی مهم بوده و امیدوارم با برنامه ریزی های مناسب و اطلاع رسانی به موقع بتوانیم برنامه های آموزشی را بهتر اجرا کنیم. هر چند که کتابچه آموزشی امسال بسته شده ولی هرگونه پیشنهاد در بحث آموزش و برگزاری کلاس ها را می پذیریم.

مسئول کمیته فرهنگی هیئت تیراندازی خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به سفارشات اسلام در اشاعه ورزش تیراندازی یکی از مهمترین اولویت های این کمیته توسعه اماکن ورزشی با هدف آشنایی بیشتر مردم نسبت به تیراندازی است.جعفر شعبان پور در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه های و کارگاه های آموزشی، برنامه ریزی برای اشاعه فرهنگ تیراندازی و ارتقای سطح فرهنگ و دانش تیراندازی به منظور کاهش ناهنجاری های آن از جمله پیشنهادات این کمیته به هیات است.