برای پاسداری از حرمت معلمان همه مسئول هستیم / حاج لفته منصوری

دوستان عزیز سلام. هنگامی که خواندن مقاله ی علی عبدالخانی نویسنده متعهد و روزنامه نگار ارزشمند استان مان را شروع کردم، تصور کردم بطور معمول شاید معلمی دانش آموزی را تنبیه کرده و این قصه معمول است و همه ما دانش آموزان طعم شیرین تنبیه معلم را چشیده ایم که چوب معلم گر بود زمزمه […]

دوستان عزیز سلام. هنگامی که خواندن مقاله ی علی عبدالخانی نویسنده متعهد و روزنامه نگار ارزشمند استان مان را شروع کردم، تصور کردم بطور معمول شاید معلمی دانش آموزی را تنبیه کرده و این قصه معمول است و همه ما دانش آموزان طعم شیرین تنبیه معلم را چشیده ایم که چوب معلم گر بود زمزمه ی محبتی، جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را … اما عمق فاجعه را در ادامه مقاله خواندم که موضوع برعکس است و این پدر دانش آموز است که معلم را تنبیه کرده است. قضیه خیلی مهم است.

من در اینجا نمی خواهم یادآور مقام و جایگاه معلم در نظام اعتقادی و عاطفی و اجتماعی جامعه مان شوم. که این برای شما اهل دانش و بصیرت و شعور زیره به کرمان بردن و البته ملال آور است. به عنوان یک شهروند از کلیه سروران و عزیزان می خواهم که در این موضوع احساس مسئولیت کنند و مواضع حق طلبانه ای اتخاذ کنند. پیشنهاد می کنم:

1) مقامات محترم دادگستری به ویژه دادستان خرمشهر به عنوان مدعی العموم به این موضوع رسیدگی بکنند و چنانچه معلم خرمشهری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ضمن اعلام به افکار عمومی ضارب را به اشد مجازات محکوم کند.

2) فرهیختگان جامعه اعم از روحانیون و اساتید دانشگاه و معلمان و روشنفکران و روزنامه نگاران و … پس از اعلام نظر مدعی العموم و روشن شدن دعوی، مواضع خود را برای مهار قدرت آشکار و پنهان صاحبان زر و زور و تزویر اعلام بکنند و در گروه های اجتماعی و رسانه های گروهی بر حقوق اجتماعی معلمان پافشاری کنند.

3) از نمایندگان محترم مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم به خواست افکار عمومی بویژه فرهیختگان خوزستانی اعتناء کرده و برای پیشگیری از حوادث مشابه طرحی به مجلس ارائه دهند که حرمت صاحبان اندیشه و فرهنگ بویژه معلمان حفظ شود.

4) ائمه محترم جمعه بویژه امام جمعه شجاع خرمشهر از این موضوع به سادگی نگذرند. ضرب و شتم یک معلم در حقیقت تجاوز به ارزش های مقدسی است که اولیاء دین در حرمت گذاری آنها احادیث و روایات زیادی فرمودند. بنابراین همه ما مسئول هستیم.

ارادتمند لفته منصوری