وداع پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا / پرسپولیس 0 – الهلال 3

دیدار برگشت تیم های فوتبال الهلال و پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر به سود الهلال به پایان رسید تا نماینده ایران درمجموع با نتیجه سه بر یک به کار خود پایان داده و سرخپوشان با لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 خداحافظی کردند. تیم های الهلال عربستان و پرسپولیس ایران سه شنبه شب در […]

دیدار برگشت تیم های فوتبال الهلال و پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر به سود الهلال به پایان رسید تا نماینده ایران درمجموع با نتیجه سه بر یک به کار خود پایان داده و سرخپوشان با لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 خداحافظی کردند. تیم های الهلال عربستان و پرسپولیس ایران سه شنبه شب در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با قضاوت والنتین کوالنکو از ازبکستان به مصاف هم رفتند که در پایان الهلال به برتری 3 بر صفر رسید تا شکست یک بر صفر بازی رفت را جبران کند و به جمع هشت تیم پایانی این رقابت ها بپیوندد.

81623978-6480330

در 10 دقیقه ابتدایی الهلال که از حمایت تماشاگران پرشور خود سود می برد نمایش هجومی داشت و در طرف مقابل پرسپولیس نیز با اتخاذ روش دفاعی و اتکا به ضدحملات بازی می کرد.در این نیمه امید عالیشاه با حرکات پابه توپ و سرعتی خود بارها خط دفاعی الهلال را با مشکل روبه رو کرد.در دقیقه 26 شوت از راه دور سالم عبید با واکنش سوشا مکانی روبه رو شد و در برگشت نیز مایکل اومانا با تکل به موقع خود مانع از بازشدن دروازه پرسپولیس شد.

در دقیقه 29 بابک حاتمی مدافع ضعیف پرسپولیس که در این فصل اشتباهات متعددی انجام داده است به راحتی جاماند تا یوسف سالم گل نخست این دیدار را برای الهلال به ارمغان آورد.نمایش ضعیف هافبک های پرسپولیس در نیمه نخست سبب شد تا بازیکنان الهلال در ادامه فرصت های دیگری هم برای گلزنی کسب کنند که نمایش خوب مکانی، اومانیا و نورمحمدی اجازه باز شدن دوباره دورازه نماینده ایران را نداد.در نهایت نیمه نخست را الهلال با نتیجه یک بر صفر به سود خود خاتمه داد.در آغاز نیمه دوم شرایط تغییری نکرد و بازهم الهلال توپ و میدان را در اختیار داشت و پرسپولیس به دفاع می پرداخت.

در دقیقه 52 شوت سنگین عبدالله الدوساری با فاصله اندکی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.در دقیقه 55 توپ در محوطه جریمه به دست علیرضا نورمحمدی برخورد کرد و داور ازبکستانی خطای پنالتی اعلام کرد.محمد شلهوب کاپیتان باتجربه الهلال ضربه پنالتی را برخلاف حرکت سوشا مکانی به گل دوم آبی پوشان عربستان تبدیل کرد.در دقیقه 59 پرسپولیس فرصت ایده آلی برای گلزنی به دست آورد که حمیدرضا علی عسگر قدر این موقعیت این را ندانست.در دقیقه 66 شوت از راه دور بابک حاتمی با بدشانسی از کنار دیرک عمودی میزبان به بیرون رفت.

در دقیقه 90 و در اوج حملات پرسپولیس تیم الهلال عربستان در ضد حمله ای سریع توسط عبدالعزیز دوساری به گل سوم دست یافت تا شکست سنگینی را به نماینده ایران تحمیل کند. لحظاتی پس از آن مهدی طارمی دومین کارت زرد خود را دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد.در نهایت نماینده عربستان به برتری 3 بر صفر رسید تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به پیروزی 3 بر یک رسیده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.پرسپولیس با قبول شکست در این دیدار به عنوان سومین نماینده ایران از گردونه مسابقات حذف شد. پیش از این تراکتورسازی تبریز و فولادخوزستان از مسابقات وداع کرده بودند.نفت تهران تنها نماینده باقی مانده ایران چهارشنبه شب در جده میهمان الاهلی عربستان است. نفت در دیدار رفت با یک گل به برتری رسید.پرسپولیس در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، حمیدرضا علی عسگر، احمد نورالهی، محمد نوری، رضا خالقی فر(علی علیپور)، هادی نوروزی، مهدی طارمی و امید عالیشاه به میدان رفت.