برزیل – هلند؛برد تنها چاره سلسائو برای تسکین میزبان

تیم ملی فوتبال برزیل بعد از شکست تحقیر آمیز از آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2014، برای تسکین و جلوگیری از عمیق تر شدن حس ناراحتی هوادارانش چاره ای جز پیروزی مقابل هلند در دیدار رده بندی ندارد.میزبان جام جهانی که در نیمه نهایی برابر آلمان تن به شکست 7 بر یک داد، بامداد […]

تیم ملی فوتبال برزیل بعد از شکست تحقیر آمیز از آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2014، برای تسکین و جلوگیری از عمیق تر شدن حس ناراحتی هوادارانش چاره ای جز پیروزی مقابل هلند در دیدار رده بندی ندارد.میزبان جام جهانی که در نیمه نهایی برابر آلمان تن به شکست 7 بر یک داد، بامداد شنبه در دیدار رده بندی به مصاف هلند می رود.احتمالا لوییس فیلیپه اسکولاری سرمربی برزیل و لوییس فان خال سرمربی هلند تغییراتی را در ترکیب اصلی بازیکنان خود برای این دیدار انجام خواهند داد.

81234057-5817468

درتیم برزیل کاپیتان تیاگو سیلوا بعد از اینکه به دلیل محرومیت نتوانست مقابل آلمان بازی کند، در ترکیب بازیکنان قرار خواهد گرفت، در حالیکه گمان می رود اسکولاری دنی آلوز را هم دوباره در ترکیب اصلی قرار دهد.در تیم هلند نیز احتمالا ممفیس دپیای و کلاس یان هونته لار از ابتدا به میدان خواهند رفت.اما نبرد اصلی بین تیاگو سیلوا و روبین فان پرسی خواهد بود، چرا که سیلوا با بازگشت خود نه تنها موجب تقویت روحیه خط دفاعی برزیل می شود، بلکه حملات فان پرسی برترین گلزن حریف را هم محدود خواهد کرد.فان پرسی بعد از دو گلی که در برتری 5 بر یک هلند مقابل اسپانیا و تک گلی که در پیروزی 3 بر 2 این تیم مقابل استرالیا در مرحله گروهی به ثمر رساند دیگر نتوانسته مؤثر ظاهر شود.وی به دلیل محرومیت در بازی با شیلی غایب بود و قبل از دیدار با آرژانتین نیز دچار مصدومیت خفیفی شد.اما بازی برزیل و هلند صحنه هنرنمایی آرین روبن خواهد بود که برای ششمین بار است در مسابقات مهم برای نارنجی پوشان بازی می کند و یکی از بهترین بازیکنان این جام به شمار می رود. او تاکنون سه گل برای هلند به ثمر رسانده است و در مرحله نیمه نهایی نیز به خاطر دفاع خوب خاویر ماسکرانو نتوانست گل چهارم خود را به آرژانتین بزند.دیدار تیم های برزیل و هلند در ورزشگاه ملی برازیلیا و با داوری جمال حیمودی از الجزایر برگزار می شود.

** نگاهی به تاریخچه دیدارهای این دو تیم

– دو تیم تاکنون یازده بار با هم بازی کرده اند که حاصل آن سه پیروزی برای هر دو تیم و پنج تساوی بوده است.

– دو تیم برای پنجمین باراست که درجام جهانی رو درروی یکدیگرقرار می گیرند. در این دیدارها هلند دو بار موفق به پیروزی شده که آخرین آنها برتری 2 بر یک در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 بود.

برزیل نیز یکبار در جام جهانی 1994 به پیروزی رسیده و یکبار نیز در جام جهانی 1998 توانست هلند را در ضربات پنالتی 4 بر 2 مغلوب کند.

– هلند بعد از مسابقات 1974 و 1978، برای دومین بار است که برای دومین دوره متوالی در جمع چهار تیم برتر جام جهانی قرار می گیرد.

– هلند در چهار بازی اول خود 12 گل به ثمر رساند اما نتوانست در دو بازی یک چهارم نهایی و نیمه نهایی گل بزند به طوریکه هر دو بازی بعد از تساوی در وقت های قانونی و اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد.

– هلند در پنج بازی از هفت مسابقه جام جهانی و اروپایی که به ضربات پنالتی کشیده شد، باخته است.

– هلند بعد از شکست 2 بر یک از کرواسی در دیدار رده بندی جام جهانی 1998، برای دومین بار است که به این مرحله رسیده است.

– برزیل در این جام با 11 گل، بیشترین گل خورده را در کارنامه دارد. این تیم آخرین بار در جام جهانی 1938 یازده گل خورد و تا کنون بیشتر از این تعداد گل نخورده است.

– 10 گل از 12 گل هلند در این جام در نیمه دوم به ثمر رسیده است. چهار گل آخر این تیم بعد از دقیقه 75 زده شده است.

– هلند در 120 دقیقه دیدار نیمه نهایی مقابل آرژانتین فقط هفت شوت به سمت دروازه حریف داشت، در حالیکه در تمامی مسابقات قبلی خود در جام جهانی از سال 1966 به بعد حداقل 10 شوت به سمت دروازه حریفان زده بود.

– برزیل نیز در بازی نیمه نهایی مقابل آلمان هشت شوت به سمت دروازه حریف داشت.

– برزیل برای نخستین بار از جام جهانی 1978 و در مجموع برای چهارمین بار است که در دیدار رده بندی بازی خواهد کرد.

– این تیم درسه بازی قبلی دو باربه پیروزی رسیده ویکبار شکست خورده است.

– برزیل دربازی مقابل آلمان فقط 11 بار مورد خطا قرار گرفت در حالیکه این تعداد در بازی یک چهارم نهایی مقابل کلمبیا 31 خطا بود.

– کریم بنزما تنها بازیکنی است که با 15 شوت، تعداد شوت های بیشتری از 10 شوت روبین فان پرسی به سمت دروازه تیم های مقابل دراین جام داشته است. با وجود این فان پرسی در مرحله حذفی جام جهانی نتوانسته تا کنون گلی به ثمر برساند.

– نیمار تنها بازیکنی است که با ایجاد 13 فرصت گلزنی، توانسته بیش از مارسلو (10) فرصت گلزنی برای برزیل خلق کند.