عدم پرداخت سنوات و مطالبات 85 نفر از کارکنان بازنشسته گروه ملی فولاد اهواز

حدود 85 نفر از پرسنل بازنشسته ی سال 94 گروه ملی هنوز سنوات خود را از این شرکت دریافت نکرده اند. در نامه ی منتشر شده از سوی این افراد که نسخه ای از آن به شوشان ارسال شده ، آمده است : کارخانه “گروه ملی صنعتی فولاد ایران” با سابقه فعالیت 50 ساله در […]

حدود 85 نفر از پرسنل بازنشسته ی سال 94 گروه ملی هنوز سنوات خود را از این شرکت دریافت نکرده اند. در نامه ی منتشر شده از سوی این افراد که نسخه ای از آن به شوشان ارسال شده ، آمده است : کارخانه “گروه ملی صنعتی فولاد ایران” با سابقه فعالیت 50 ساله در صنعت فولاد کشور و با داشتن سبد متنوع محصولات تولیدی (تیرآهن-میلگرد و کلاف فولادی-لوله بدون درز فولادی و بیلت ) یکی از مراکز مهم تولید فولاد در کشور است.

33910_817

متاسفانه در حال حاضر و درطول یکی دو سال اخیر ، این شرکت دچار مشکلات عدیده ای در سطح مدیریت آن شده بنحوی که در این مدت نتوانسته چرخه رونق و تولید خودرا فعال نگه دارد. یکی از عواقب و نتایج سوء مدیریت در این مجموعه , عدم پرداخت سنوات و مطالبات پرسنل بازنشسته سال 94 این سازمان است. در حال حاضر و بعد ازسپری شدن حدود شش ماه ، هنوز این شرکت مطالبات پرسنل بازنشسته سال 94 خودرا پرداخت نکرده است. در حالیکه در گذشته پرداخت سنوات بازنشستگان در طی دو یا سه قسط ودر زمان حداکثر دو ماهه پرداخت می شده است.

تعداد افراد بازنشسته که مطالبات خود را دریافت نکرده اند , حدوداً 80-85 نفر است که هر کدام از آنان بر اساس میزان مطالبات ، آینده زندگی خود و خانواده اشان را برنامه ریزی کرده اند و در این شرایط که سنوات به آنان پرداخت نشده است , همگی آنان دچار ضرر وزیان فراوان شده اند. در خصوص وضعیت فعلی این سازمان ، شرایط و چشم انداز پیش رو چندان امیدوار کننده به نظر نمی آید و در واقع در شرایط حاضر مدیریت گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شفافیت و مسئولیت پذیری لازم برخوردار نیست و پرسنل بازنشسته با مراجعه به واحد های مالی و مدیریتی , موفق به دریافت سنوات خود نشده و اغلب به آنان قول و قرار های مبهم داده شده است. علاوه بر مشکلات ما بازنشستگان , مدیریت فعلی “گروه ملی صنعتی فولاد ایران” توانایی پرداخت حقوق ماهیانه پرسنل شاغل خود را نیز ندارد. طبیعی است که ادامه این وضعیت (عدم شفافیت وپاسخگو نبودن مدیریت به خواسته های پرسنل و بازنشستگان) ظرفیت این را خواهد داشت که متاسفانه این معضل به یک بحران اجتماعی در سطح استان تبدیل گردد.