نشست مشترک هلال احمر و نظام پرستاری اهواز برگزار شد

رییس جمعیت هلال احمر اهواز گفت : هدف اصلی جمعیت حضور به موقع و کارآمد در حوادث است به همین دلیل پرستاران داوطلب هم با حضور در صحنه های عملیاتی و ارایه خدمات پیش بیمارستانی به مصدومین و هم در امر تربیت و آموزش امدادگران حرفه ای می توانند کمک های موثری به جمعیت نمایند. […]

رییس جمعیت هلال احمر اهواز گفت : هدف اصلی جمعیت حضور به موقع و کارآمد در حوادث است به همین دلیل پرستاران داوطلب هم با حضور در صحنه های عملیاتی و ارایه خدمات پیش بیمارستانی به مصدومین و هم در امر تربیت و آموزش امدادگران حرفه ای می توانند کمک های موثری به جمعیت نمایند.

IMG-20160528-WA0053

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر اهواز،سید فتح اله هاشم نژاد در نشست همکاری های مشترک جمعیت هلال احمر اهواز و هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری این شهرستان اظهار کرد: کمک به سلامت جامعه ،کاهش آلام بشری و گسترش آموزش های امداد و کمک های اولیه و فرهنگ کار داوطلبانه از وظایف کلیه جمعیت های ملی است که امیدواریم با حضور پررنگ پرستاران فداکار و پرتلاش شهرستان بتوانیم گام های موثری در این راستا برداریم.

وی در بخش دیگری از جلسه در پاسخ به دغدغه های پرستاران در خصوص طرح سلامت یار افزود : سلامت یاران دوره های خوبی را در خصوص نحوه برخورد و تعامل با بیماران و روش های حفظ بهداشت و سلامت فردی در مواجهه با آنها را دیده اند و کاملا مطلع هستند که حق دخالت در هیچ فعالیت درمانی را ندارند هاشم نژاد در خصوص وظایف سلامت یاران تصریح کرد:آنها تنها در زمینه همراهی و کمک به بیماران در زمینه های غیر درمانی خصوصا کمک های روحی وظیفه دارند و حق ورود به فعالیت های تخصصی بهیاران یا پرستاران محترم را ندارند.لذا در این زمینه دغدغه ای وجود ندارد. در این جلسه رییس هیات مدیره نظام پرستاری اهواز هم با اشاره به وجود چهار پرستار فعال در سطح شهرستان گفت:تاکنون حدود 2700 نفر از این عزیزان عضو نطام پرستاری شده اند. علیرضا گچ کوبان با اشاره به حضور 15 نفر از اعضا در طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت افزود: در فراخوانی که به اعضا داده شده تعداد بسیاری برای همکاری با جمعیت در حوزه های حضور در تیم های درمان اضطراری،چادرهای سلامت،پایگاه ها و عملیات های امدادی و آموزش های امداد و کمک های اولیه اعلام آمادگی کرده اند.