صبح نوشته های 4 / محمد چوپان

معجزه امید اقبال لاهوری شاعر پارس گوی پاکستانی معتقد است که :” اگر تنها از اميد انتظار معجزه داري ، در اشتباهي ؛ زیرا اميد بايد با حركت همراه باشد. “تأمل در این کلام ارزشمند ، بدین معناست که حتی اعجاز امید هم بدون عمل ، ابتر خواهد بود و نافرجام …امید در انسانها بمنزله […]

معجزه امید

اقبال لاهوری شاعر پارس گوی پاکستانی معتقد است که :” اگر تنها از اميد انتظار معجزه داري ، در اشتباهي ؛ زیرا اميد بايد با حركت همراه باشد. “تأمل در این کلام ارزشمند ، بدین معناست که حتی اعجاز امید هم بدون عمل ، ابتر خواهد بود و نافرجام …امید در انسانها بمنزله یک بال پرواز است که با وجود تمامی قدرتمند بودنش ، به تنهایی موجب پرواز آدمی نمیگردد , بلکه همواره در کنار بال امید ، به بال عمل و حرکت نیز نیاز است تا با دو بال “امید و حرکت” بتوان تا اوج آسمان آرزوها پرواز و دست نیافتنی ها را یافتنی کرد…..حرکت بدون امید , سراب است و امید بدون عمل و حرکت , یعنی رکود ، در جا زدن و گامی به پیش برنداشتن….! بارالها به امید ما, حرکت و به عمل ما , نشاط و امید عنایت فرما….
✋ سلام دوست امیدوار من…شاخه های درخت امروزت , پر از شکوفه های تندرستی ، امیدواری و حرکت باد.

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۹۴
©چوپان©

********************************************************************

لحظه های باهم بودن را قدر بدانیم

درخت ها را قطع میکنیم ، با آن کاغذ میسازیم و عالم بی عمل شده وروی کاغذ مینویسیم : درختان را قطع نکنید…!!! میدانید با این کلمات بیاد چه می افتم ؟ بیاد خصوصیت قابل درنگ دیگری که عزیزان خویش را تا هنگامی که درکنارمان هستند ، نه تنها با اهدای شاخه گلی خوشنود نمیسازیم بلکه آنها را میآزاریم و حرمت شان را پاس نمیداریم و آنگاه در فراقشان همان شاخه گل های نداده را تاج گلی میکنیم و نه بر سرشان که بر سر مزارشان می نهیم…!!!

….وسپس اشک حسرت میریزیم و همگان را به تکریم مقام پدر و مادر میخوانیم !!!عزیز دلم ؛ لحظه ها را باید در همان دم ، غنیمت بشماریم و بجای دعوت بی عمل ، صادقانه عشق بورزیم و مهر را از یکدیگر دریغ نداریم و کرامت کنیم…آری باید ایمان آوریم که روزی پرده ها برمی افتد و آن زمان دیگر شاید دیر شده باشد اگر صداقت را پیشه نکنیم و قدر بزرگان را ندانیم….سلام دوست صادق و لحظه شناس من…..قدرشناسی ابر فرصتها ، تقدیر همواره ات ،سازگاری گفتار و رفتار ، سرلوحه اعمالت وتکریم یاد یاران آسمانی و شهیدان خدایی ،رهتوشه راهت باد.

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۹۴
©چوپان©

*****************************************************************

آدینه انتظار

اگرچه دیر زمانی نیست که در رمضان , ایمانمان را جلا داده ، و در پی ماه صیام ، با اشتیاق روزه گشوده و به جشن فطر نشسته ایم ، اما بی حضور شما ، همه شادیها زودگذرند و همه چیز خیلی زود زنگار میگیرد چه رسد به ایمان سست ما….!! یا صاحب الزمان…..بی حضورتان قنوتهای اهل دل به گریه و ندبه نشسته است و ایمان مدعیان بی عمل از پای افتاده است….!!نهایت عجزیم بدون شما ، آنچنانکه جهان هستی ، بی حضور خدا……سلام دوست منتظر من…..آدینه ات شاد ، لحظه های امروزت آکنده از رایحه انتظار ، و زمزمه های ” العجل ” ات به گل استجابت ، مزین باد….

