اعطای ۱۲ میلیون ریال کمک هزینه خرید کالا به فرهنگیان

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پروش و رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیان شاغل و بازنشسته می ‌توانند از حداقل ۱۲ میلیون ریال کمک‌ هزینه خرید کالاهای ضروری در طول یک سال بهره‌ مند شوند. روح‌ الله عالمی،در مراسم افتتاح شعبه جدید فروشگاه فراز در فلکه چهارم تهرانپارس تهران،با اشاره به اجرای ” […]

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پروش و رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیان شاغل و بازنشسته می ‌توانند از حداقل ۱۲ میلیون ریال کمک‌ هزینه خرید کالاهای ضروری در طول یک سال بهره‌ مند شوند.

1_635267663607386945_s

روح‌ الله عالمی،در مراسم افتتاح شعبه جدید فروشگاه فراز در فلکه چهارم تهرانپارس تهران،با اشاره به اجرای ” طرح فرهنگ ” افزود: هدف از اجرای طرح فرهنگ، کمک به معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته با حفظ کرامت آنان است. در قالب این طرح، در طول یک سال حداقل ۱۲ میلیون ریال، از طریق اعمال تخفیف ‌های ویژه برای خرید اقلام ضروری، به خانواده ‌های معظم فرهنگیان یاری ‌رسانی خواهد شد.

وی بهره‌ برداری از شعبه تهرانپارس فروشگاه فراز را در راستای تسهیل بهره‌مندی فرهنگیان شاغل و بازنشسته شرق تهران از خدمات “طرح فرهنگ“، مهم ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد با گسترش این فروشگاه‌ها در دیگر نقاط کشور، کلیه فرهنگیان بتوانند از مزایای طرح فرهنگ برخوردار شوند.

علی اکبر انصاری مجری طرح نیز در این مراسم گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، از میان گروه‌های کالایی مختلف، فهرستی از ۱۹ قلم کالای ضروری پرمصرف خانواده‌ها مانند گوشت قرمز، مرغ، برنج و … احصاء و مشمول مرحله اول طرح فرهنگ شد. فرهنگیان می‌توانند این اقلام را در مجموع با ۲۶ و نیم درصد تخفیف نسبت به قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه کالاهای مذکور از تولیدکنندگان به‌نام داخلی تامین شده و در بالاترین سطح کیفی قرار دارند افزود: علاوه بر تخفیفات ویژه برای فرهنگیان در قالب طرح فرهنگ، کلیه کالاهای موجود در این فروشگاه‌ها با ۸ تا ۱۷ درصد تخفیف و دیگر تخفیفات ویژه نوروز عرضه می‌شود و خرید از آن برای عموم آزاد است.

انصاری با اشاره به این که طرح فرهنگ ابتدا به صورت پایلوت در تهران اجرا شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون علاوه بر تهران، ۴ فروشگاه‌ در استان‌ مازنداران به بهره‌برداری رسیده است. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا شهریور سال آینده نیز ۶۰۰ فروشگاه، در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی خواهد شد تا امکان بهره‌مندی حداکثری جامعه خدوم و ارجمند شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش از این طرح فراهم شود.

اسفندیار چهاربند – مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم با تاکید بر توجه دولت تدبیر و امید به بهبود معیشت فرهنگیان، گفت: طرح فرهنگ، یکی از گام‌های بزرگ وزارت آموزش و پرورش برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به فرهنگیان است و امیدواریم با اجرای موفق آن، این طرح به الگویی موفق در کشور تبدیل شود