کشوری مطالبه گر باشیم!

از ۲۹۰ نفر نمایندگان مجلس فقط ۲۹ نفر طرح شفافیت آرا مجلس را امضا کردند. طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان برای علنی کردن آرای نمایندگان مجلس در بررسی طرح‌ها و لوایح است تا مشخص شود کدام نماینده با یک طرح موافق یا مخالف بوده است. بسیار جالب است. بزرگترین نهاد قانون گذاری کشور که […]

از ۲۹۰ نفر نمایندگان مجلس فقط ۲۹ نفر طرح شفافیت آرا مجلس را امضا کردند. طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان برای علنی کردن آرای نمایندگان مجلس در بررسی طرح‌ها و لوایح است تا مشخص شود کدام نماینده با یک طرح موافق یا مخالف بوده است.

بسیار جالب است. بزرگترین نهاد قانون گذاری کشور که باید مهد شفافیت، صراحت و دقت در امور باشد با اکثریت قاطع لایحه ی شفافیت آرا را رد کرد. نمایندگانی که نطق های پیش و پس از دستورشان را کلیپ کرده و در حوزه های انتخابیه شان با القابی نظیر: سخنرانی شجاعانه، نطق بی باکانه، افشاگری مجدانه ی و غیره ی نماینده ی مردم فلان شهر و بهمان دیار منتشر میکنند، آنقدر شجاعت نداشتند که حتی رای و نظر و حرفشان را در مجلس علنی کنند.ملت ببیند و بشنود و قضاوت کند که عصاره اش چگونه میخواهد وظایف نظارتی و قانون گذاریش را انجام دهد درحالی که از علنی شدن رای و نظرش ابا دارد.مثل گذشته نباشید. برای آرای خود ارزش قائل شوید. از نمایندگان خود بپرسید: این #چه_وضعشه ؟؟؟

? #چه_وضعشه (۸)
?? #والا_بوخودا

عباس مدحجی