ظریف: در وین وارد اولین مرحله از گام نهایی می‌شویم/اشتون: خوشبین و امیدوارم

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران با ۱+۵ گفت: در مذاکرات وین وارد اولین مرحله از گام نهایی می‌شویم و توقعی از این مرحله نداریم.به گزارش گروه دریافت خبر عصرما،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دوشنبه شب پس از شام کاری با خانم اشتون گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب روز دوشنبه تاکید کردند ما مردمی هستیم که نقض […]

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران با ۱+۵ گفت: در مذاکرات وین وارد اولین مرحله از گام نهایی می‌شویم و توقعی از این مرحله نداریم.به گزارش گروه دریافت خبر عصرما،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دوشنبه شب پس از شام کاری با خانم اشتون گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب روز دوشنبه تاکید کردند ما مردمی هستیم که نقض عهد نمی کنیم؛ قراری که گذاشتیم پای آن می ایستیم و روی آن اصرار داریم و همزمان از حقوق خودمان هم کوتاه نمی آییم.

mona hobehfekr-18-1

وی گفت که نشست روز سه‌شنبه برای رسیدن به راه حل است و برای دستیابی به تفاهم وارد بحث شده و پیرامون موضوع با حسن نیت می خواهیم به نتیجه برسیم.ظریف اظهار کرد: اعتماد مردم ایران که در چندین سال گذشته بشدت نسبت به روند کار و برخی از بازیگران خدشه دار شده است، باید مجددا اعتماد کسب کرد و این مرحله این امکان را فراهم کرده است.وزیر امور خارجه کشورمان گفت: متاسفانه برخی برخوردهایی که تا حالا بوده، کمکی به اعتماد سازی نکرده حتی میزان بی اعتمادی را نیز افزایش داده است همانطوری که امروز در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی همه دیدند ایشان فرمودند مردم نسبت به رفتار و گفتار آمریکایی ها خشنود نیستند؛ لذا آنچه ضروری است این است که از این فرصت استفاده شود و ما فردا بحث را در این چارچوب شروع می کنیم .

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص نقض تعهدات آمریکا با خانم اشتون صحبت کردید؟ اظهار داشت: حتما مواردی که از دید ما نقض تعهدات به نظر می رسد. هیچ گاه اجازه نمی دهیم از آن موارد بگذرند بدون این‌که بررسی شود.وی در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به دستیابی به توافق در مذاکرات فردا وجود دارد؟ گفت: ما از قبل ورود به مذاکرات گفته‌ایم که وارد مرحله اول از مرحله نهایی شده‌ایم از این رو از مرحله اول توقع توافق نداریم، ما حتی قرار نیست در مذاکرات فردا راجع به متنی در این مرحله توافق کنیم.ظریف گفت: قرار است موضوعات را مورد بحث قرار دهیم مطرح کنیم و ان‌شاء‌الله راجع به چارچوب ها و سازو کارها برای رسیدن به توافق بحث کنیم. شاید یکی دو جلسه دیگر طول بکشد قبل از این‌که ما وارد نگارش متن توافق شویم.

ایران و ۱+۵ از سه‌شنبه دور جدید مذاکرات خود را برای رسیدن به توافق نهایی از سر می گیرند.هم‌چنین در این دیدار کاترین اشتون در پایان این دیدار در پاسخ به این‌که آیا مذاکرات شما مثل غذای ایرانی که امشب صرف کردید خوشمزه بود؟ گفت که غذا عالی بود و به مذاکرات روز سه‌شنبه خوشبین و امیدواریم.