پیروزی دیگر روحانی:بیش از ۱۰۰ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما حمایت خود را از یک راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران اعلام کردند.

بیش از ۱۰۰ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما حمایت خود را از یک راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران اعلام کردند.اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه اعلام کردند که به عقیده آن‌ها کنگره باید “به دیپلماسی فرصتی بدهد” و علیه تصویب تحریم‌های جدید یا طرح‌های دیگری که روند فعلی مذاکرات بین […]

بیش از ۱۰۰ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما حمایت خود را از یک راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران اعلام کردند.اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه اعلام کردند که به عقیده آن‌ها کنگره باید “به دیپلماسی فرصتی بدهد” و علیه تصویب تحریم‌های جدید یا طرح‌های دیگری که روند فعلی مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ را مختل کند، ‌هشدار دادند.

به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی، ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) و آلمان در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۲۰۱۳ به یک توافق موقتی در ژنو دست یافتند تا مسیر را برای حل کامل موضوع هسته‌ای ایران هموار کنند. اما برخی سناتورهای آمریکا‌یی در صددند تلاش‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل اساسی برای حل این موضوع را به خطر بیندازند.

در بخشی از این نامه که توسط ۱۰۰ عضو دموکرات و چهار عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا امضاء شده آمده است: ما معتقدیم که کنگره باید فرصتی به ایران بدهد. هرگونه طرح یا قطع‌نامه‌ای که خطر خدشه‌دار کردن ائتلاف بین‌المللی ما را به همراه داشته باشد و یا بدتر از آن اعتبار ما را در مذاکرات آینده تضعیف کند و پیشرفت به سمت یک توافق نهایی و قابل راستی‌آزمایی را که به سختی به دست آمده است مختل کند، باید کنار گذاشته شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اجرای برنامه اقدام مشترک که در ماه نوامبر سال گذشته مورد توافق ایران و گروه ۱+۵ قرار گرفت احتمال رسیدن به یک توافق‌نامه بین‌المللی جامع و قابل راستی‌آزمایی را افزایش می‌دهد.این ۱۰۴ عضو کنگره افزودند ما نباید احتمال یک راه‌حل دیپلماتیک را پیش از این که حتی شانسی برای دنبال کردن آن داشته باشیم، به خطر بیندازیم.