سردار اسحاقی : 31 طرح در حوزه تشدید مبارزه با سرقت در خوزستان اجرا شده است

 فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره با افزایش 11 درصدی کشف مواد محترقه پیش از چهارشنبه آخر سال نسبت به پارسال گفت: یک میلیون و 320 هزار قطعه انواع مواد محترقه از محل فروش این مواد در خوزستان کشف و ضبط شد. به گزارش ایرنا سردار محمدرضا اسحاقی شنبه در نشست با خبرنگاران در محل سرسرای […]

 فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره با افزایش 11 درصدی کشف مواد محترقه پیش از چهارشنبه آخر سال نسبت به پارسال گفت: یک میلیون و 320 هزار قطعه انواع مواد محترقه از محل فروش این مواد در خوزستان کشف و ضبط شد. به گزارش ایرنا سردار محمدرضا اسحاقی شنبه در نشست با خبرنگاران در محل سرسرای 197 ساختمان دفتر نظارت همگانی در اهواز با بیان اینکه اجازه برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال در محل عمومی داده نمی شود،اظهار کرد: آیین چهارشنبه آخر سال باید محله محور انجام شود. وی افزود: حوادث در چهارشنبه آخر سال در مقایسه با سال های گذشته بسیار کاهش یافته اما باید در این امر توسط جوانان و خانواده ها به سمت اهداف اصلی این حرکت رهنمون شویم.

82000068-70586984

اسحاقی همچنین در خصوص نظارت در ایام نوروز گفت: بیش از یک هزار نفر و 200 گشت محسوس و نامحسوس در ایام نوروز انضباط و انتظامات مسیرهای پرتردد و ترافیکی و ایمنی درون و برون شهری خوزستان را بر عهده دارند. فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه با بیان اینکه برای کاهش هرچه بیشتر تلفات ناشی از حوادث رانندگی باید آموزش را در دوره راهنمایی و دبیرستان بیشتر کنیم ادامه داد: خوشبختانه امسال در خوزستان 13 درصد کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه پارسال داشتیم. وی با اشاره به برخورد شدید با افرادی که حرکات نمایشی و آکروباتیک در خیابان ها انجام می دهند، گفت:آموزش ها در این زمینه باید عملی و آموزش مهارت باشد چرا که بخش فعال اجتماع و جوانان در این قضایا درگیر هستند.

سردار اسحاقی فراهم کردن زیرساختی برای استفاده آموزش و مهارت ها در صحنه عمل را مورد تاکید قرار داد و افزود:شهرک هوشمند و محل پیست خودرویی در زمینی به وسعت 80 هکتار در سه راه تپه اهواز برای این افراد تدارک دیده شده است. فرمانده انتظامی خوزستان در حوزه برخورد با سارقان بیان کرد: در یک سال گذشته 31 طرح در حوزه تشدید مبارزه با سرقت علاوه بر اقدامات جاری و روزمره اجرا کردیم که یک هزار و 790 نفر سارق در این طرح ها دستگیر شدند. وی اضافه کرد: در نتیجه این طرح ها هفت درصد کاهش وقوع سرقت و بیش از 70 درصد همه سرقت ها کشف، و عاملان دستگیر و اموال به مال باختگان مسترد شده است. اسحاقی ادامه داد:از ابتدای امسال تاکنون در این خصوص 174 باند سارقان متلاشی و 556 عضو این باندها دستگیر شدند. وی افزود: در حوزه برخورد با مواد مخدر حدود چهار تن و 703 کیلو مواد مخدر که حدود شش درصد بیش از پارسال است در خوزستان کشف و ضبط شد. وی اضافه کرد: در برخود با خرده فروشان نیز 87 باند توزیع مواد مخدر متلاشی و دو هزار و 124 نفر دستگیر شدند. اسحاقی درباره جرایم رایانه ای نیز گفت: در برخورد با این جرایم 11 درصد کاهش وقوع نسبت به پارسال داشتیم که 98 درصد از کل جرایم کشف شده و دو درصد نسبت به پارسال افزایش کشف داشتیم. وی 53 درصد جرایم فضای سایبری را شامل سرقت از حساب های بانکی عنوان کرد و افزود: این جرایم به میزان سه هزار مورد برداشت از حساب بوده که 99 درصد این جرایم کشف شد.