جمعه ۱۶ مرداد ۹۴
©چوپان©

***********************************************************

گره گشایی از کار بندگان

هرصبح , هدیه دوباره خداست به تک تک ما….او ما را در هر بامداد پس از مرگ کوتاه شبانه دوباره زندگی میبخشد ، غرق نعمت میسازد و فرصت میدهد تا از پیچكهای عاشق بیاموزیم كه هرصبح باید قنوتی سبز به سوی آسمان بی كران روانه نمود و سپاس اش گفت….سپاسی که از عمق جان برخیزد و با استعانت از واژه های ناب بندگی به شکرانه نعمتهایش تا عرش خدا اوج گیرد….اما شکر واقعی را نه در قنوت واژه ها ، بلکه در بگرفتن بازوی ناتوانان و یاری از پای فتادگان جستجو باید کرد …….اما آنچه خدارابه وجد میآورد فقط قنوت و رکوع مانیست بلکه قلمه زدن دلمان به دل بندگانی است که امیدشان تنها به اوست… سلام دوست نیایشگر و با کرامت من…..آغاز هفته ات سرشار از شادی ، برکت ، نیایش و گشودن گره از کار بندگان خدا باد.

شنبه ۱۷ مرداد ۹۴
©چوپان©

*************************************************************

بر هر چه همی لرزی ……می دان که همان ارزی

زين روی دل عاشق ……از عرش فزون باشد  (مولانا)

بدون هیچ شرح و توضیحی ، توجه خود و دوستانم را در روزی که پیش روی ماست به اندیشه و تأمل در این فرمایش کوتاه حضرت مولانا جلب می نمایم…..سلام دوست عاشق من….. امروز و هر روزت شاد و همواره شأنت در سایه سار عشق , از عرش خدا فراتر باد.

یکشنبه ۱۸ مرداد ۹۴
©چوپان©

*************************************************************

چشم ها را باید شست

برخی از نعمتها ، ظاهری نازیبا دارند اما داشتن شان در نهایت میتواند به زیبایی و کمال ما بینجامد مثل زخمهای ما ، در مسیر زندگی…بعضی زخمها را باید درمان کرد تابتوانیم با آرامشی افزونتر به راهمان ادامه دهیم و در مقابل، بعضی زخمهارا بایددر کنارخود نگاهداشت، تا هرگز راه را گم نکنیم..همه ی داشته های ما ، بنا به تفسیر و زاویه نگاه ماست که نام “نعمت” یا “نقمت” به خود میگیرند…چه خوب است که چشمهایمان را بشوییم و جور دیگر به رخدادها و اطرافمان بنگریم..سلام دوست با اندیشه من……در سایه لطف خدا و عبرت روزگار ، ایام به کام و دولت عزتت مستدام باد.

دوشنبه ۱۹ مرداد ۹۴
©چوپان©

*********************************************************

غروب مدینه ، اشک های صادق

امام صادق(ع) میفرماید 🙁 برای قضاوت در مورد اشخاص ) به رکوع و سجده ی طولانی آنها ننگرید بلکه راستی و امانت داری شان را مورد توجه قراردهید. در روزی که یادآور غروب خورشید “صادق” مدینه است ، ستاره های درخشان اروند نیز بازگشته اند….! مردان امانت داری که ترانه خوان طریق صداقت شدند و قصه ی پر غصه ی دستان بسته ی این یوسف های گمگشته ، قامت نجیبان زمانه را به یکباره همچون یعقوب،خمیده ساخت.در روزیکه “اشک های صادق” را حضرت حجت ،خریداری میکند ، شانه های شهر اهواز مسافرانی دارد به عظمت مهمانان” عند ملیک مقتدر “….. .عجیب است واقعأ که غواصان دست و زبان بسته ی ما چه روزی را برای بازگشت از سفرکرببلا برگزیدند !

روزیکه ابرهای تیره ی آسمان دل خوبان ، بر “شهادت” ” صادق آل طه ” ، “شهادت” میدهند….سلام دوست نجیب و صادق من…..سوگت تسلیت و مبنای اندیشه ات همواره ، صداقت و تکریم یاد شهیدان صادقی باد که مظلومانه بر پیمانشان با خدا باقی ماندند ، پای فشردند و جاودانه گشتند…..

سه شنبه ۲۰ مرداد ۹۴
©چوپان©

********************************************************

[۵:۴۲،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۲] چوپان:

درخزانه ی باورهای گذشتگان به گنجینه های ارزشمندی برمیخوریم که هریک مبنای زندگیست ، برای نمونه میتوان به این نکته اشاره نمود که:
” هر آنکس از هر چه ترسید به همان رسید !!! ”
نمیدانم ؛ شاید دلیل نرسیدن ما بخدا هم درهمین آموزه نهفته باشد که ما کمتر خداترس
بوده ایم…!!
اگر به واقع و در عمل ، از خدا می ترسیدیم و پروا می کردیم باید تابحال به او نیز رسیده باشیم.
✋سلام دوست خداترس من..
روزگارت شاد و پروایت از غیر خدا ، بریده و در امان باد.
آرامش درآغوش خدا و شکفتن گل لبخند بر لبانت را از محضر حضرتش آرزو دارم.

