اخراج کارکنان نفتی در سایه سکوت نمایندگان!

همزمان با سفر بیژن نامدار زنگنه به خوزستان جهت بهره برداری از سه پروژه نفتی ، حدود 150 کارگر بومی از ساکنان دشت آزادگان و هویزه شاغل در میدان نفتی منصوری اخراج و حدود 90 نفر دیگر در انتظار تسویه قرار گرفتند.پخش این خبر تاسف براگیز بویژه در شبکه های اجتماعی موجب نگرانی و تلخکامی […]

همزمان با سفر بیژن نامدار زنگنه به خوزستان جهت بهره برداری از سه پروژه نفتی ، حدود 150 کارگر بومی از ساکنان دشت آزادگان و هویزه شاغل در میدان نفتی منصوری اخراج و حدود 90 نفر دیگر در انتظار تسویه قرار گرفتند.پخش این خبر تاسف براگیز بویژه در شبکه های اجتماعی موجب نگرانی و تلخکامی شهروندان و نخبگان استان گردید و پرسش های فراوانی را در سطح افکار عمومی بوجود آورد :

9408x07x2x181976997111

1-باتوجه به نرخ بالای بیکاری در دشت آزادگان (معادل 34/7) و قرار گرفتن این شهرستان در ردیف 10 شهر اول بیکار کشور ،چرا بجای توسعه فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری ، نیروهای شاغل به بهانه های واهی اخراج و حدود 150 خانواده دچار فشارهای روحی و اقتصادی گشته و بر تعداد لشکر بیکاران افزوده می شوند؟

2- تصمیم گیرندگان اعم از بخش دولتی و خصوصی براساس کدام توجیه فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی و نیز بخشنامه دولتی اقدام به اخراج این حجم از شاغلان انهم همزمان با سفر وزیر محترم نفت نموده اند؟ آیا این تصمیم از سوی سمپات های دولت پیشین و باهدف تخریب وجه دولت یازدهم اتخاذ نشده است ؟ آیا وزیر محترم نفت از این اقدام مجموعه های تابعه وزارت تحت امر خود مطلع می باشد؟ اکنون که خبر این تصمیم غلط و خطرناک در سطح استان و کشور پخش گردیده ، عکس العمل جناب وزیر و دستگاههای نظارتی چیست و چه خواهد بود؟

3-باتوجه به حساسیت منطقه و پیامدهای منفی اجتماعی و امکان سوء استفاده بدخواهان ، نباید مدیریت عالی استان در راستای حفظ حقوق مردم و پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی از موضع شورای تامین از چنین پیشامد تلخی جلوگیری کند؟ بویژه اینکه شنیده ها حاکی است مقرر شده تا نیروی کار غیربومی از برخی مناطق شمالی و همچنین استان های دیگر جایگزین مجموعه کارگران اخراجی گردد

4-چرا باید روز به روز از رهگذر سوء تدبیرها و تصمیمات غلط بر مشکلات مردم ولایتمدار ، غیور و عاشق انقلاب و اهل بیت علیهم السلام افزوده و هزینه های غیر ضرور بر کشور تحمیل شود ؟ روزی با اعلام ممنوعیت کشت در زمین های پایین دست کرخه ، مرگ تدریجی کشاورزی منطقه را دامن می زنند و روزی دیگر با کاهش حقابه هور العظیم مزایای اقتصادی این تالاب پر خیر و برکت را از بین برند و امروز برای تکمیل پازل تبعیض و محرومیت برخی مدیران کوتاه بین برخلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های نظام اسلامی در خصوص اجرای طرح اقتصاد مقاومتی همچنین راهبرد تدبیر و امید دولت یازدهم حکم به اخراج 150 کارگر بی پناه و متعهد می دهند؟

5-انتظار می رود علمای اعلام و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری باتوجه به سخنان دو ماه اخیر ، قاطعانه براساس عهدی که با ولایت و مردم دارند ، نسبت به احقاق حقوق این کارگران اقدام نمایند

6-سکوت سنگین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابل این اقدام و سایر تصمیمات مشابه طی ماههای اخیر بدلایل مصالح انتخاباتی مایه تاسف است .امیدواریم این دوستان عزیز برای دفاع از حقوق موکلین از تکالیف قانونی خود در جهت بازگشت به کار ،کارگران اخراجی بهره جویند و متخلفان را به پاسخگویی وادارند.

حمیدی