43 هزار نوآموز خوزستانی سنجش شدند

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اعلام کرد: حدود 43 هزار و 270 نوآموز بدور ورود به پایه اول دبستان تا پایان روز بیست و ششم تیرماه در قالب طرح سنجش سلامت ارزیابی شدند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی ممبینی افزود: این تعداد نوآموز در 45 پایگاه […]

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اعلام کرد: حدود 43 هزار و 270 نوآموز بدور ورود به پایه اول دبستان تا پایان روز بیست و ششم تیرماه در قالب طرح سنجش سلامت ارزیابی شدند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی ممبینی افزود: این تعداد نوآموز در 45 پایگاه سنجش مورد ارزیابی قرار گرفتند که حدود 38 هزار و 933 نفر پس از ارزیابی اولیه برای ثبت نام به مدارس عادی معرفی شدند.همچنین ، تعداد چهار هزار و 337 نفر برای ارزیابی دقیق تر به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

DSC02387

دبیر اجرایی طرح سنجش سلامت دارا بودن مشکل شنوایی ، بینایی و جسمی حرکتی را از عمده ترین مشکلات شناسایی نشده کودکان دانست و گفت: حدود یک هزار و 464 نفر از نوآموزانی که به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند، مشکوک به مشکل بینایی و 762 نفر مشکوک به مشکل شنوایی هستند.همچنین، 30 نفر از نوآموزان برای ارزیابی به مرحله تخصصی جسمی حرکتی و یک هزار و 576 نوآموز به مرحله تخصصی آمادگی تحصیلی ارجاع شدند.تنها یک نوآموز به مرحله تخصصی رفتاری ارجاع شد. وی در ادامه افزود: حدود 504 نوآموز نیز مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بودند که پس از ارزیابی این نوآموزان در مرحله تخصصی جایگاه آموزشی آنها مشخص می شود. مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از راه اندازی پایگاه سنجش عشایری خبر داد که دانش آموزان عشایری به طور رایگان مورد سنجش قرار گیرند و افزود:2 هزار نو آموز پایه اول در 14 منطقه آموزشی عشایر مورد سنجش قرار می گیرند.