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۸:۵۴،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۳] چوپان: ✴✴

ای که دستت میرسد کاری بکن
پیش ازآن کز تو نیاید هیچ کار

اکنون ما زندگان هنوز در عالم دنیا فرصت و اختیار داریم که راه خوب را برگزینیم یا راه بد را….
به فرمایش امام علی (ع) :
“هم اكنون شما در دنیایى زندگى مى ‏كنید كه مى ‏توانید با مهلت و آسایش خاطرى كه دارید رضایت خدا را به دست آورید اكنون نامه اعمالتان بازاست، و قلم فرشتگانی که در باره شما مینویسند همچنان درحركت است بدن‏هایتان سالم و زبان‏هایتان گویاست،
توبه ی شما ، مورد قبول است و اعمال نیكویتان ، مورد ‏پذیرش….”

اما افرادی از جمع دیروز ما
هم اینک از دنیا رفته و پرونده عملشان بسته شده و دیگر هرگز قادربه افزایش اعمال خوب خویش نیستند , چون فرصت عمل آنها بر خلاف ما بپایان رسیده است…
ما همچنان فرصتی ذیقیمت در اختیارداریم تا ضمن افزایش اعمال خوب خویش،برای آنانکه که مسافر آخرت شده اند نیز هدیه هایی از جنس نور و مهربانی بفرستیم و برخی از مشکلات شان را برطرف کنیم و یامقدمه ی بالا رفتن درجه ی آنها را در جهان برزخ فراهم آوریم.
با تفکر و درنگ میتوان بیش ازپیش به کارهای خوب گرایش پیدا کرد و از بدیها متنفرشد …
ازجمله فواید درنگ و یادِ رفتگان، یاد مرگ است و با یاد مرگ، میتوان از فرصتهای باقیمانده و اندک این عالم فنا ، سرایی آباد برای خود و دیگر عزیزانمان درعالم بقابیافرینیم.
✋ سلام دوست بیدار دل من…..
امروزت در پرتو تفضل خدا و یاد یاران و شهیدان ، بهترین باد.
پنجشنبه ۲۲ مرداد۹۴
©چوپان©

✴✴
[۸:۱۷،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۴] چوپان:

ای مقتدای زمین و آسمان ،
در تلاطم روزگار
در هیاهوی زمان
تمام هفته های ما ، گناه
و غروب جمعه هایمان ، دعا.. !!
بردل و اندیشه ی سیاه ما ،
با قنوت سبز و دل سپیدت گذری نما…
بیا و با جمالت
بازمان دار از گناه….
یا صاحب الزمان……..
✋ سلام دوست منتظر من…..
آدینه ات شاد , دلت روشن
و درپرتو دعای آفتاب پنهان ، احوالت , احسن الحال باد.

جمعه ۲۳ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۳:۱۴،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۵] چوپان:

همه ما انسانها بی شک دربرابر خدای خویش نسبت به گفتارها ، پندارها و کردارهایی که خود از آنها باخبریم ، خویشتن را شرمنده و خجل میدانیم ( که البته این صفت راتنها نزد خوبان میتوان یافت…) از سوی دیگر همواره امیدداریم که پروردگارمان این اعمالمان را نادیده گیرد ومورد بخشش قراردهد…
وچه خرسند خواهیم بود اگر اینگونه گردد…
بزرگان گفته اند مقدمه ی این بخشش خدا ، بخشایش ماست نسبت به دیگران….
.شاید بتوان گفت که انتظارمان بدون انجام این مقدمه ،
خواسته ای بیهوده و به دور از انصاف خواهد بود….
امام سجاد (َع) در این باره فرموده اند :
” چنانچه شخصي تو را بدگويي نماید و سپس نزد تو آمده و پوزش بطلبد ، پوزش و عذرخواهی اش را پذيرا باش ”
به هر میزان که به این اندرز خردمندانه پایبند باشیم و عمل نماییم میتوانیم به بخشایش و عفو الهی نیز امیدوار باشیم.
✋ سلام دوست خردورز و امیدوار من…..
آغاز هفته ات شاد ، قلب پاک و پر از مهرت بی کینه
و عفو خداوندی قرین لحظه ها و وجود نازنینت باد.

