دستیار رئیس جمهور : استانداران یک ماه فرصت دارند تا گزارشی از وضعیت حقوق شهروندی در استان ها را ارائه کنند

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی از برنامه ریزی برای انجام سفرهای استانی در راستای بررسی وضعیت شهروندان از نظر حقوق شهروندی خبر داد. الهام امین زاده روز دوشنبه در نشست استانداران سراسر کشور با موضوع حقوق شهروندی که در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان […]

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی از برنامه ریزی برای انجام سفرهای استانی در راستای بررسی وضعیت شهروندان از نظر حقوق شهروندی خبر داد. الهام امین زاده روز دوشنبه در نشست استانداران سراسر کشور با موضوع حقوق شهروندی که در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان خوزستان، افزود: برنامه ریزی سفرهای استانی انجام شده و قرار است تا هر هفته یکشنبه ها از یک استان بازدید شود.

وی ادامه داد: پنج استان گیلان، همدان، تهران، فارس و بوشهر استان هایی هستند که در هفته های پیش رو بازدید خواهند شد. امین زاده اظهار کرد: در برنامه سفرهای استانی، با سازمان های مردم نهاد، فعالان سیاسی و مدنی جلساتی داریم و همچنین از روستاها و مناطق محروم نیز بازدید می کنیم. وی اضافه کرد: همه مواردی که در سفرهای استانی در رابطه با حقوق شهروندی حاصل شود، از طریق وزارتخانه ها و ریاست جمهوری در تهران پیگیری می شود. در این نشست امین زاده از استانداران خواست تا ظرف مدت یک ماه گزارشی واقعی درباره وضعیت حقوق شهروندی استان های خود ارایه دهند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی در جمع استانداران افزود: قرار است ترتیبی داده شود تا با همکاری ائمه جمعه و جماعات، گفتمان حقوق شهروندی با نمازگزاران داشته باشند. امین زاده ادامه داد: قرار است تا با ضابطان قضائی و نیروی اتنظامی نیز با هماهنگی و همکاری قوه قضائیه، برنامه ریزی برای آموزش حقوق شهروندی انجام شود. دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی اضافه کرد: با دانشکده های فنی صحبت شده تا زیرساخت های فنی برای ایجاد سامانه در فضای مجازی برای معرفی حقوق شهروندی به شهروندان طراحی شود تا مردم خیلی سریع و به راحتی نسبت به این حقوق اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی در مورد نقش سمن ها برای تحقق حقوق شهروندی اظهار کرد: در نشست هایی که در تهران و خراسان رضوی و خوزستان داشتم، هیچ کدام از سازمان های مردم نهاد تقاضای بودجه نکرده و فقط اعلام آمادگی برای همکاری در جهت ترویج آموزش و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی را داشتند که باید از ظرفیت این سازمان ها استفاده شود. امین زاده تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی تواند منشور حقوق شهروندی را محقق کند و باید به سازمان های مردم نهاد فرصت داد و به آنها اعتماد کرد تا دیده شوند. امین زاده تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی مقوله ای تبلیغاتی،سیاسی و مقطعی نیست و تحقق کامل آن فرایند صد ساله دارد که نیازمند تغییر نگرشی اساسی در دولتمردان و شهروندان است.