آغاز ماراتن پس سید خلف موسوی در پارلمان شهری ؛ حیدری یا صفری / کردزنگنه

ماراتن شورای شهر اهواز برای انتخاب گزینه بعد از سید خلف موسوی شروع شده است. اعضای شورا با ۱۴ رای داده شده به شهردار کنونی خود بهتر از شهروندان اهوازی به خلق و خوی شهردار منتخبشان آشنا بودند. سید خلف موسوی پله های مدیریتی را بر خلاف مدیران منتخبش تک تک و درست و منطقی […]

ماراتن شورای شهر اهواز برای انتخاب گزینه بعد از سید خلف موسوی شروع شده است. اعضای شورا با ۱۴ رای داده شده به شهردار کنونی خود بهتر از شهروندان اهوازی به خلق و خوی شهردار منتخبشان آشنا بودند. سید خلف موسوی پله های مدیریتی را بر خلاف مدیران منتخبش تک تک و درست و منطقی طی کرده و پس از پیمودن راه درازی و گذشتن از دهه پنجم بهار زندگیش با کوله باری از تجربه به کرسی و منصب شهرداری اهواز تکیه زده است. اما سید خلف صندلی آخر دوران خدمتش را صندلی سیاه رنگ شهرداری اهواز تصور نکرده بود و برای پایان دوره خدمتش از آغاز چشم به صندلی های سبز رنگ بهارستان داشته به جرات میتوان گفت اگر مسیر منتهی به صندلی های سبز رنگ بهارستان را اتوبانی تصور کرد قطعا ۱۴رای شورای شهر را برای شهردار شدن ایشان آغاز این راه دانست ·فرصت پیش رو قرار گرفتن شورا در انتخاب دوباره شهردار اهواز گزینه های متفاوتی را حتی تا ۱۰نفر مطرح نموده است که ۲نفر در قیاس با بقیه هم از اقبال عمومی بیشتر و هم داشتن سوابق مرتبطتر ودر نهایت شانس گذشتن ازفیلتر صلاحیت های قانونی مطروحه در کتاب قانون شهر دارند.

بیشتر است. گزینه هایی همچون مهندس حسین حیدری با ۲۶ سال سابقه اجرایی در متن ماجرا و داشتن سمتهای مرتبط با پست شهرداری اهواز و تخصص ایشان در مدیریت شهر ی وکوله باری از تجربه و گزینه دوم دکتر محمد صفری سرپرست چند باره و معاون جوان و پر انرژی کنونی شهرداری اهواز. نامبردگان گزینه های مطرح جهت تصدی و انتخاب از سوی سقراط نشینان اهوازی هستند. دو گزینه رشته تحصیلی مشابه ای دارند و با داشتن نقاط قوت آکادمیک تقریبا در یک سطح علمی قرار میگیرند . اما اکنون قصد واکاوی سوابق ایشان را در مقام‌ اطلاع به خوانندگان داشته و داریم و رای نهایی را به عهده خواننده جهت برتری دادن یکی بر یکی دیگر وا گذار مینمایم ·حسین حیدری به لحاظ سازمانی نیروی وزارت کشور است که در دهه پنجم زندگی قرار دارد و بیست و شش سال از استخدام ایشان به عنوان حسابدار در ذبحسابی استانداری میگذرد·ایشان از سال ۷۵تا۷۷معاون ستاد بازسازی مناطق جنگزده بود ودر آنجا حساب و کتاب را در کنار اجرا و بازسازی و ساخت ساز توامان نمود.

بعد از تغییرات مدیریتی در مجموعه استانداری وقت،ایشان جامه خدمت را با کوچ به شهرداری اهواز و مجموعه سازمان فناوری اطلاعات کامپیوتر به مدت ۸سال ادامه داد و در این سازمان به عنوان معاون مالی و اداری تشکیلات ذکر شده خدمت نمود. هشت سالی که آغاز آن با شروع انتخاب شهردار توسط شوراها صورت می گرفت. حیدری به عنوان مدیر دورهای اول ودوم شوراهای متفاوت اهواز را مشاهده و تجربه نمود٬ شورای اولی کاملا سیاسی و شورای دومی کاملا قومی ..پس از آن به مجموعه استانداری جهت همکاری با سکاندار وقت استان در ساختمان سفید استانداری بازگشتند ایشان به عنوان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان انتخاب شدند در ابتدا شاعبه جناحی بودن تصدی این پست اذهان صاحب نظران را مشغول می نمود. اما گذشت زمان و در پایان دوره مدیریتی ایشان و عمکرد متفاوت تصور در مجموعه تازه تفکیک شده شهر و روستای وقت نشان از توان خوش فکری و پتانسیل بالای ایشان بر همگان روشن ساخت.

