سعید محمد: مصوبه اخیر شورای نگهبان مشکلی برای من ایجاد نمی‌کند

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بیش از ۸ سال جایگاه سرلشکری دارم و اگر معیار این باشد مصوبه اخیر شورای نگهبان مشکلی ایجاد نمی‌کند و صلاحیت من حتمی است.سردار سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در نشست خبری که در باشگاه خبرنگاران برگزار شدخاطر نشان کرد: در جامعه ما بی عدالتی وجود […]

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بیش از ۸ سال جایگاه سرلشکری دارم و اگر معیار این باشد مصوبه اخیر شورای نگهبان مشکلی ایجاد نمی‌کند و صلاحیت من حتمی است.سردار سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در نشست خبری که در باشگاه خبرنگاران برگزار شدخاطر نشان کرد: در جامعه ما بی عدالتی وجود دارد و هر روز شاهد کوچکتر شدن سفره مردم هستیم که مسوولان باید کنترل و نظارت بیشتری برای رفع این مشکلات داشته باشند. باید از همه شئونات زندگی مردم مراقبت کرد تا بتوانیم مساله تبعیض را حل کنیم، زیرا مردم از فساد و اختلاس کارگزاران گلایه دارند.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در ۴٢ سال گذشته انقلاب دستاوردهای زیادی داشته، ثبات و امنیتی که امروزه در کشور شاهد هستیم محصول انقلاب است. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند فاصله زیادی میان بایدها و واقعیت‌ها وجود دارد و ارزش‌هایی از ابتدای انقلاب دنبال آن بودیم محقق نشده است. امروز مردم از سوء مدیریت و شعارهای بی‌عمل و منفعت طلبی‌ها و دوقطبی‌سازی‌ها و سیاسی کاری‌های بی اثر خسته شده اند.محمد افزود: مردم امروز مرد میدان می‌خواهند ما امروز نیازمند اصلاحات مبتنی بر اصول و مدیریت علمی و مبتنی بر هوش و استعداد هستیم. باید امروز بتوانیم جوانان را به درخت انقلاب پیوند بزنیم. امیدواریم با تحول در جامعه شاهد شرایط جدیدی باشیم.

وی افزود: پدیده آقازاده‌ها، برادرها، فامیل‌ها و… همه این مسائل مردم را ناراحت می‌کند و مردم نه از انقلاب بلکه از کارگزاران گلایه دارند، اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می‌شوند.محمد افزود: برجام توافقی بین ایران و ۵ بعلاوه یک بود که علی رغم مشکلات زیاد به لحاظ قانونی بین ایران و کشورهای ۵+۱ مبادله شده و توسط شورای امنیت به تصویب رسیده و مجلس هم آن را تصویب کرده که به آن احترام می‌گذاریم.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: شورای نگهبان از قوانین نگهبانی می کند و اگر قانونی را تصویب کرد و باید برای ما حکم قانون داشته باشد. در انتخابات گذشته ثبت نام وضعیت مطلوبی نداشت و این محدودیت شورای نگهبان را مثبت می بینیم. مجلس سال گذشته چارچوبی را تعیین کرد و تایید نشد و شورای نگهبان بدون در نظر گرفتن مصوبه مجلس خودش این قانون را عملیاتی کرد. در بخش نظامی هم گفته داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری باید سابقه ۴ سال سرلشکری داشته باشد. شورای نگهبان ملاک را جایگاه قرار داده نه درجه. بیش از هشت سال جایگاه سرلشکری دارم و اگر معیار این باشد صلاحیت حتمی است. این قانونی که شورای نگهبان اعلام کرد مشکلی برای من ایجاد نمی‌کند.محمد عنوان کرد: مردم اگر ببیند شرایط عادلانه در انتخابات رقم می‌خورد و کسانی در انتخابات حضور داشته باشند که مشکلات مردم را حل کند. مردم مشارکت می‌کنند اما پیش بینی من حضور ۵٠ درصدی مردم در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه همه را با هم درگیر کرده و کشورهای منطقه باید هوشیار باشند و باید مراقبت کنیم تا نظام سلطه به اهداف خود نرسد.محمد خاطرنشان کرد: باید دیپلماسی اقتصادی، ورزشی و سیاسی را راه اندازی و با کشورهای همسایه روابط خوبی داشته باشیم و شعار اول همسایگان را به جد دنبال کنیم.وی عنوان کرد: اختیارات رییس جمهور کافی است و باید رییس جمهوری منتخب به دنبال عمل به قانون اساسی برود و اگر بخواهد کاری انجام شود باید با مجلس و قوه قضاییه همکاری دوستانه داشته باشیم.

محمد گفت: خواستار تغییرات در مدیریت جمهوری اسلامی هستیم. باید به مصادیق ورود نسل جدید کمک کنیم و سعی کردیم این ظرفیت را بوجود آوریم و اکنون ظرفیت خوبی ایجاد شده و باید به گونه‌ای مطرح کنیم تا مردم اعتماد کنند و رای دهند.داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: وابسته به هیچ جریانی نیستیم و دولت من بر اساس شایسته سالاری است. بحث راست و چپ به شدت برای کشور مضر است و افرادی را می‌آوریم که تابلودار جریانها نباشند تا نسل مدیریت جدید را به جامعه معرفی کنیم و قبل از انتخابات بخشی از نیروها را معرفی می‌کنیم و ١۵٠ تیم مدیریتی داریم که به ما برنامه می دهند و مسایل و مشکلات را بررسی و راهکار ارائه می‌دهند.

