ایران 2 – بحرین 0 / ایران با اقتدار شروع کرد

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با نتیجه 2 بر صفر در نخستین دیدار خود در جام ملت های آسیا 2015 از سد بحرین بگذرد. دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین در گروه سی ( C )روز یکشنبه در ورزشگاه 30 هزار نفری امی پارک ملبورن برگزار شد و تیم ملی کشورمان موفق […]

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با نتیجه 2 بر صفر در نخستین دیدار خود در جام ملت های آسیا 2015 از سد بحرین بگذرد. دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و بحرین در گروه سی ( C )روز یکشنبه در ورزشگاه 30 هزار نفری امی پارک ملبورن برگزار شد و تیم ملی کشورمان موفق شد این دیدار را با نتیجه 2 بر صفر با گل های احسان حاج صفی و مسعود شجاعی به سود خود به پایان برساند.در دقایق ابتدایی این بازی بازیکنان دو تیم با تجمع در میانه میدان سعی داشتند تا مانع از طراحی حملات از سوی حریف شوند و برخلاف انتظار بحرینی ها روش هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و تیم ایران نیز تک حملاتی با حرکات اشکان دژاگه در جناح راست طراحی کرد که چندان کارساز نبود.دردقیقه 8 توپ ارسالی بحرینی ها با اشتباه مسعود شجاعی به بازیکن بحرینی رسید که وی نتوانست از آن استفاده کند.

در10 دقیقه دوم هافبک های ایران نتوانستند بر توپ و میدان تسلط داشته باشند وهمین امر مانع از طراحی حملات بر روی دروازه بحرین شد. تیم کشورمان در نیمه نخست این بازی فرصت های مناسبی را برروی دروازه بحرین ایجاد کرد.در دقیقه 16 پاس پشت مدافعان بحرین با اشتباه وریا غفوری در افساید گیری روبرو شد و مهاجم حریف را در موقعیت ایده الی قرار داد اما این بازیکن با بی دقتی توپ را از بالای دروازه حقیقی به اوت زد. اشکان دژاگه در دقیقه 18 روی پاس خوب مسعود شجاعی صاحب موقعیت تک به تک شد که با درخشش دروازه بان بحرین این موقعیت از دست رفت.احسان حاج صفی در دقیقه 20 در حالی که داور مسابقه اعلام آفساید کرده بود توپ را وارد دروازه بحرین کرد و به همین دلیل با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد. در دقیقه 33 این مسابقه نیز قوچان نژاد توپ ارسالی را وارد دروازه تیم بحرین کرد که این بار نیز این گل افساید اعلام شد.تک گل ایران دراین نیمه در دقیقه 45+1 پس از ارسال کرنر توسط اندرانیک تیموریان و دفع ناقص مدافعان بحرین با شوت احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه بدست آمد.

با آغاز نیمه دوم بحرین چند حمله خطرناک را روی دروازه ایران ترتیب داد و در دقیقه 56 ضربه خطرناک اوکوبان را علیرضا حقیقی به زیبایی مهار کرد.تیم ایران رفته رفته صاحب توپ و میدان شد و مسعود شجاعی موفق شد همانند نیمه نخست برروی ضربه کرنر آندرانیک تیموریان در دقیقه 70 دروازه تیم بحرین را برای بار دوم بازکند. در حالی که علیرضا جهانبخش برای ورود به مسابقه خود را آماده می کرد مسعود شجاعی موفق شد دروازه حریف خود را باز کند تا تعویض این دو بازیکن کمی با تاخیر انجام شود.بحرینی ها از دقیقه 80 فشار خود برروی دروازه ایران را دو چندان کردند تا بتوانند فاصله شکست خود را کاهش دهند که با دفاع خوب بازیکنان کشورمان این تیم نتوانست دروازه ایران باز کند.کیفیت بالای تصویربرداری این دیدار یکی از نکات قابل توجه این مسابقه بود که به صورت زیبایی بازی را برای علاقه مندان به تصویر کشید.سروش رفیعی در دقیقه 89 جایگزین اشکان دژاگه شد. دژاگه که عجله ای برای خروج از بازی نداشت با کمک داور از زمین مسابقه بیرون رفت.

16 هزار هوادار ایرانی این بازی را از نزدیک مشاهده کردند.این دیدار در ورزشگاه امی پارک شهر ملبورن و با قضاوت بنجامین ویلیامز از استرالیا برگزار شد.تیم ایران با این برد سه امتیازی شد و در رده دوم گروه بعد از امارات قرار گرفت .دیدار بعدی تیم ایران روز 25 دی ماه مقابل قطر در ورزشگاه استرالیا خواهد بود.در دیگر دیدار این گروه تیم امارات با 4بر1 برابر قطر به پیروزی رسید.

.

د