شنبه ۲۴ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۳:۱۵،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۶] چوپان:

چه مبارک است تلاقی شکفتن
گل خوشبوی باغ کرامت ، دردانه ی موسی بن جعفر ع ، حضرت معصومه س با ایام ورود فرزندان آزاده اش به وطن شان ، دربستر تقویم و تاریخ…
چرا که هر دو واله و شیدای روسپید روزگار خویش اند که از ” غربت ” به ” قربت ” یار ، نایل آمدند…
بانوی کرامت آمد و با آمدنش روزی را بنام دختران در تقویم انسانیت گنجاند تا شاید زنده بگور کردنشان در عهد جاهلیت را به دست فراموشی بسپارد…
زادروز خجسته یگانه خواهری که بیشترین بوی “رضا” را بهمراه دارد ، برهمگان دلدادگان حضرتش ، بویژه دختران ایران زمین ، این ریحانه های بهشتی مبارکباد……

سلام دوست دلداده و آزاده ی
من…..
هرروزت همچون امروز به شادی و سرور و قلب استوارت سرچشمه یقین و نور باد.

یکشنبه ۲۵ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۱:۴۱،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۷] چوپان:

آزادگی ضرورت تعالی روح , نزد ملتهای بزرگی است که به باورهای بزرگ رسیده اند ….
۲۶مرداد در تاریخ حیات ملت ما , روز بزرگداشت مقام مردان و زنانی است که برای این عقاید و باورهای ارزشمندشان سالها به غربت نشستند و در زیر تازیانه های خصم , سر تسلیم فرود نیاوردند تا اینکه بالاخره یکروز همه دنیا به احترام این نخلهای شکیبا ، بصورت تمام قامت بپا خواست ، به تجلیل صبرشان نشست و به حقانیت شان اعتراف نمود……..وسپاس خدای را که امروزه نیز این کرنش جهانیان ادامه دارد.
آزادگان، بندگانی بودند ، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین انسانهای معاصر به پذیرش قضای الهی …
اینان آزاده نامیده شدند؛ چون از قید نفسانیات رها بودند. روزیکه آنان آمدنداین آیه الهی دگرباره تفسیر گردید که ؛
«و بشر الصابرین» ,

نسل امروزما ، زندگی در کنار آزادگانی را تجربه می کند که زندگی شان ترجمان حریت، صبر، ایثار و مجاهدت است. کبوترانی که دیروز تا بلندای قرب محبوب رفتند و گرمای نفس شهادت را حس کردند و امروز، خاموش و بی ادعا به آبادانی و اعتلای سرزمینشان می اندیشند….
وچه مبارک است انس و تلاقی سالروز ورود آزادگان سرافراز با دهه ی کرامت که رایحه ی ” رضا و معصومه ” را یکجا در دل خویش دارد….
✋ سلام دوست قدر شناس و آزادمنش من…..
لحظه هایت سرشار از عشق , مهربانی ، دلدادگی و نیز بهره مندی از عنایات سرور آزادگان جهان , حضرت حسین بن علی ع باد.
دوشنبه ۲۶ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۱۰:۳۹،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۸] چوپان: ⭕⭕

شتاب بخشیدن و تسریع در امور همواره نمیتواند بال ترقی و اوج گیری بشمار رود.بویژه هنگامی که پای منافع فردی در میان باشد ! بلکه گاهی خود ، مانع پیشرفت فرد وجامعه نیز گردیده واهداف آدمی را با عدم موفقیت همراه میسازد.
بهتر است دلیل آنرا از زبان ” افلاطون ” بشنویم :
” هیچگاه در پی سرعت و تندی [ انجام ] كار مباش ، بلكه بر خوبي و درستي آن سعي كن. زيرا مردم از تو نپرسند كه در چه مدت ، كار را انجام داده ای، بلكه خوبي و بي نقصي آن را از تو مي جويند ” …..
سعی کنیم هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنیم ، چه در وظایف فردی وچه در پذیرش مسیولیتهای اجتماعی…
برای ساختن یک جامعه آرمانی همه ما نیازمند توجه بیشتر به اخلاق و ندای پرطنین درونی داریم.
آنچه مارا به مقصد میرساند انجام صحیح و دقیق کار است و در پی آن ، دعای ماندگار مردمان و نه سود بیشتر و زودگذر این روزگار …..
چرا که عمل صحیح و نام نیک بهتر از اندوخته بسیار است.
✋ سلام دوست نیکجو و نیکخوی من…..
امروزت به شادمانی ، تعهد اخلاقی ، دقت عمل و احساس مسیولیت افزونتر آراسته باد.

