رییس پليس فتا خوزستان: خريد اينترنتي را با توجه به نماد اعتماد الكترونيك انجام دهيد

سرپرست پليس فتا خوزستان گفت: در خريدهاي اينترنتي به نماد اعتماد الكترونيك توجه شود و از سايت هاي نامعتبر خريد اينترنتي انجام نشود. به گزارش ايرنا شاهين حسنوند سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: نماد اعتماد الكترونيك بالاي هر سايت مشخص است و با كليك روي آن مي توان مشخصات […]

سرپرست پليس فتا خوزستان گفت: در خريدهاي اينترنتي به نماد اعتماد الكترونيك توجه شود و از سايت هاي نامعتبر خريد اينترنتي انجام نشود. به گزارش ايرنا شاهين حسنوند سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: نماد اعتماد الكترونيك بالاي هر سايت مشخص است و با كليك روي آن مي توان مشخصات سايت و مالك را مشاهده كرد كه اطمينان خريد را افزايش مي دهد.

00001

وي افزود: همچنين مي توان نام آن سايت را در فهرست سايت هاي مجاز فروش جست و جو كرد و از اعتبار و صحت سايت براي خريد اطمينان حاصل كرد. حسنوند اضافه كرد: تاييد امنيت سايت توسط يك موسسه يا مركز معتبر انجام مي شود كه تاييد فعاليت سايت مي تواند بيشترين تاثير را بر اطمينان خريداران داشته باشد.

سرپرست پليس فتا خوزستان گفت: در كشور ايران مركز توسعه تجارت الكترونيك مسئوليت صدور نماد اعتماد الكترونيك را دارد و زيرساخت هاي امنيتي براي صدور را هم ايجاد مي كند. وي ادامه داد: از عوامل مهم موجب اعتماد به فروشنده سهولت شناسايي مالك كسب و كار و امكان دسترسي به آن، صحيح بودن كالاي خريداري شده و داشتن گارانتي، شفافيت در روند بازگرداني كالا و پس گرفتن مبلغ، محفوظ ماندن اطلاعات شخصي و مالي خريداران است. حسنوند بيان كرد: اگر اطلاعات شخصي يا مالي خريدار جايي فاش شود، يا در فرايند خريد تخلفي از سوي فروشنده صورت گير گيرد، خريدار بايد بتواند به راحتي شكايت كند.