وی درباره حضور نظامی‌ها در انتخابات یادآور شد: هر فردی در جامعه ما سابقه ای دارد، یکی نظامی و یکی حقوقدان است و بحث اینکه آن فرد کجا بوده نیست و بحث این است که چه راهکارهایی برای حل مشکلات دارد. باید توجه کنید کارنامه این فرد چیست و سوابق ان چه خواهد بود. خیلی‌ها در یک وزارتخانه بودند و عملکرد مفیدی نداشتند و این سوابق نیست. بنابراین اگر افراد در مسوولیت خود خوش بدرخشند مردم باید اعتماد کنند. زمان تحریم‌ها، ما قرارگاه خاتم الانبیا را اداره کردیم اما تمامی تعهدات و همه پروژه‌ها انجام شد. منتظر کمک دولت نبودیم چون می‌دانستیم دولت مشکلات زیادی دارد. در شرایط تحریم با شتاب بیشتری کار کردیم. بنابراین به جای القاب و عناوین باید توانمندی ها مرور شود.

محمد در مورد نامه خود به سایر داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و جلسه با محسن رضایی و رستم قاسمی گفت: مردم باید ارزش افرادی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند را بدانند چرا که دولت بعدی در همه عرصه‌ها با مشکلات فراوانی روبرو خواهد بود. بنابراین هیچ‌کدام از آنها را رقیب نمی‌دانم و با آنها همکاری می‌کنم و در این فکر نیستم بر سر قدرت با داوطلبی درگیر شوم. بعد از نامه‌ای که ارسال کردم، اولین جلسه را با رضایی درباره همین نامه و مناقشات داوطلبان برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ صبحتی با ائتلاف نکردم و نامزد مستقل هستم، افزود: از شورای وحدت ممنونم که از من دعوت کرد. بنظرم باید مردم بپسندند نه جریان‌های سیاسی و در پی انشقاق در جبهه انقلاب نیستیم. دولت آینده باید انقلابی و ولایی باشد. نمی‌گویم اصولگرا و اصلاح طلب باشد. نباید افراد و جریان‌ها آینده را رقم بزنند ما جلو می‌رویم تا در بوته آزمایش مردم قرار بگیریم.داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: براساس آخرین صحبت‌های پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف، ابراهیم رییسی تصمیمی برای داوطلبی در انتخابات ندارد. اگر شرایط جدیدی رقم خورد و او در انتخابات حضور یافت، اعلام نظر می‌کنم. اجازه دهید ثبت نام انجام شود و اکنون فضا مبهم است تا بدانم که رقیبم چه فردی است.

محمد یادآور شد: در آذر ماه ۹۹ خدمت فرمانده کل سپاه درخواست کردم اگر احساس می‌کنید بحث داوطلبی من آسیبی به کارم بزند، آمادگی دارم از قرارگاه بروم که گفتند خیر، و در بهمن ماه قرار شد در صورت نیاز اعلام کنند و در اسفند گفتند این جابجایی اگر اتفاق بیفتد بهتر است و در ١٧ اسفند این اتفاق افتاد و استعفانامه را ارسال کردم. اینکه چه شد فضای دیگری اتفاق افتاد؟ شاید به نهاد مقدس سپاه که ارزشمند است، برمی‌گردد و سنگ اندازی جلوی پای من اتفاق افتاد و مشکلات زیادی ایجاد شد. از همه درخواستی دارم اگر کسی کوچکترین تخلفی از من دارد می‌تواند با اسناد و مدارک منتشر کند، شکایتی هم نمی‌کنم. افتخارم این است ٣٠ سال کار اقتصادی کردم و لکه سیاهی در کارم نیست. با مردم کارها را بنا گذاشتیم و با آنان کار را بالا می‌بریم.

وی درباره شایعه هزینه انتخاباتی ٢٠٠ میلیارد تومانی خود تصریح کرد: از بدو ورودم عده ای زیادی از جوان‌ترها به شکل خودجوش سراغ من آمدند. خیلی از جوانان که با ما کار می کنند از جیب خود هزینه می کنند و امروز از زندگی شخصی خود هزینه کردیم. خیلی از خبرگزاری ها ذوق زده شدند که محمد ممکنم است توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شود بهتر است ذوق زده نشوید. ما سمت هیچ حامی مالی نرفتیم.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: پرسنل سپاه هستم و فیش حقوقی با عضویت هیات رییسه دانشگاه امام حسین ١٢ میلیون است. اموال خاصی ندارم و یک مسکن و یک خودرویی داریم و هر جا لازم باشد اعلام می‌کنم.محمد عنوان کرد: در جبهه انقلاب بارها عرض کردم که رویکرد دوقطبی سازی به صلاح نیست و امیدوارم فضا دوقطبی نشود. اتفاقات ٨٨ ناشی از این دوقطبی سازی است. اگر احساس کنم فرد پاکدست کارآمد و کاربلدی که برنامه دارد و اقبال عمومی بیشتر است، به نفع او کنار می‌روم به شرط اینکه در چارچوب گفتمان انقلابی باشد.