سه شنبه ۲۷ مرداد ۹۴
©چوپان©

⭕⭕
[۷:۴۸،‏ ۲۰۱۵/۸/۱۹] چوپان:

از جمله عوامل عقب افتادگی جامعه ما ، رونق بازار ریا و رکود صداقت و اخلاص است. تا به کی و کجا باید ساز افکار و رفتارمان را باهم کوک نکنیم تاهریک، آهنگی جدای از دیگری بنوازد ؟!
مگر ریاو دورویی حاصل همین مغایرت و ناهمخوانی گفتار و کردارمان نیست ؟!
وای بر ما مردمانی که با زبان، میگوییم ولی در عمل بدان باور نداریم !!
مامعتقدیم که سرای آخرت حق و حقیقت است اما بی محابا دنیای مان را آماده میسازیم !!
همواره مرگ را حق میدانیم امابا شتاب
از آن می گریزیم !!
خدا راشنوا و بینا میدانیم اما در صحنه ی عمل، پروا نمیکنیم،حضورش را نادیده میگیریم و از شمارش گناهانمان در روز واپسین بیمناک نیستیم !!
به حساب و کتاب روز جزا ایمان آورده ایم اما هرگز به افشاشدن اعمال و نیت هایمان در آن روز فکر هم نمیکنیم.!!
….و اینگونه است که حالمان خوب نیست….چون همیشه در دریای خوبیها, با اراده خویش بر خلاف جهت سعادت شناوریم….!!!!!!!
کاش هرکدام مان تلاش میکرد که خوب شویم تا سکه ریا از رونق بیفتد ….

✋سلام دوست صادق من…..
روزگارت پر از شادی ، جامه عمل صادقانه ات بر تن و توشه ات همواره از نیرنگ و فریب تهی باد.

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۱۲:۵۳،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۰] چوپان: ✴✴✴✴

پنجشنبه ها همیشه با قدرتی که در ذات خوددارند ، دلهایمان را مسخر خویش قرار میدهند و روح مان را به وادی یاد یاران و سفرکردگان هدایت میکنند…
پنجشنبه هارا دوست دارم ، چون خیرخواه و متذکر مایند !
پنجشنبه ها تلنگرند برای بیداری ما از خواب غفلت…..
پنجشنبه ها ، گاه درنگ اند ،
بهترین فرصت تأمل در گفتار و رفتارمان…. چرا که با آیینه زمان تصویر رفتگان و عزیزانمان رادر برابر دیدگانمان قرار میدهد و مقصدمان را رونمایی میکند…!!!!
مقصدی که به تنهایی میانجامد
……آری عقل و درایت با الهام از پنجشنبه ها حامل پیام بزرگ و بسیار با اهمیتی است….
آن پیام اینست:
“پیش از آنکه در آن سرا
” غریب ” شوید ، در این سرا ،
” قریب ” شوید….
✋سلام دوست اندیشمند من…
توشه امروزت ، تندرستی ، تفکر ، تأمل ، و تقدیم پاداش عمل صالح به ساحت یاران ، رفتگان و شهیدان باد.

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۹۴
©چوپان©

✴✴✴✴
[۲:۵۹،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۱] چوپان:

در آسمان دلمان ، هیچ ستاره ای بدون حضور شما چشمک نمیزند…..
شماکه نباشید درهجوم پرخطر سیاهی شب و غریو دهشتناک زوزه ی گرگها ، باکدامین چراغ روشنگر در جستجوی آن صبح گمشده ای باشیم که خدایمان ، فرمان داده است!؟
در غیاب تان ، طوفان حوادث ، همان معدود شکوفه های ایمانمان را نیز به یغما برده است…
مولای مهربان من , دیگر پای رفتن مان , لنگ است
و چشمهایمان به اندوهی تو در تو خیره مانده است………..

یا صاحب الزمان….
به تهی بودن آسمان زندگیمان ازستاره و انباشته بودنش از گناه ، به پای لنگ رفتن مان، و به پرپر شدن جوانه های باورهایمان رحم کنید و بیایید ، اگرچه همچنان مامدعیان، غرق گناهیم و ایمانمان هنوز , خام است و نارسیده ،
اما بیایید……………….
✋سلام دوست منتظر من….
آدینه ات پرطراوت ، جمعه ی انتظارت نزدیک و انتظارت را فرجی بی پایان باد.

جمعه ۳۰ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۶:۴۴،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۲] چوپان:

برخی از راهیافتگان معتقدند که کیفیت و چگونگی زندگی هر کس را نوع سوالاتی که او از خود می پرسد تعیین میکند.
در واقع ، دغدغه ها و تفکرات مورد نظر هرکسی میتواند به انتخاب نیکوترین یا بدترین راهکارهای مورد نظر او منجر گردد.
درنتیجه اندیشه خوب ، نقد صادقانه ی خویش و پرسش های خوب هرکسی از خودش میتواند به پاسخهای خوبی هم بینجامد. بشرط آنکه باخویشتن خویش ، صادق باشیم.
✋ سلام دوست پرسشگر و صادق من….
اولین روزهفته ات که با آخرین روز مرداد ماه مقارن است ، به نیکوترین پرسشها ، انتخاب بهترین روشها و صادقانه ترین نقدهای درونی آراسته باد.
روزت شاد و سرشار از مهربانی و عشق…..

