روستاییان مرزنشین وام بدون کارمزد می گیرند

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مرزنشینان روستایی در صورت مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی وام بدون کارمزد می گیرند. به گزارش ایرنا، محمدرضا خوارزمی عصر سه شنبه در بازدید از طرح های مشارکتی در شهرستان تایباد، با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می […]

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مرزنشینان روستایی در صورت مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی وام بدون کارمزد می گیرند. به گزارش ایرنا، محمدرضا خوارزمی عصر سه شنبه در بازدید از طرح های مشارکتی در شهرستان تایباد، با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود، افزود: بر اساس شیوه نامه تنظیمی پرداخت این وام به اهالی روستاهای مرزی با جمعیت بالای 200 خانوار 9 برابر آورده و با کارمزد صفر درصد خواهد بود.

وی گفت: این تسهیلات برای روستاهای غیرمرزی با جمعیت بالای 200 خانوار چهار برابر آورده و با کارمزد سه درصد تعیین شده است. وی در مورد روستاهای زیر 200 خانوار غیرمرزی نیز گفت: اهالی الین مناطق در صورت مشارکت در صورت مشارکت در طرح های اقتصادی برابر آورده خود وام دریافت می کنند. خوارزمی ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم، با اجرای طرح های پایدار، و توانمند سازی روستاییان با ارائه آموزش های مهارتی را از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید عنوان کرد. وی افزود: اجرای طرح های توانمندسازی روستاییان و عشایر مناطق مرزی و محروم با رویکرد اشتغال پایدار در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شده که بر تحقق سهم بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش افزوده اجرا می شود. خوارزمی کاهش توان اقتصادی روستاییان را عامل مهاجرت آنها به شهر و حاشیه نشینی دانست و گفت: حمایت از روستاها موجب توانمندی روستاییان می شود و دولت باید نقش خود را کوچک تر و حضور بخش خصوصی را پررنگ تر کند. مرکز شهرستان 114 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.