بلاتکلیفی 132 نیروی شرکتی بیمارستان امام اهواز ؛ 5 ماه بدون حقوق و مزایا!

بیمارستان امام خمینی ره یا جندی شاپور سابق، اولین مرکز درمانی خوزستان است که در سال 1306 توسط اداره صحت بلدیه سابق اهواز تاسیس و بدلیل وجود این بیمارستان و براساس موافقت نامه دولتین ایران و آلمان ، دانشکده پزشکی اهواز در سال 1334 راه اندازی شد. این بیمارستان بدلیل قدمت و نقش تاثیر گذار […]

بیمارستان امام خمینی ره یا جندی شاپور سابق، اولین مرکز درمانی خوزستان است که در سال 1306 توسط اداره صحت بلدیه سابق اهواز تاسیس و بدلیل وجود این بیمارستان و براساس موافقت نامه دولتین ایران و آلمان ، دانشکده پزشکی اهواز در سال 1334 راه اندازی شد. این بیمارستان بدلیل قدمت و نقش تاثیر گذار در حوزه سلامت استان در سال 1381 با پرونده شماره 7041 از سوی سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد تا بعنوان بخشی از تاریخ تابناک این سرزمین ماندگار شود.

58363abccb7c4cbbedb200b7fee708bd

امروز با گذشت 89 سال و علیرغم آن عظمت و تاریخ درخشان ، در سایه بی برنامگی برخی مدیران و بی توجهی به کرامت شهروندان و کارکنان حال بیمارستان امام اهواز ، خوش نیست و هر لحظه ای باید منتظر ایست و پریشان حالی آن بود. در قالب طرح ها و دستورالعمل های خلق الساعه ای دولت پیشین و مصوبات مجلس نهم در راستای تسریع روند خصوصی سازی مراکز درمانی ، طی سال های 92–91 حدود 132 نیروی فعال در بخش های گوناگون بیمارستان بویژه اتاق عمل بشکل «نیروی شرکتی» تغییر وضعیت و امور اداری و پرداخت های مالی به پیمانکار از رهگذر برگزاری مناقصات نیروی انسانی محول گردید. واگذاری امور کارکنان بیمارستان به پیمانکاران طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی اهواز موجبات مشکلات و چالش های فراوانی برای آنان شده است بطوریکه در حال حاضر خانواده های کارکنان در شرایط نامطلوبی از لحاظ مالی به سر می برند،

یکی از کارکنان اتاق عمل در گفتگوی کوتاهی با ما اظهار داشت : متأسفانه بدلیل قصور پیمانکار طرف قرار داد ( شرکت ورج دارو و درمان) تاکنون مزایای ماههای مهر، آبان و آذر و همچنین حقوق ، کارانه و اضافه کار ماههای دی ، بهمن و اسفند بعلاوه عیدی به ما پرداخت نشده است و این امر شرایط بحرانی بر خانواده های ما حاکم کرده است .

یکی دیگر از کارکنان بیمارستان امام خمینی ره اهواز نیز به ما می گوید : علیرغم عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار شرکت ورج دارو و درمان ، دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ 94/12/19 بطور یک طرفه اقدام به فسخ قرارداد با شرکت مذکور نموده و اعلام کرده که از سال جدید تحت پوشش شرکت پیمانکار دیگری قرار خواهید گرفت اما تاکنون هیچگونه قرار دادی با شرکت جدید معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نبسته ایم و تا به امروز خبری از پیمانکار جدید نیست.

یکی از کارکنان اضافه کرد: در حال حاضر 132 نفر از نیروهای شرکتی بیمارستان امام در برزخ بلاتکلیفی ادعای دانشگاه و شکایت ها و ادعای های پیمانکار سابق باقی مانده و آنچه تضییع شده و قربانی گشته حقوق و مطالبات کارکنان و منبع در آمد خانواده های آنهاست.حدود 6ماه حق بیمه برای کارکنان پرداخت نشده است و این معضل آینده کاری همه ما را در هاله ای از ابهام قرار داده است .

 جالب اینکه پیمانکار قبلی با درج اطلاعیه ای بر در و دیوار بخش های مختلف ، کارکنان را از عقد قرار داد با شرکت جدید برحذر و آنان را به عدم تسویه حساب تهدید کرده است. اکنون این پرسش ها از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز باقی است که نیازمند پاسخ روشن و صریح می باشد:

1-باتوجه به ظرافت و اهمیت کار مراکز درمانی و ضرورت تامین آرامش خاطر بیماران و ایجاد فضای مطلوب ، آیا عدم پرداخت حقوق کارکنان بر کیفیت و روند فعالیت و کارکرد بیمارستان تاثیر سلبی و منفی نخواهد داشت؟ آیا نیروی کار محروم از حقوق اولیه می تواند زمینه تکریم ا باب رجوع و بیماران را فراهم سازد؟

2-یکی از دلایل واگذاری مراکز درمانی بهبود شرایط کارکنان و تسهیل پرداخت ها و تامین رفاه آنها و ایجاد فضای رقابتی برای خدمت بیشتر است . آیا با شرایط پیش آمده می توان راندمان و کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را سامان داد و به نتیجه مطلوب مقنن دست یافت ؟

3- آیا مدیریت و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همانگونه که برای دفاع از نمایندگان مجلس که وضعیت کنونی کارکنان بیمارستان محصول تصمیمات غلط آنهاست ، با شدت و حدت اقدام به پاسخگویی و تبرئه آنان پرداخت ، حاضر به دفاع از حقوق کارکنان بیمارستان امام ره و تمهید زمینه پرداخت مطالبات آنها می باشند؟

در پایان باید گفت این وضعیت زیبنده کارکنان بیمارستان بویژه فعالان در اتاق عمل و خانواده های صبور و نجیب شان نیست و انتظار می رود مدیریت استان و دانشگاه علوم پزشکی در اسرع برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی بیمارستان امام وارد عمل شده و زمینه پرداخت مطالبات شش ماهه آنان را فراهم سازند.

?تصویر اطلاعیه تهدید آمیز پیمانکار پیشین نیروهای شرکتی بیمارستان امام نیز ضمیمه یادداشت می باشد.