آزمون: به استرالیا نمی رویم که ببازیم

مهاجم تیم ملی ایران اعلام کرد: درست است به لحاظ امکاناتی و مالی فاصله زیادی بین ایران و حریفانش وجود دارد، اما ایران به استرالیا نمی رود که بازنده باشد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران نظیر سردار آزمون، ایمان مبعلی و محمد نوری بار دیگر بر تلاش های خود در پیروزی و موفقیت تیم فوتبال […]

مهاجم تیم ملی ایران اعلام کرد: درست است به لحاظ امکاناتی و مالی فاصله زیادی بین ایران و حریفانش وجود دارد، اما ایران به استرالیا نمی رود که بازنده باشد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران نظیر سردار آزمون، ایمان مبعلی و محمد نوری بار دیگر بر تلاش های خود در پیروزی و موفقیت تیم فوتبال ایران در جام ملت های آسیا تاکید کردند.سردار آزمون در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال، درباره اردوی آفریقای جنوبی، افزود: اردوی خوبی بود، در حال تلاش هستیم تا برای جام ملت های آسیا آماده شویم و از زمانی که به آفریقای جنوبی آمدیم با جدیت کار را شروع کردیم. تلاشمان این بود که نظرات سرمربی تیم ملی را پیاده کنیم و براساس خواسته های کی روش برنامه هایمان را به پیش ببریم تا بتوانیم در جام ملت های آسیا نتایج خوبی بگیریم.

81435766-6156668

وی با اشاره به شرایط مناسبی که حریفان ایران در راه آماده سازی داشته اند، گفت: درست است که امارات، قطر و بحرین در آماده سازی سختی نکشیده اند، اما ما به این چیزها فکر نمی کنیم، تمام فکر و ذکر بازیکنان این بود با امکاناتی که در اردوی آفریقای جنوبی برایمان فراهم بود شرایط بهتری پیدا کنیم.آزمون افزود: از نظر مالی حریفان خیلی شرایط بهتری نسبت به ما دارند و هیچ محدودیتی در این زمینه آنها ندارند، بازیهای دوستانه خیلی خوب و پرتعدادی انجام داده اند و ما متاسفانه بازیهای دوستانه کمی داشته ایم با این حال این موضوع دلیل نمی شود که ما به جام ملت ها برویم و شکست بخوریم. ما تمام تلاشمان را برای موفقیت تیم ملی می کنیم. امیدوارم در فاصله ای که تا شروع جام ملتهای آسیا داریم همه فکر فوتبال ایران، تیم ملی باشد و تیم ملی با حمایت یکپارچه به استرالیا اعزام شود.هافبک تیم ملی فوتبال ایران صعود از مرحله گروهی جام ملت های آسیا را حتمی دانست اما گفت که تیم ملی در مرحله حذفی فرصتی برای اشتباه ندارد.

ایمان مبعلی نیز درباره بازگشتش به تیم ملی بعد از مدتها دوری گفت: خوشحالم که دوباره توانستم پیراهن تیم ملی را بپوشم، همه بازیکنانی که سن شان بالا می رود بیشتر دوست دارند پیراهن تیم ملی را بپوشند زیرا تا موقعی که بازیکن جوان هست اطمینان دارد که وقت خواهد داشت و می تواند سالهای سال پیراهن تیم ملی را بپوشد ولی سن که کمی بالا می رود فکر می کند که شاید آخرین مرتبه باشد که در تیم ملی است. من الان سی و دو سالم است و خوشحالم این شانس را پیدا کردم که در تیم ملی باشم و تمام تلاشم را می کنم راحت پیراهن تیم ملی را از دست ندهم. من در سه دوره قبلی جام ملت ها حضور داشته ام. الان هم تلاشم را می کنم تا در این دوره حضور داشته باشم. بقیه اش نظر سرمربی تیم ملی است. باشم یا نباشم برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم.او در پاسخ به این سوال که بعد از حضور شما در فوتبال امارات، امیدی نمی رفت که دوباره به تیم ملی بازگردید، اما با حضور در لیگ ایران دوباره این اتفاق افتاد، گفت: زمانی که امارات بازی می کردم بسیاری می گفتند هر بازیکنی به کشورهای عربی برود فوتبالش نابود می شود اما من این را قبول ندارم. خیلی ها رفته اند و برگشته اند. کریمی، شجاعی و نکونام از امارات به اروپا رفتند، نمی شود فوتبال دو کشور را با هم مقایسه کرد.

