ای کاش ردصلاحیت های گسترده ی ایثارگران به معنای استیضاح ایثار نباشد!! / محمد چوپان

با تبریک خجسته زادروز باغبان باغ امید انسانها، حضرت امام حسن عسکری ع ،به محضر امام عصر عج وجهان بشریت ، درحاشیه عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت گسترده ی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، نکاتی را به امید آنکه منشا اثر باشد،به عرض میرسانم.به عقیده بنده همه گروهها و جناح های سیاسی فارغ از […]

با تبریک خجسته زادروز باغبان باغ امید انسانها، حضرت امام حسن عسکری ع ،به محضر امام عصر عج وجهان بشریت ، درحاشیه عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت گسترده ی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، نکاتی را به امید آنکه منشا اثر باشد،به عرض میرسانم.به عقیده بنده همه گروهها و جناح های سیاسی فارغ از اختلاف نظرها و دیدگاههایشان، فرزندان انقلاب و نظامند که باید در برابر دشمنان این سرزمین همانند دوران دفاع مقدس بمنزله ید واحده عمل کنند. بنابراین همه ما باید با توجه به حضور اجانب در منطقه و با در نظر گرفتن رخدادهای سیاسی اخیر ، بیش از پیش در چارچوب منافع ملی عمل نماییم.

989163114907-250x2501

عنایت ویژه به بیانات مقام رهبری پیرامون اهمیت مساله انتخابات و دعوت از تمام مردم (صرف نظر از اعتقاد به نظام و رهبری) توسط ایشان ، بخوبی ارزش و اهمیت حضورحداکثری ملت در انتخابات را برهمگان مشخص میکند. اکرچه دفاع همه ما از تمام کسانیکه حق شان مورد تضییع واقع شده ؛ وظیفه ای اسلامی و انسانی برای تک تک ما بشمار میرود ، اما بنده از منظر یکی از کسانی که کمترین نقش را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته ام قلم بدست گرفته ام تا در حد توان و بضاعت اندکم از ایثارگرانی که حقوقشان نادیده گرفته شده دفاع کنم. انگیزه و هدفم از نگارش این سطور فقط عمل به وظیفه و باورهایی است که در مکتب رسول گرامی اسلام و تعالیم ظلم ستیز عاشورا فرا گرفته ام. دوستان عزیزم همه باید توجه نماییم که مسلمانان و رزمندگان مظلوم صرفا به آنسوی مرزها در عربستان و یمن و….اختصاص ندارند. فقط این عزیزان از اسلام بزرگ دفاع نکرده اند بلکه کنار گوش ما نیز بزرگوارانی بوده اند که در روزهای خاطره و مخاطره از اسلام و انقلاب خمینی کبیر دفاع جانانه نموده اند.

چرا فریادمان برای دفاع از رزمندگان فرا مرزی بلند است اما رزمندگان این مرز وبوم که آبرو و شرافت همه ما از رزم ماندگار دیروز آنانست را ازیاد میبریم و سکوت میکنیم ؟!

دفاع از حقوق جانبازان و رزمندگان دیروز که برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی و قانونی، امروز نیز مثل همیشه در صحنه بوده اند و اعلام آمادگی نموده اند برعهده کیست ؟ مگر همین ها نبودند که حضرت امام به دست و بازوانشان بوسه میزد و دست قدرتمند خدا را بالای دستان آنها میدید ؟! چگونه و با ارائه چه حجتی به درگاه خدا، امروز به صلاحیت این صالحان جان برکف خدشه وارد میشود ؟

دلیل سکوت ما چه میتواند باشد ؟ مگر دیدگانی که فداکاری این مردان کار آزموده را شاهد بوده اند به صرف مشاهده نگارش سه سطر از سوی هیات های اجرایی و نظارت مبنی بر عدم التزام به نظام اسلامی و ولایت فقیه به همین راحتی قانع و مجاب میشوند ؟

التزام چه کسی بهتر از اینان نسبت به ولایت فقیه و اطاعت از ایشان در دل این مردم به یادگار مانده است ؟ آیا مگر جانفشانی همین ها نبود که نظام اسلامی را از گزند جهانخواران پاسداری نمود ؟ آیا مگر اینان بزرگمردان صحنه عمل و کارزار نبوده اند ؟ چرا امروز عده ای چشمان خود را بر حقیقت فرزندان خمینی فرو بسته اند ؟ مگر پیر و مرشد و مرادمان نفرمود : ” نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیفتد” ؟

ما که با گذشت ( ۵۰سال ) از وفات پیامبر اکرم ، همواره کوفیان را به عدم مراعات شآن فرزند رسولخدا متهم میکنیم آیا دقت کرده ایم که از زمان عروج امام راحل مان فقط ( ۲۶ سال ) گدشته است ؟ هنوز جوهر قلم بنیانگدار جمهوری اسلامی خشک نشده که در پیام شان مرقوم کردند : “نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم مسائل روزمره زندگی به دست فراموشی سپرده شوند.” چرا اختلافات جناحی و سیاسی بر اصالت ها و ارزشهای راستین پیشی گرفته اند ؟

اکر حضرت امام ، میزان را “رای ملت” میخوانند و اگر مقام رهبری با هوشیاری ، رای ملت را “حق الناس” میدانند چرا عده ای در عمل ، میزان را ” حذف ملت ” میدانند و با حذف بخشی از فرزندان دفاع مقدس از دامنه انتخاب مردم ، مجلس را که بفرموده رهبر کبیر انقلاب “عصاره فضایل ملت”است را از تعداد قابل توجهی از جانبازان و ایثارگران تهی می سازند ؟

بنظر میرسد که این رد صلاحیت ها و عدم احرازهای وسیع ، خواسته یا ناخواسته حامل پیامی است به مردم ، که دیگر نباید آنگونه انتخاب کنید که در خرداد ۹۲ برگزیزید !!

کاش اینگونه نباشد….. و کاش جانبازان و رزمندگان با صلاحیت و شایسته را مظلومانه فدای امیال سیاسی و جناحی نکرده باشیم….. و کاش ما بجای مردم انتخاب نکرده باشیم……. باور کنیم که این انقلاب و نظام برای همیشه نیازمند استشمام رایحه دلنشین جبهه هاست…… در پایان تاکید میکنم که ملت ایران علیرغم کم لطفی ها و بی مهری ها در انتخابات حضور چشمگیر خواهند داشت و نزدیکترین صدا به صدای مردم را برمی گزینند تا مردم از انعکاس صدایشان در مجلس محروم نشوند. امیدوارم که خیرخواهان نظام ، تا دیر نشده تدبیری بیندیشند که با افزایش حدود انتخاب مردم ، شکوه حضور مردم تضمین شود و شاهد کرنش دگرباره بیگانگان در برابر عزت و عظمت ملت ایران باشیم.

■محمد (ناصر)چوپان■

جانباز سی درصد اهوازی