رای اولی ها، آغازی برای تمرین مشارکت سیاسی اجتماعی نوجوانان

عارف چنانی: بدون تردید، برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی در روستا، بخش‏، شهر و شهرستان، وجود شوراها بسیار ضروری و تسهیل کننده امور است. از سویی دیگر نظر به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اهمیت تشویق مردم […]

عارف چنانی: بدون تردید، برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی در روستا، بخش‏، شهر و شهرستان، وجود شوراها بسیار ضروری و تسهیل کننده امور است. از سویی دیگر نظر به اهمیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و اهمیت تشویق مردم به مشارکت حداکثری، یقینا حضور رای اولی ها در این انتخابات، صحنه های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پرانرژی را به نمایش خواهد گذاشت و به شکلی یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت سیاسی را محقق می سازد.

نقش و جایگاه رای اولی ها به طور قطع در انتخابات برای این قشر تجربه ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره ای به یادماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت. لذا پیشنهاد می گردد با برنامه ریزی دقیق و راهبردی توسط متصدیان امر ، با دعوت از افراد صاحبنظر و کارشناس در زمینه انتخابات، از طریق فرصت های موجود فضای مجازی نسبت به برگزاری همایش های مجازی رای اولی ها جهت توجیه و تشویق دانش آموزانی که برای اولین بار رای می دهند، تدابیری اتخاذ گردد.

هنگامی که به نوجوانان و کسانی که در آستانه جوانی هستند، فرصت انتخاب می دهیم، در واقع به آنها شخصیت داده ایم. علاوه بر آن، یک نوع تمرین عملی و فرصتی است تا این نسل فعال و باانگیزه، در فعالیت های سیاسی اجتماعی حضور بهتری داشته باشند.