36 جسد حادثه سمنان و 52 جسد حادثه عراق به پزشکی قانونی تحویل داده شد

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: 36 جسد حادثه برخورد دو قطار در سمنان و 52 جسد حادثه حله عراق به سازمان پزشکی قانونی تحویل داده شده که البته تعدادی اعضای بدن وجود دارد که تعداد آنها مشخص نیست و غیر قابل تشخیص است.احمد شجاعی عصر روز شنبه در محل سالن تشریح در کهریزک افزود: در […]

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: 36 جسد حادثه برخورد دو قطار در سمنان و 52 جسد حادثه حله عراق به سازمان پزشکی قانونی تحویل داده شده که البته تعدادی اعضای بدن وجود دارد که تعداد آنها مشخص نیست و غیر قابل تشخیص است.احمد شجاعی عصر روز شنبه در محل سالن تشریح در کهریزک افزود: در مورد حادثه سمنان از 36 جسد تحویل داده شده 9 جسد قابل تشخیص بودند و 27 جسد دیگر غیر قابل تشخیص هستند، البته تعدادی اعضای بدن نیز وجود دارد که تعداد اجساد مربوط به آنها مشخص نیست.

82323433-71203129

وی ادامه داد: تمام قربانیان حادثه برخورد دو قطار سمنان از استان آذربایجان شرقی هستند که نمونه آزمایش DNA از اجساد گرفته شد و تا چند روز آینده کارهای تشخیص این نمونه ها انجام می شود. وی گفت: برای تشخیص هویت اجساد حادثه سمنان لازم است وابستگان درجه اول قربانیان بخصوص پدر یا مادر آزمایش DNA بدهند و اگر آنها نبودند در مرحله بعد از فرزندان نمونه گرفته می شود، امیدواریم همه مراحل تا یک هفته آینده انجام شود. شجاعی ادامه داد: با همکاری استانداری آذربایجان شرقی قرار شد همه این اجساد به این استان منتقل شود، بنابراین از بستگان قربانیان می خواهیم برای مراحل تشخیص هویت به تهران مراجعه نکنند. رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: در مورد حادثه حله 52 جسد و تعدادی اعضای بدن به سازمان پزشکی قانونی منتقل شده است که هویت هیچ کدام مشخص نیست. وی خاطر نشان کرد: اما می دانیم زائرانی از کشور های مختلف از جمله ایران، پاکستان، افغانستان و عراق در بین آنها وجود دارد که پس از شناسایی هویت از طریق DNA قربانیان کشورهای دیگر به عراق بازگردانده می شوند.