حیدری حقوق دانی که تحصیلات مهندسی در برنامه ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد را دارا است این بار با اندوخته قبلی و قرار گرفتن در جایگاه مرجع قانونی رسیدگی به امور شهرداریها نشان داد که به کتاب قانونی قطور که در مجموعه جمهوری اسلامی صرفا برای اداره شهر نوشته شده است بسیار مسلط است. عهده دار منصبی شد که می باید رای منتخبین مردم به شهرداران پیشنهادی را تنفیذ میکرد. منصبی که علاوه بر جایگاه قانون دانی نیازمند توان اجرایی جهت سنجش عملکرد جاری ٬ قانونی و عمرانی بیش از پنجاه چند عددی شهرداری های استان از شهرهای ۵هزار نفری تا کلانشهری به مانند اهواز را مدیریت و سکانداری نمود.. دورانی که به قطع کشتی متلاطم و تفکیک شده اداره کل شهر و روستا قبلی وامور شهری و شوراهای فعلی را به ساحل امن امان رساند. در روزگاری که شوراهای با سلایق مختلف را شامل میشد شوراهایی با اعضایی در منتها علیه چپ بودن تا‌ شوراهایی تا منتها علیه راست بودن .

شوراهای با مشکلاتی همچون شورای سوم اهواز تا شوراهای موفقی مانند شورای دزفول٬٬٬ اشاره به این مطالب صرفا از این باب است که خوانندگان آشنا به جایگاه اداره کل شهری و شوراهای استانداری را یاد آوری نمود که بی طرفی و نگاه سالم و بدور از جنجال و آرام توام با درایت بستر اصلی کار این جایگاه می باشد.. مدیریتی که هم قاطعیت و عطوفت یک مجری را لازمه خود دارد .. دورانی که شهرداران درجه یک تا شهرداران درجه چهارده می دانستند تبعیضی در حمایت از آنان و مجموعه مدیریتی آنها وجود ندارد٬بر آنها روشن شده بود با مدیر کلی همراه هستند که آشنا به قوانین و بخشنامه های اداری و جزیی ترین مصوبه های شوراهای مجموعه شان هست… شهردارانی که پیش شرط مدیر شدن شان کارشناس بودن در رشته های مرتبط است.. اداره و همکاری با تعداد بالای مدیران و کارشناسانی که در میان آنان شهردارانی قدر و کار کشته تا شهردارانی با اولین تحربه مدیریتی و شوراهای شهری که بیشترین تنوع فکری و اجرایی را داشته و دارند.. قطعا نظارت و عملکرد و قرارگرفتن در راس این هرم و مجموعه همانطور که اشاره شد توان بالایی را می طلبد.. خصوصیت های شامل توان اجرایی ،آشنایی به قانون، مدیریتی با پرهیز از حاشیه و حاشیه سازان. مدیر کلی امور شهری درایتی فراتر از دیگر مدیران کل مجموعه استانداری می طلبید. قطار تغییرات به مجموعه اداره کل شهری و امور شوراها رسید و حیدری مسافر این قطار شد .مبدا آن امور شهری ومقصد آن اداره کل حقوقی و مجلس استانداری بود که به تازگی در چارت سازمانی جدید عنوان اداره کل را یدک می کشد.. انتخاب حیدری از سوی وزارت کشور نشان داد آشنایی به قانون و تعامل سازنده با نمایندگان مجلس از ویژگیهای روشن شده مدیریتی ایشان است حیدری تا آغاز انتخاب به عنوان نماینده منتخب مردم اهواز در شورای چهارم در این سمت مشغول بود . در آن جایگاه با اثبات توان بالا ایجاد و سامان دادن نشان داد در تاسیس مجموعه جدیدی نیز موفق است. حسین حیدری کار در شورای چهارم را با انتخابش به عنوان ریس کمیسون حقوقی آغاز نمود ….

روح الله کردزنگنه