زمین خواری نماینده مجلس چگونه روی داد/سوء استفاده از تفحص برای جلوگیری از محکومیت

نماینده بنیاد معتقد است طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان نیز که توسط نجف نژاد پیگیری می شده بدلیل تحت فشار گذاشتن بنیاد برای منصرف شدن از این شکایت بوده است.بر اساس رای شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر استان مازندران که در تاریخ ۳/۱۸/ ۱۳۹۳ صادر شده، مقداد نجف نژاد، نماینده سابق مجلس شورای […]

نماینده بنیاد معتقد است طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان نیز که توسط نجف نژاد پیگیری می شده بدلیل تحت فشار گذاشتن بنیاد برای منصرف شدن از این شکایت بوده است.بر اساس رای شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر استان مازندران که در تاریخ ۳/۱۸/ ۱۳۹۳ صادر شده، مقداد نجف نژاد، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، قطعه زمینی را که در بلوار ساحلی بابلسر بابت کارهای کتابخانه، زمین بازی و پارک خریداری نموده به اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث فروخته و در نتیجه بنیاد حق فسخ قرارداد را دارد.

2042861321642487

این در حالی است که عبدالرسول دهقان، نماینده بنیاد مستضعفان و رئیس سازمان عمران و مسکن شمال و شاکی این پرونده در این باره می گوید: در سال ۱۳۷۷، هئیت امنایی متشکل از مقداد نجف نژاد، رضا سلیمانی، حسین رجب نژاد، اسفندیار طبری و ناصر فرجی قطعه زمینی را در پارکینگ های بابلسر برای اینکه خانه جوان در آن ایجاد کنند از بنیاد مستضعفان تحویل می گیرند. اما بعد از مدتی که هئیت امنا متوجه می شوند نجف نژاد بدنبال نفع شخصی است، از این کار کنارگیری می کنند و همه آنها اختیار خود را به وی واگذار می کنند. نجف نژاد نیز زمین ۸ هکتاری را قطعه قطعه می کند و تمامی این قطعات را به افراد و گروه های مختلف می فروشد که یکی از قطعات بزرگ آن را جهاد دانشگاهی که در ازای آن هم پول و هم زمینی در جای دیگر داده بود خریداری کرده است.

دهقان عنوان می کند که بعد از این اتفاق، سازمان بازرسی کل کشور متوجه موضوع می شود و از بنیاد درباره اتفاقات روی داده سوال می کند که چگونه زمینی را که برای کارهای عام المنفعه واگذار کرده اید از آن استفاده شخصی شده است.

نماینده بنیاد در ادامه می گوید: پیرو این سوال، رئیس بنیاد مستضعفان(محمد فروزنده) دستور پیگیری قضایی موضوع را داد که دادگاه بدوی رای به نفع بنیاد صادر نمود و بعد از آن نجف نژاد نسبت به رای دادگاه اعتراض نمود و به همین دلیل دادگاه تجدید نظر تشکیل شد که در آن جا نیز گفته شد که هئیت امنا تشکیل شده در ارتباط با خانه جوان صوری بوده و زمین با قیمت بسیار گران فروخته شده است ولی بنیاد نمی تواند این قرارداد را فسخ نماید چرا که بنیاد حق فسخ را از خودش در قرارداد منعقد شده سلب کرده است. اما دهقان درباره رای دادگاه تجدید نظر معتقد است که اصلا بنیاد نگفته قرارداد را فسخ کنیم بلکه اعلام شده اصلا قرارداد و معامله باطل است.

نماینده بنیاد در ادامه عنوان می کند: ما دوباره اعتراض کردیم و پرونده به تهران فرستاده شد و در آن جا با قبول اعمال ماده 18 پرونده به دادگاه هم عرض تجدید نظر در ساری فرستاده شد و دادگاه تجدید نظر نیز رای اخیر را صادر نموده است.

دهقان معتقد است طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان نیز که توسط نجف نژاد پیگیری می شده بدلیل تحت فشار گذاشتن بنیاد برای منصرف شدن از این شکایت بوده است.

این در حالی است که یک منبع آگاه نیز در مصاحبه با «الف» تقریبا با تکرار صحبت های نماینده بنیاد، درباره ماوقع چنین می گوید: در سال ۱۳۷۵ با سفر مقام معظم رهبری به مازندران و توصیه ایشان قرار شد که در چند شهر استان از جمله تنکابن و رامسر خانه جوان تشکیل شود و مسئولین استان پیگیر محقق ساختن این موضوع شدند. در شهر بابلسر نیز نجف نژاد و هئیت مدیره ایجاد شده برای موسسه فرهنگی خانه جوان بابلسر که متشکل از سلیمانی(شهردار وقت بابلسر)، رجب نژاد(معاون فرماندار وقت)، طبری(رئیس بانک صارات)، ناصر فرجی(یکی از معتمدین شهر و دوست نجف نژاد) با درخواست از بنیاد مستضعفان، زمینی با موقعیت مناسب در پارکینگ هفتم خریداری می کنند اما بعد از مدتی بخاطر عملکرد نماینده، هئیت مدیره از پیگیری این موضوع کناره گیری می کنند. بعد از این اتفاق نجف نژاد با قطعه قطعه کردن زمین آن را به فروش می رساند که بخش عمده ای از آن زمین را به بانک ثامن می فروشد که در حال حاضر برجی ۲۳ طبقه در آن ساخته شده است.

حال باید دید نجف نژاد که چند وقت پیش در نامه ای به علی لاریجانی مدعی شده بود که چنانچه ثابت شود که بنده یک سانتی متر از زمین های بنیاد مستضعفان را خودم یا اقوام و دودمانم در سراسر کشور گرفته باشیم، ضمن سلب مالکیت حاضر به تحمل هرگونه مجازات می باشم, چه پاسخی در این زمینه دارد.