مطیعی : با اتمام طرح 550 هزار هکتاری 300 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود

نشست هم اندیشی با حضور مهندس مطیعی مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر، براتی معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد خوزستان و مدیران برخی رسانه ها برگزار شد. مطیعی ضمن خوش آمد گویی هدف برگزاری چنین جلساتی را کسب نظرات و دیدگاههای اصحاب رسانه در قبال پیشبرد هر […]

نشست هم اندیشی با حضور مهندس مطیعی مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر، براتی معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد خوزستان و مدیران برخی رسانه ها برگزار شد. مطیعی ضمن خوش آمد گویی هدف برگزاری چنین جلساتی را کسب نظرات و دیدگاههای اصحاب رسانه در قبال پیشبرد هر چه بهتر اجرای طرح 550 هزار هکتاری عنوان کرد و گفت: از ایده و طرح هایی که موجب به ثمر نشستن و احیای هر چه بهتر طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شود استقبال میکنیم و کسانی که طرحی دارند به موسسه جهاد نصر ارائه دهند.

33411_991

وی تاکید کرد: متاسفانه طرح 550 هزار هکتاری تاکنون برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده و موسسه جهاد نصر از طرح و ایده ایی که در جهت آگاهی بهتر مردم ارائه شود استقبال میکند. مطیعی افزود: اجرای طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری از سال 89 به موسسه جهاد نصر واگذار شدخه و در حال حاضر این طرح در قالب 70 کارگاه با مبالغ قراردادی بالغ بر 2000 میلیارد تومان در 18 شهرستان استان خوزستان در حال اجراست. مطیعی همچنین از تاثیرات طرح 550 هزار هکتاری نام برد و افزود: اجرای کامل این طرح موجب رونق اقتصادی، فرهنگی، اشتغال، صنایع جانبی، صادرات و اثرات اجتماعی بیاری برای خوزستان خواهد شد، البته باید در نظر داشته باشیم بعد از اجرای کامل این طرح ضمینه های بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی به دیگر کشورها محیا شود.

مطیعی اضافه کرد طی پیش بینی های انجام شده بعد از تکمیل طرح 550 هزار هکتاری 300 هزار فرصت شغلی ایجاد و شاهد افزایش تولیدات کشاورزی از 13 میلیون تن به 23 میلیون تن خواهیم بود. مدیر ستاد اجرایی احیای طرح 550 هزار هکتاری مدت زمان هدف گذاری شده جهت اتمام طرح را چشم انداز سال 1400 برشمرد و گفت: امیدواریم طرح 550 هزار هکتاری با توجه خوبی که طی سال های گذسته به آن شده به بهره برداری کامل برسد. مطیعی به تاکید استاندار سابق خوزستان مقتدایی به ساختن فیلمی در ارتباط با طرح 550 هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد استاندار سابق درخواست ساخت فیلمی را به محمود رحمانی یکی از کارگردانان بسیار حرفه ایی خوزستان در امر مستند سازی دادیم و خوشبختانه بعد از اتمام کارگردانی فیلم دست اندارکاران تهیه فیلم اذعان داشتن تابحال فکر نمیکردم خوزستان از چنین ظرفیت و امکاناتی برخوردار باشد و این برای ما کافی است که کارگردانی به چنین باور برسد.

وی مشکلات پیش روی طرح 550 هزار هکتاری را بسیار برشمرد و گفت: مدت زمانی چندین ساله طرح 550 هزار هکتاری به طور کامل کند پیش رفت و رو به تعطیلی کامل بود اما از سال 92 و با عنایت رهبری و پیگیری رئیس جمهور با تامین اعتبار 5/1 میلیارد دلاری و تزریق به طرح جان تازه ایی گرفت و خوشبخاته طی چند سال اخیر پیشرفت های خوبی داشتیم. مطیعی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به تاکید رئیس جمهور و البته نگاه بلند رهبر معظم انقلاب طرح 550 هزار هکتاری مشکلی به نام تخصیص اعتبار ندارد، اما باید در زمینه تخصیص آب هم به فکر رفع مشکلات بود.

وی یادآور شد: تاکنون 215 هزار هکتار از دشتهای خوزستان آماده کشاورزی می باشد اما به علت وجود برخی مشکلات همه آن قابل کشت نیست. در پایان این نشست تعدادی از مدیران رسانه ها به بیان دیدگاه خود پرداختند و خواستار برگزاری جلسات متعدد دیگری شدن و مطیعی مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر از رسانه ها درخواست کرد ابعاد طرح 550 هزار هکتاری را هر چه می توانند بیشتر انعکاس داده تا مردم از جزییات و تاثیراتی که بر استان دارد اطلاع پیدا کنند.