مبعلی درباره کارلوس کی روش هم گفت: من غیر از این اردو، یک اردوی ده روز هم در اتریش با تیم ملی بودم. بعد از اردوی اتریش به الشارجه رفتم و دیگر به تیم ملی دعوت نشدم. جایگاه هر کس نشان می دهد که چه چیزی بلد است. جایگاه کی روش نشان می دهد چه مربی بوده است و جایگاه او هم نیازی به تایید من ندارد.او درباره حریفان ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا هم گفت: من حریفانمان را کامل می شناسم. آنها نسبت به سالهای قبل بسیار پیشرفت کرده اند. قطر در این یکی، دو سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته است. امارات تیم خیلی خوب و جوان و یکدستی دارد. بازیکنان این تیم از تیم امید تا به حال در کنار هم بوده اند. مربیشان بومی است و شناخت کاملی از بازیکنانش دارد. بحرین هم درست است یک سطح از امارات و قطر پایین تر است اما همیشه این تیم برابر ایران خوب بازی کرده و ما تجربه بازیهای بدی برابر این تیم داشته ایم. با این حال مطمئن هستم از مرحله گروهی بالا می رویم اما در مرحله حذفی دیگر فرصتی برای اشتباه نداریم. باید بیشتر تلاش و کمتر اشتباه کنیم.

محمد نوری دیگر هافبک تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: به لحاظ امکانات، فوتبال ایران با حریفان آسیایی اش قابل مقایسه نیست اما غیرت و هوش ایرانی به همراه یک مربی خوب می تواند برای ایران کارساز باشد.وی در باره اردوی روبه پایان این تیم در آفریقای جنوبی گفت: اردوی خوبی بود. شرایط آب و هوایی ژوهانسبورگ شباهت زیادی با وضعیت هوایی استرالیا در این فصل داشت. ما در این مدت تلاش کردیم با توجه به امکاناتی که در این اردو برایمان فراهم بود آماده شویم. بازیکنان هم با تمام وجود تمرین کردند، تمرینهای خیلی خوبی انجام دادیم، فقط امیدوارم روند آماده سازی مان بهتر پیش برود و برای جام ملت های آسیا آماده شویم. تیم ملی اکنون به حمایت نیاز دارد و باید برای موفقیت این تیم هر کاری لازم است، انجام دهیم.

وی افزود: مشابه اردوی آفریقای جنوبی را قبل از جام جهانی برگزار کردیم و همه نتیجه این اردو را در برزیل دیدیم. به نظرم کی روش برنامه ریزی دقیقی دارد. برای تک تک لحظات برنامه دارد و من یقین دارم این اردو می تواند روند آماده سازی ما برای حضور در جام ملتهای آسیا را مثبت تر کند.نوری با اشاره به سرمایه گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: سرمایه گذاری آنها با ما قابل مقایسه نیست و فقط غیرت ایرانی است که می تواند گره گشا باشد. قطر چندین بازیکن تبعه گرفته است. امارات هم که سالهاست در فوتبال خرج می کند. آنها هر کدام 15، 16 بازی قوی انجام داده اند ولی ما خیلی کمتر این فرصت نصیبمان شده است. به هر حال با این شرایط کنار آمده ایم، از نظر امکانات قابل مقایسه نیستیم اما به لحاظ غیرت، هوش و تکنیکی، ما هم بازیکنان بهتری داریم هم مربی برتری.او درباره پیش بینی اش از نتایج تیم ملی در آفریقای جنوبی گفت: نظرم این است که ما در این دوره شانس قهرمانی داریم. اگر در مرحله حذفی با قرعه خوبی روبه رو شویم می توانیم تا فینال هم صعود کنیم.