خدادادی : خانه هلال با هدف فعالیت های عام المنفعه در کوت عبدالله راه اندازی می شود

خانه های هلال با هدف توسعه فعالیت های عام المنفعه راه اندازی می شود .سالم سازی سواحل رودخانه های خوزستان یک ضرورت حیاتی است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: خوزستان در 10 سال اخیر بیشترین آمار غرق شدگان را داشته و در 2 سال اخیر هم رتبه نخست غرق شدگان در کشور بوده است […]

خانه های هلال با هدف توسعه فعالیت های عام المنفعه راه اندازی می شود .سالم سازی سواحل رودخانه های خوزستان یک ضرورت حیاتی است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: خوزستان در 10 سال اخیر بیشترین آمار غرق شدگان را داشته و در 2 سال اخیر هم رتبه نخست غرق شدگان در کشور بوده است که این مساله می تواند نگران کننده باشد. به گزارش خبرنگار ایرنا علی خدادادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از سران عشایر و نخبگان کارون در حسینیه سجادیه این شهرستان، به مناسبت میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: مهم ترین فعالیت هلال احمر مقابله با آسیب های طبیعی است و در کنار این فعالیت ها، فعالیت های دیگری هم داریم. وی افزود: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم میزان بالای غرق شدگان است و خوزستان در 10 سال اخیر بیشترین آمار غرق شدگان را دارد و در 2 سال اخیر هم رتبه نخست غرق شدگان در کشور بوده است که این مساله می تواند نگران کننده باشد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در 3 ماهه اول امسال 56 تن در رودخانه های استان غرق شده اند که این مسأله بسیار نگران کننده است و در این راستا سالم سازی سواحل و ایجاد پایگاه های نجات غریق می تواند راهگشا باشد.

2

توسعه فعالیت های عام المنفعه در مناطق حاشیه نشین با راه اندازی خانه های هلال

خدادادی با اشاره به بحث حاشیه نشینی در استان و آثار آن گفت: بیش از 1 میلیون و 300 هزار حاشیه نشین داریم که از حداقل ها هم برخوردار نیستند و وضعیت روستاهای خوزستان به مراتب وخیم تر از روستاهای سایر نقاط کشور است. وی با بیان اینکه تسکین الام بشری مهمترین قوه محرکه جمعیت هلال احمر است، اضافه کرد: در کنار فعالیت های امدادی توجه به اقشار آسیب پذیر به ویژه در حاشیه شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است و دستگاه های ذیربط باید برای خدمت به مردم مستتعد آسیب، فعالیت های بین بخشی خود را با هماهنگی و هم افزایی بیشتری انجام دهند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: با توسعه خانه های هلال زمینه کمک و همکاری های فرابخشی در حاشیه ها فراهم می شود. تاب آوری در مقابل آسیب های طبیعی و اجتماعی، وظیفه مهم هلال احمر خدادادی با بیان اینکه مهم ترین فعالیت هلال احمر مقابله با آسیب های طبیعی است، گفت: یکی از فعالیت های هلال احمر تاب آوری در بحران ها است که بحث بسیار مهمی در برنامه های هلال احمر محسوب می شود. وی با اشاره به تسکین آلام بشری به عنوان راهبرد مشخص فعالیت های هلال احمر در جامعه، یادآور شد: هر جا دردمندی بود هلال احمر هم باید حضور داشته باشد و این فعالیت جهانشمول است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با آموزش های مختلف در زمینه اعتیاد، طلاق، فضای مجازی و سایر آسیب ها اجتماعی در کنار حوادث طبیعی می توانیم شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

کاهش سرطان با آموزش های خودمراقبتی، راه اندازی خانه های هلال در شهرستان کارون

خدادادی با بیان اینکه در سال بیش از 6 هزار نمونه جدید سرطان داریم، یاد آور شد: یک سوم سرطان ها را با آموزش خود مراقبتی می توان کاهش داد. وی با اشاره به نقش آموزش در تغییر نگرش ها و باورهای مردم، تأکید کرد: اگر آموزش باعث تغییر نگرش و رفتار نشود نمی تواند سودمند باشد و یکی از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمر، اجرای آموزش های همگانی مبتنی بر نیازهای محلی است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه خانه های هلال در شهرستان کارون توسعه می یابد، گفت: نیازسنجی و اولویت بندی برنامه های آتی هلال احمر با توجه به شرایط این منطقه از اهمیت بسزائی برخوردار است. خدادادی افزود: افزایش توانمندی آحاد جامعه برای کاهش خطر پذیری و ایجاد همدلی و همگرایی میان اقوام در راستای تسکین آلام بشری از جمله برنامه های در دست اقدام هلال احمر خوزستان در سراسر استان به شمار می رود. وی تصریح کرد: در ایران پس از انقلاب اسلامی هلال احمر با تأثیرپذیری از معنویات دین اسلام آمیختگی بین فعالیت های فرهنگی و معنوی را ایجاد کرده و حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان از جمله ره آوردهای این فعالیت هاست.