شنبه ۳۱ مرداد ۹۴
©چوپان©

[۳:۱۰،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۳] چوپان:

بسیاری از اوقات ، در روابط اجتماعی ما ریشه ی اختلافات مان به تلاش برای تغییر دادن طرف مقابل برمیگردد، درحالی که باپذیرفتن تفاوتهای یکدیگر میتوان همزمان زندگی شادتری را تجربه کرد.
درواقع آنچه انسانها را درکنار یکدیگر نگه میدارد شباهتهای شان نیست، بلکه درک ، فهم و شعورشان نسبت به تفاوت هایشان است.
✋ سلام دوست فهیم من……
نخستین روز از واپسین ماه تابستانت ، سرشار از آگاهی , کمال , اندیشه , عشق , مهربانی و درک متقابل همنوعانت باد.

یکشنبه اول شهریور ۹۴
©چوپان©

[۸:۰۲،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۴] چوپان:

حیا و نجابت با فطرت انسانها همخوانی دارد و به هیبت و حرمت شان می افزاید…
گاه باید اندیشید و با دقتی افزونتر به پیرامون خویش نگریست تا ارزش فضیلت ها را بیش از پیش دریافت ….
شایدبرای درک اهمیت و پایبندی به صفت شرم و حیا ، بد نباشد اگر پای درس آن گل آفتابگردانی که درون مزرعه دلربایی میکند ، بنشینیم و
زانو بزنیم تا اهمیت ارزشهای اخلاقی را فراگیریم. آفتابگردان در پاسخ به این پرسش که چرا شب ها سرت را به سوی پايين خم میکنی؟ پاسخی در خور تأمل داد وگفت ؛ شبها ستاره ها چشمك ميزنند و مرا به نسیان خورشید میخوانند در حالیکه من قصد خیانت به خورشيد را ندارم !!
آنها نمیدانند که من واله و حیران خورشیدم و همواره بدان وفادار……
✋سلام دوست شیدا و باوفای من….
شرم و حیایت پایدار , وفایت برقرار و بر وفق مرادت روزگار باد.

دوشنبه ۲ شهریور ۹۴
©چوپان©

[۳:۰۹،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۵] چوپان:

نمیدانم چرا ما انسانها هرگز از رودی که خشکیده به خاطر گذشته اش سپاسگزاری نمیکنیم… !!!
همین سپاس نکردنهاست که ما رابسوی ظلمت میکشاند و زمینه ساز ناسپاسی ها و ناشکری های بزرگتر میگردد….
و چه صفت ناپسندی است ، ناسپاسی …!!!!
بایدباور کنیم که هویت و شخصیت هرشخص ناسپاسی بطور حتم ، متزلزل و فروریختنی است….
و برخلاف آن ، شکر و سپاس , نردبان عزت آدمی است.
ناسپاسی همان “چاه ویل” دنیاست که تا قهقرا میبرد ، فرد ناسپاس را….
….وچه زشت تر وکریه تر است که ناسپاسی و نافرمانی کنیم ولی نعمت های خویش را…..
پناه میبریم به خدای مهربان از تمام ناسپاسی ها و کفران نعمت هایی که در اختیارمان نهاده است، نعمتهایی همچون :پدر……مادر……. آموزگار…….و…و…و….
و در صدر همه داشته هایمان ، نعمت بندگی خداست که هرگز نباید به ناسپاسی گراید…..
اگر سپاس از رودخشکیده و درخت قطع شده و چمنزاری که به زردی گراییده را از یاد نبریم هیچگاه به ورطه ناسپاسی نخواهیم لغزید….
✋ سلام دوست سپاسگزارمن ….
روزگارت شاد و به رنگ متعالی و فیروزه ای سپاس باد ….

سه شنبه ۳ شهریور ۹۴
©چوپان©

[۱۲:۰۰،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۶] چوپان:

هشتمین “حجت موجه” عشق ،
امروز با آغوشی از گل و گلاب, و نور و سرور میآید تا نگین حلقه شادی اهل معرفت گردد…
او که مقتدای “رأفت” است و “رضا” ، در پیامی به عبدالعظیم حسنی، نکاتی جامع و آموزنده را به شیعیان و دوستدارانشان ابلاغ فرموده اند که به احترام آن بزرگوار ، پیام آن حضرت را پیام امروز مان قرار میدهیم ؛
وفرازی از آن پیام ، اینچنین است:

،،، ای عبدالعظیم ؛
سلام گرم مرابه دوستدارانم برسان و به آنان بگو:
در دلهای خویش راهی برای شیطان نگشایند و آنان را به راستگویی درگفتار ، ادای امانت ، سکوت پر معنا ، ترک درگیری و جدال بی حاصل در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان….
وبه صله رحم ، رفت و آمد با یکدیگر و رابطه گرم و دوستانه باهم دعوت کن ، چرا که این کار موجب تقرب به خدا و اولیای او و نیز نزدیکی به من خواهد بود. ،،،
✋سلام دوست حق جوی من….
عیدت فرخنده و امروزت به میمنت طلوع خورشید طوس ، دانای آل طه ،
و امام مهربانی ها ,
حضرت امام رضا (ع) ، بهترین و ماندگارترین باد.

چهارشنبه ۴ شهریور ۹۴
©چوپان©

[۶:۵۰،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۷] چوپان: ✴✴✴✴

اسمع و افهم…….!
بشنو و درک کن……!!

تمام آنانکه دوستشان داشتیم و داریم، اما به امانت به دل خاک سپردیمشان، درنخستین لحظه سفر آخرتشان با این خطاب مواجه شدند…
چه شایسته است در این پنجشنبه که روز درنگ،اندیشه ومحاسبه است کمی چشمانمان را ببندیم و در خلوت خویش باورکنیم ، کسانی که در آینده ی دور و نزدیک مورد این خطاب قرار میگیرند بی تردید ما زندگانیم !
آیا بهتر نیست بجای آنکه فردا، دیگران خطابمان کنند و ما بشنویم درحالیکه فرصت عمل نداریم , همین امروز خودمان , خویشتن مان را خطاب کنیم و قیام به عمل نماییم تا فرصت اندک عمل باقیست….؟!
توجه به خانواده های ایتام ، درک احتیاج کودکان کار و سرطانی ، نیازمندان بیمار و کم بنیه مادی ، رفع نیازهای عاطفی سالمندانی که انتظار دیدن ما را میکشند و..و..و….همه و همه بخشی از فرصتهایی است
که در اختیار ما زندگان است…
بسار نیکوست که در رفع نیاز دیگران بکوشیم ، به نیت خود و تمام رفتگانمان تا فرصت باقیست….
پنجشنبه ها روز یاد یاران است وشمارش روزهاییکه بین ما و آنان فاصله افتاده ! و هنگامه محاسبه ی روزهای باقیمانده ای که ما برای عمل داریم تادر آن “فردای نزدیک” روسپید باشیم….
✋ سلام دوست مورد خطاب من…..
امروزت به اندیشه ، درنگ ، یاد یاران وشهیدان و اتخاذ تصمیم های بزرگ و مؤثر ، آراسته باد.

پنجشنبه ۵ شهریور ۹۴
©چوپان©

✴✴✴✴
[۱۲:۴۵،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۸] چوپان:

اشکهایت نیز بخدا سوگند که مقدس اند ، برای زمین و آسمان….
برای کوهها و درختان….
برای دریاها و ماهیان….
برای ابرها و برف و باران…
و تمام کسانیکه که دل به طلوع دوباره ی شما بسته اند ,
یا صاحب الزمان…..
اما اشکی که از شوق شدت انتظار ما باشد و به وجدتان آورد ،
و نه اشکی که از حسرت شما در دلدادگی ما به گناهان نشأت بگیرد….!!!!
دریاب مان , مولا
و دعایمان کن که در غباروگرد گناهانمان ، شمارا گم نکنیم… !!
✋ سلام دوست منتظر من….
روزگارت پر از عطر یار ،
دلت به دور از گناه و غبار
و آدینه ات به شوق انتظار باد.

جمعه ۶شهریور ۹۴
©چوپان©

[۷:۳۱،‏ ۲۰۱۵/۸/۲۹] چوپان:

موفقیت کلید شادی نیست بلکه شادی کلید موفقیت است……..
✋ سلام دوست شادمان من…
آغاز هفته ات ، سرآغاز شادیها و موفقیت های بی پایانت باد.

شنبه ۷ شهریور ۹۴
©چوپان©

[۱۳:۴۳،‏ ۲۰۱۵/۸/۳۱] چوپان:

پروردگارا
تو چه بی اندازه دوست داری كه
من تو را به هر اندازه دوست بدارم !با آنكه تو بي نيازي از من…
پس من چگونه دوستت نداشته باشم بواسطه شدت دوست داشت ات با اينکه مراسراپانیاز به توست !
دریابم ای مهربان بی منت و نیاز…
که گذر روزگار بی عنایتت بی مقصود است و سیاهی….
✋ سلام دوست دلداده من…..
تمام لحظه هایت , شیرین ،
سرشار از وصال خالق
و بی نیازی از خلق باد….

