هوای اهواز و برخی شهرهای دیگر استان خطرناک اعلام شد

پس از پدیده گرد و غبار در پنج روز گذشته امروز چهارشنبه نیز هوای اهواز و برخی از شهرهای استان خوزستان در وضعیت خطرناک قرار گرفت. بنابر اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان غلظت گرد و غبار در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه در اهواز به ۴۹۶، خرمشهر۴۳۸ ،آبادان ۴۵۴، حمیدیه ۴۵۳ و رامشیر […]

پس از پدیده گرد و غبار در پنج روز گذشته امروز چهارشنبه نیز هوای اهواز و برخی از شهرهای استان خوزستان در وضعیت خطرناک قرار گرفت. بنابر اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان غلظت گرد و غبار در ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه در اهواز به ۴۹۶، خرمشهر۴۳۸ ،آبادان ۴۵۴، حمیدیه ۴۵۳ و رامشیر ۵۰۲ میکروگرم بر مترمکعب رسید که برای سلامت عموم مردم خطرناک است.شهرهای سوسنگرد، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی(ره) نیز در رده بندی وضعیت خطرناک قرار دارند.همچنین هوای شهرهای شوش، اندیمشک، ماهشهر، دزفول و بهبهان نیز ناسالم اعلام شده اند.

بنابراین گزارش، شاخص بین۵۱ تا ۱۰۰میکروگرم بر متر مکعب متعادل، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.از روز جمعه هفته گذشته تا امروز چهار شنبه پدیده گرد و غبار در خوزستان پایدار است که در این مدت یک هزار و ۵۳۰ نفر به دلیل مشکلات تنفسی در خوزستان به بیمارستان مراجعه کردند.غلظت گرد و غبار در خوزستان سبب تعطیلی مدارس ۱۷شهرستان و ادارات ۱۱ شهرستان شد. تراکم گرد و غبار در برخی نقاط خوزستان در چند روز گذشته تا بیش از ۶۶ برابر حد مجاز رسیده بود.