آبادان در سال 94 حدود 114 روز هوای آلوده به گرد و خاک داشته است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان عوامل طبیعی، انسان ساز و مصنوعی را از سبب آلودگی هوای این شهرستان عنوان کرد و گفت: 114 روز هوای آلوده طی 6 ماه نخست سال جاری تنفس را برای مردم این منطقه سخت کرد. به گزارش ایرنا سید احمد موسوی آزاد یکشنبه در آیین گرامیداشت روز هوای […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان عوامل طبیعی، انسان ساز و مصنوعی را از سبب آلودگی هوای این شهرستان عنوان کرد و گفت: 114 روز هوای آلوده طی 6 ماه نخست سال جاری تنفس را برای مردم این منطقه سخت کرد. به گزارش ایرنا سید احمد موسوی آزاد یکشنبه در آیین گرامیداشت روز هوای پاک در دبیرستان شاهد 5 مهر آبادان افزود: بیشترین عامل آلودگی هوای آبادان گرد و خاک است که این مشکلات به دلیل دخالت انسان در طبیعت، خشکی تالاب ها، تغییر کاربری اراضی و ایجاد کانون های گرد و غبار در کشورهای همسایه و کشور به وقوع پیوسته است.

81933508-70467646

موسوی آزاد به وجود 56 هزار هکتار اراضی بیابانی و تالابی در شهرستان آبادان اشاره کرد و بیان کرد: این زمین ها به دلیل بی توجهی و تامین نشدن حق آبه تالاب شادگان به کانون های گرد و غبار در اطراف شهر آبادان تبدیل شده است. وی گفت: پارسال یکی از واحدهای آلاینده پالایشگاه آبادان به دلیل ایجاد آلودگی و انتشار گوگرد در شهر تعطیل و پس از بازسازی و استفاده از دانش فنی سال 2010 اروپا دوباره وارد چرخه تولید شد. موسوی آزاد همچنین به نامگذاری 29 دی ماه تا پنجم بهمن ماه هر سال به عنوان هفته هوای پاک اشاره کرد و اظهار کرد: فعالیت واحدهای صنعتی و وجود صنایع نفتی بزرگ و کوچک در شهر و ناوگان حمل و نقل فرسوده به خصوص ناوگان حمل و نقل سنگین باعث از دیگر عوامل آلودگی هوای شهر آبادان است.رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان با تاکید بر لزوم استفاده از توان سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در شهر آبادان برای حفظ محیط زیست، افزود: فرهنگ و کارگروهی نقش مهمی در حفظ و نگهداری محیط زیست دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این آیین با بیان اینکه آموزش و پرورش، فرصتی برای نجات محیط زیست است، افزود: از منظر تکالیف اخلاقی، دینی و قانونی باید مسائل را به گونه ای مدیریت کنیم که کمترین آسیب ممکن به محیط زیست وارد شود. سیدفیاض موسوی افزود: تاکنون نتوانسته ایم فرهنگ ریختن زباله بر زمین را از بین ببریم و باید برای رسیدن به این هدف فرهنگ سازی مناسب انجام شود. وی بابیان اینکه تشکل ها می توانند، دانش آموزان مدارس را در حفظ محیط زیست بسیج کنند، ادامه داد: دانش آموزان می توانند به سفیران محیط زیست مدارس تبدیل شوند. تقدیر از شهردارن نمونه مدارس شهر آبادان و اجرای تواشیح از سوی گروه روشندلان اروند از دیگر برنامه های این آیین بود.