دوشنبه ۹ شهریور ۹۴
©چوپان©

[۹:۵۷،‏ ۲۰۱۵/۹/۱] چوپان: ⚓⚓⚓⚓⚓⚓

زندگی , دریایی از رخدادهای شیرین و تلخ است….
کشتی عمر ما، در این دریای مواج هرلحظه بسوی مقصدی که در نظر داریم روانه است
اما نقش موجها در نیل ما به مقصودمان انکارناپذیر است.
یادمان باشد که در این دریای ناآرام باید دل بخدا بست و با هدف حرکت کرد و موجها را مقهور اراده خویش نمود وگرنه بـــــــرای کـــــشـتـیهـای ساکن و
بـــی حــــرکـــت ، مــــــوجـهــایند که تـــــصمـیـم مـــی گــــیـرنـد…..!
✋ سلام دوست ناخدا و باخدای من……
روزگارت خوش، روزت بخیر و امواج زندگی همواره اسیر پنجه ی تدبیرت باد.

سه شنبه ۱۰ شهریور ۹۴
©چوپان©

⚓⚓⚓⚓⚓⚓
[۳:۰۱،‏ ۲۰۱۵/۹/۲] چوپان: ✳✳✳

معنای خودبینی , فقط دیدن خود نیستبلکه بزرگ پنداشتن خویش و کوچک شمردن دیگران است !
پناه میبریم به خدای بزرگ از تکبر و غرور بی حاصل خویش و تحقیر بندگانش ،حال آنکه نه عاقبت بخیری ما به تأیید خدا رسیده و نه پایان نافرجام دیگران…!
✋ سلام دوست متواضع من…
روزگارت شاد , فروتنی ات افزون و فضایل ات بیشمار باد.

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۹۴
©چوپان©

✳✳✳
[۱۳:۲۹،‏ ۲۰۱۵/۹/۳] چوپان: ✴✴✴✴

چه روزخوبی است , پنجشنبه ! مجالی برای یاد یاران و عزیزان و حضورشان در قاب خاطرات ماندگارمان…
بوی گلاب و حلوا با دو طعم تلخ و شیرین ….!!!
روزیکه خوبان و خوبیها در برابر دیدگانمان نقش آفرینی میکنند و برای اهل دل و خرد ، چلچراغ راه میشوند…
…آری پنجشنبه ها فرصتی است برای اندیشه در این معنا که مقصدکجاست و توشه راه کدام است….!!!
سلام دوست دوراندیش من….
امروزت مزین به اندیشه ، اندیشه ات متعالی ویادخوبان ،
یاران و شهیدان همواره مهمان دل مهربانت باد.

پنجشنبه ۱۲ شهریور ۹۴
©چوپان©

✴✴✴✴
[۹:۴۲،‏ ۲۰۱۵/۹/۴] چوپان:

نمیدانم اینک کجا به نماز قیام نموده اید ویاکجا به دعا نشسته اید و برای تعالی ما دعا میکنید اما میدانم که دیگر با گناهانمان شما را به “ستوه” آورده ایم ای مقتدای “نستوه” انتظار ،…….
و باز میدانم که هرکجاهستید ، انسانیت مان ، آرزوی شماست، یا صاحب الزمان…… ،
کاش ما بظاهر انسانهایی که غرق معصیتم ، خود را از دام گناه برهانیم و به میمنت قنوت سبزتان با انسانیت و مهربانی آشتی کنیم تا شاپرک شادی را بر شانه هایتان و گل لبخند را بر لبهایتان بنشانیم ،
✋ سلام دوست منتظر من….
لحظه هایت شاد و آدینه ات پر از خاطرات ناب باد.

جمعه ۱۳شهریور ۹۴
©چوپان©

[۳:۰۶،‏ ۲۰۱۵/۹/۵] چوپان:

برای یک زندگی بهتر به کردار نیکو نیازمندتریم تا به گفتار پسندیده ، بهمین دلیل است که قرآن کریم و بسیاری از بزرگان ، مارا به عمل و رفتار نیکو فراخوانده اند…
پروفسور محمود حسابی از مشاهیر برجسته و عالمان با عمل سرزمین مادری مان نیز اینگونه ما را به جذب دلها و حکومت بر قلبها دعوت نموده اند ؛
” یک عمل درست، بهتر از هزار نصیحت است ”
✋سلام دوست مهربان من….
آغاز هفته ات آراسته به شادمانی ،
و همواره رفتارت گویای مهربانیها و زیبایی های
درونت باد.

شنبه ۱۴ شهریور ۹۴
©چوپان©