با همکاری آموزش و پرورش باوی ، شرایط ادامه تحصیل مددجویان زندان مرکزی اهواز امکان پذیر می شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی از تسهیل شرایط ادامه تحصیل و با سواد شدن مددجویان زندان مرکزی اهواز واقع در مسیر شهرستان باوی خبر داد. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان باوی، مجید موحدیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و اداره کل زندانهای استان […]

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی از تسهیل شرایط ادامه تحصیل و با سواد شدن مددجویان زندان مرکزی اهواز واقع در مسیر شهرستان باوی خبر داد. به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان باوی، مجید موحدیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و اداره کل زندانهای استان خوزستان گفت: طبق این تفاهنمامه ، همه مددجویان کانون اصلاح و تربیت و زندان های استان در رده سنی بیش از 12 سال که دارای مدرک ابتدایی هستند در دوره های آموزشی شرکت کنند.

IMG-20160403-WA0104

موحدیان در مورد این دوره های آموزشی توضیح داد: کلیه دارندگان مدارک قبولی اول و دوم ابتدایی یا مردودی سوم در دوره سوادآموزی ثبت نام می شوند.زندانیانی که قبولی سوم و چهارم ابتدایی یا مردودی پنجم را دارند و افرادی که دوره سوادآموزی را با موفقیت طی کنند، می توانند به مرحله بعد که همان دوره انتقال نهضت سوادآموزی است، راه یابند. وی ادامه داد: پس از طی دوره ابتدایی، مددجویان در مرحله بعد و دوره متوسطه اول به دو گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال تقسیم می شوند که زندانیان بالای 18 سال می توانند در طرح جامع به صورت غیرحضوری ثبت نام کرده و پس از طی مراحل اولیه با هماهنگی دایره امتحانات و راه اندازی یک حوزه امتحانی در آزمون پایانی شرکت کنند.این افراد پس از قبولی ، مدرک پایان تحصیلات راهنمایی و یا آموزش متوسطه اول را دریافت می کنند. موحدیان در مورد شرایط مددجویانی که موفق به اخذ مدرک دیپلم نشده اند، گفت: همه مددجویانی که در پایه های اول و دوم و سوم دبیرستان تحصیل کرده اند اما دیپلم نگرفته اند، و یا دارای گواهینامه مهارتی فنی و حرفه ای هستند پس از تطبیق واحدهای عملی و تئوری در صورت به حد نصاب رسیدن 96 واحد درسی و مهارتی مدرک دیپلم کار و دانش به آنان داده می شود. گفتنی است، جلسات اجرای تفاهم نامه با حضور کارشناسان آموزش زندان مرکزی اهواز ، مسئول واحد فرهنگی این زندان و کارشناسان آموزش، نهضت سوادآموزی و امتحانات برگزار شد.