راهیابی والیبالیست های ایران به مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان پس از شکست بلژیک

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان موفق به شکست بلژیک شد تا با کسب 8 امتیاز از چهار دیدار برای نخستین بار به مرحله دوم این رقابت ها صعود کند.چهارمین دیدار تیم های گروه چهارم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (شنبه) در شهر کراکوف لهستان پیگیری می […]

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان موفق به شکست بلژیک شد تا با کسب 8 امتیاز از چهار دیدار برای نخستین بار به مرحله دوم این رقابت ها صعود کند.چهارمین دیدار تیم های گروه چهارم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (شنبه) در شهر کراکوف لهستان پیگیری می شود و تیم ملی والیبال ایران در یکی از این دیدارها به مصاف بلژیک رفت.شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک به پیروزی رسیدند تا در پنجمین حضور والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار به مرحله دوم این رقابت ها صعود کنند.

81302319-5934318

ملی پوشان والیبال ایران در ست سوم این مسابقه 25 بر 21 مغلوب بلژیک شدند اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 15 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند.تیم ملی والیبال ایران در این دیدار همانند مسابقه با آمریکا و فرانسه با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیرغفور، عادل قائمی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد، اما در بین 12 بازیکن خود دو لیبرو (ظریف و علیزاده) قرار داده بود.شهرام محمودی، مهدی مهدوی و آرمین تشکری دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند که به میدان آمدند.عبدا… العنزی کویتی و رولان چولاکیان از آرژانتین به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت مسابقه ایران و بلژیک را بر عهده داشتند. این داوران دیدار ایران و فرانسه نیز سوت زده بودند اما در این مسابقه جایشان عوض شده بود.

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران 26 سال و میانگین سنی بازیکنان بلژیک 26.2 دهم سال است که از تیم ایران کمی پیرتر هستند. همچنین میانگین قد بازیکنان ایران 194 سانتی متر است و ملی پوشان بلژیک با میانگین 198 سانتی متر، چهار سانت از میانگین قدی بازیکنان ایران بلندتر هستند.تیم ملی والیبال ایران ساعت 19 و 10 دقیقه فردا (یکشنبه 16 شهریورماه) در پنجمین و آخرین دیدار دور مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف پورتوریکو، تیم بدون امتیاز گروه چهارم می رود.تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت ها (هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان)، پنجمین حضور خود را تجربه می کند.والیبال ایران تا کنون در 4 دوره این مسابقات شرکت کرده است که در مجموع چهار دوره پنج پیروزی کسب کرده است. نخستین حضور تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان جهان به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هفتمین دوره این رقابت ها بر می گردد. بلغارستان در آن دوره (سال 1970) میزبان رقابت های قهرمانی جهان بود و تیم ملی والیبال ایران 11 مسابقه در آن دوره برگزار کرد که چهار پیروزی و هفت شکست حاصل آن بود. ملی پوشان والیبال ایران در این دوره از رقابت ها با کسب رتبه بیست و یکم جهان به کار خود پایان دادند.

والیبال ایران برای حضور دوباره در مسابقات قهرمانی جهان 18 سال صبر کرد تا در سال 1998 برای دومین بار به این رقابت ها راه یافت. تیم ملی والیبال ایران در دوره از مسابقات که به میزبانی ژاپن سرزمین آفتاب تابان برگزار شد، سه شکست در دور مقدماتی را پذیرفت و با کسب رتبه نوزدهمی از دور رقابت ها حذف شد.شانزدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی جهان (2006) سومین تجربه تیم ملی والیبال ایران در این مسابقات محسوب می شود که ملی پوشان پنج شکست متوالی را تجربه کردند و با رتبه بیست و یکمی از این دوره از رقابت ها حذف شدند.تیم ملی والیبال ایران چهار سال بعد یعنی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان در ایتالیا (2010) برای چهارمین بار در مسابقات جهانی به میدان رفت و برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی موفق به کسب یک پیروزی در این رقابت ها شد.

ملی پوشان ایران با هدایت زنده یاد حسین معدنی موفق به شکست ژاپن شدند و در برابر ایتالیا نیز به رغم ارائه یک نمایش عالی سه بر دو مغلوب شدند و در نهایت به جایگاه نوزدهم جهان اکتفا کردند.والیبال ایران تاکنون در پنجمین حضور خود علاوه بر کسب سه پیروزی برابر ایتالیا، آمریکا و بلژیک، موفق به شکستن طلسم این رقابت ها شد و برای نخستین بار به دور دوم راه یافت.تیم ملی والیبال بلژیک در سه دیدار قبلی خود در این رقابتها دو شکست و یک پیروزی تجربه کرده بود. این تیم پرتوریکو را سه بر صفر شکست داده بود و برابر آمریکا سه بر دو و ایتالیا سه بر یک مغلوب شده بود تا با چهار امتیاز در رتبه پنجم این گروه قرار گیرد.ملی پوشان بلژیک فردا یکشنبه در آخرین دیدار دور مقدماتی خود به مصاف فرانسه صدرنشین این گروه می روند.در دیگر دیدارهای همزمان با مسابقه ایران و بلژیک، صربستان سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 17 و 25 بر 22 ونزوئلا را شکست داد و کانادا در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 18 و 25 بر 19 مکزیک را از پیش رو برداشت