صلح و سازش دو طایفه در شهرستان شوش با تلاش مسئولان دادگستری خوزستان/تصاویر

در مراسمی با حضور مدیر کل دادگستری استان خوزستان، فرماندار شهرستان شوش ، قضات ، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از معتمدین محلی دو طایفه بخش شاوور شوش پس از ۱۰ماه اختلاف و در گیری با هم سازش کردند.دو طایفه زبید و دبات از روستاهای بخش شاوور شوش اوایل امسال به دلیل اختلاف جزئی […]

در مراسمی با حضور مدیر کل دادگستری استان خوزستان، فرماندار شهرستان شوش ، قضات ، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از معتمدین محلی دو طایفه بخش شاوور شوش پس از ۱۰ماه اختلاف و در گیری با هم سازش کردند.دو طایفه زبید و دبات از روستاهای بخش شاوور شوش اوایل امسال به دلیل اختلاف جزئی با هم درگیر شدند که این نزاع جزیی به درگیری گسترده بین دو طایفه و کشته شدن چهار تن و مصدوم شدن پانزده نفر از دو طایفه منجر شد.

81085837-5566534

به گزارش گروه دریافت خبر عصر ما ،در آیین صلح و سازی این دو طایفه که در تالار ارشاد شهر الوان برگزار شد ˈصادق جعفری چگنیˈ رییس دادگستری بخش شاوور گزارشی از رسیدگی به پروندههای قضایی بویژه پرونده صلح و سازش این دوطایفه ارائه نمود.

امام جمعه شوش نیز یا بیان اینکه صلح و سازش موجب خشنودی خداوند می شودافزود: هر کس از حق خود بگذرد و این گذشت موجب صلح و سازش دو قوم و طایفه شود با خداوند تعهد بسته و مزد او را خداوند می دهد.

81085837-5566532

حجت الاسلام سید محمد امام افزود:اسلام دین دوستی و برادری است اما متاسفانه امروزه شیطنت های دشمنان اسلام موجب شده مسلمانان در بعضی از کشورها با هم درگیر شوند.وی گفت: درگیری و اختلاف خواست دشمنان است و آنچه موجب توسعه و عمران منطقه می شود آسایش و آرامش است که در این زمینه مردم نقش مهمی دارند.

معاون قضایی اداره کل دادگستری خوزستان نیز گفت: دو طایفه زبید و دبات از توابع بخش شاوور که با هم درگیر شده بودند با تلاش به موقع اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر مستقر در اهواز صلح کردند.ˈ ناصر زائریˈ افزود:اختلاف جزئی بین این دو طایفه منجر به نزاع دسته جمعی و درگیری لفظی و فیزیکی شد که نتیجه این اختلاف و درگیری کشته شدن چهار تن و مصدوم شدن پانزده نفر از دو طرف شد.

81085837-5566528

وی افزود: در مدت ۱۰ ماه که این اختلاف خونین رخ داد با تلاش و پیگیری به موقع اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز، ریش سفیدان و بزرگان طوایف این اختلاف به صلح و سازش منجر شد و بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه زبید و دبات، رضایت کامل خود را از یکدیگر اعلام و صلح و آشتی کردند.رییس امور شوراهای حل اختلاف خوزستان با اشاره به گذشت دو طرف ، این اقدام منجر به صلح را کاری بزرگ خواند و از تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، معتمدان و ریش سفیدان در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه قدردانی کرد و از عموم خواستار همکاری لازم با دستگاه قضایی شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز خرسندی از سازش میان این طایفه ابراز امیدواری کردبا توجه به حل و فصل شدن این اختلاف از این پس شاهد درگیری و نزاع میان این دو طایفه نباشیم.

81085837-5566527

آیت الله محسن حیدری افزود:رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت و اتحاد و انسجام است و این درگیری ها نقشه دشمنان است.وی از مسئولان استان خوزستان و شهرستان شوش بویژه دادگستری بخش شاوور که در برقراری این صلح و آشتی تلاش کردند تقدیر کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان نیز دراین مراسم برگزاری چنین همایش را بسیار خوب ومناسب دانست و گفت:باید ابعاد مختلف اینگونه حوادث بررسی شود.ˈمحمد باقرالفتˈ گفت:در این همایش به افکار و تربیت جوانان ، انتقال تجربیات بزرگان به جوانان توجه شد.وی بر حضور جوانان در این گونه همایش ها تاکید کرد و گفت: با انتقال تجربه شیوخ و بزرگان باید جوانان را از دست زدن به اینگونه اقدامات منع کرد.

81085837-5566529

الفت افزود:در این مدت بزرگان و سران طوایف مسئولان امنیتی، قضایی تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و سازش بین این دو طایفه بکار گرفتند.وی ادامه داد:تعدادی زیادی کودک یتیم و زنان بیوه و بسیاری از زندگی ها بر اثر اینگونه درگیری و نزاع از هم پاشیده شده است که امروز با این صلح و آشتی ، شعله خشم و کینه در دل هر دو طایفه خاموش شد.

در این آیین از خانواده شهدا و مسئولان و شیوخ و بزرگان محلی که در جهت صلح و سازش این دوطایفه تلاش نمودند با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.

81085837-5566530

همچنین باحضورمقامات استانی وشهرستانی ساختمان شهدای فتح المبین دادگستری بخش شاوور با مساحت ۱۷۵ متر دارای حسینیه و ساختمان ادارای با اعتباری بالغ بر ۳۵۰میلیون ریال به بهره برداری رسید.

81085837-556653181085837-5566526