دفاع تمام قد مقتدایی از شرکت فولاد در برابر انتقادها/وضعیت 15 سال قبل این شرکت با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست

استاندار خوزستان بر لزوم وجود آمار و اطلاعات در بخش‌های مختلف استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم هر اقدامی را در استان انجام دهیم، لازمه آن وجود مدل و آمار است.عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، نهم تیرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد:اصل بر اين است كه آمار و […]

استاندار خوزستان بر لزوم وجود آمار و اطلاعات در بخش‌های مختلف استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم هر اقدامی را در استان انجام دهیم، لازمه آن وجود مدل و آمار است.عبدالحسن مقتدایی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، نهم تیرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد:اصل بر اين است كه آمار و ارقام با تکیه بر سازمان مدیریت استان تهیه شود.

9302x15x0x22987

وی با دفاع از عملکرد فولاد خوزستان افزود:در این استان صنایع بزرگی وجود دارد که بخش قابل توجهی از اشتغال و سرمایه گذاری منطقه در این صنایع ایجاد شده است.وضعیت 15 سال قبل این شرکت با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست و اقدامات تولیدی و توسعه ای که در شرکت فولاد خوزستان انجام شده قابل قدردانی است.مقتدایی با اشاره به توسعه شرکت فولاد خوزستان خواستار اتمام پروژه ساخت شرکت فولاد شاگان و اجرای طرح توسعه فولاد در این شرکت شد.

وی افزود: مبنای کار در استان را با هر کم و کاستی که وجود دارد از ابتدای امسال در نظر می‌ گیریم و باید به‌ گونه‌ ای کار کنیم که قول‌ های داده شده مورد توجه قرار گیرد. در هر دستگاهی که بخش آمار و اطلاعات وجود ندارد باید یک مسئول و بخشی برای آن در نظر گرفته شود.مقتدایی تصریح‌کرد:برخی اوقات در جلسه‌ای از یک مدیر بحث یا انتقادی می‌شود که باید به وي اجازه دهیم در این جلسه حضور یابد و صحبت‌های خود را ارایه دهد.استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت شرکت فولاد خوزستان گفت:هر واحد تولیدی همیشه عوارض‌ هایی دارد؛ برای توسعه فولاد همه باید کمک کنند. باید برای صنعت و ماندگاری و تقویت آن کمک کرد و براي موضوعاتی همچون محیط زیست که در صنایع مطرح است با تعامل اقداماتی را انجام دهیم.

**لازم به یادآوری است در هفته گذشته و در آیین تجلیل از قضات نمونه حضرت آیةالله جزایری بشدت از فولاد خوزستان انتقاد کرده بود.

در ادامه امید حاجتی، معاون برنامه‌ ریزی استانداری خوزستان گفت: یکی از نکات مهمی که در نظام تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی و پژوهش مورد نیاز است، بحث وجود آمار و اطلاعات صحیح و قابل اتکا است که مجموعه این آمارها در استان‌ها دارای نواقص و کم و کاستی است.وی افزود: تمام تلاش ما این است که با همکاری دستگاه‌ های اجرایی آمار مورد نیاز برای نظام برنامه‌ ریزی و تصمیم‌ سازی در استان را در طرح جامعه آماری آماده کنیم تا این آمار قابل استفاده براي کلیه مدیران و دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران باشد.

حاجتی تصریح‌کرد: تمام دستگاه‌ ها بايد موظف شوند که یک رابط آماري در دستگاه خود ایجاد کنند و این واحد باید به یک رابط آماری تبديل شود. در دوره مسوولیت خود کمتر مشاهده کرده‌ام که دستگاه‌ های اجرایی آمار و اطلاعات مورد نیاز خود را از دفتر اطلاعات استان مطالبه کنند. توصیه می‌ کنم که دستگاه‌ های اجرایی اطلاعات و آمار مورد نیاز خود را از دفتر آمار و اطلاعات استانداری بخواهند.معاون برنامه‌ ریزی استانداری خوزستان گفت: در نظام آماری کشور آمارها به 3 روش سرشماری، نمونه‌ گیری و آمارهای ثبتی به‌دست می‌آید که آمار ثبتی از کم هزینه‌ ترین، به‌ روزترین و مناسب‌ ترین روش‌ ها است و هدف ما این است كه تا جایی که می‌ توانیم به سمت آمار ثبتی برویم.وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی و کارگروه‌های تخصصی خاطر نشان‌ کرد: کار گروه‌ های تخصصی و شورای برنامه‌ ریزی باید بتوانند به تمام وظایف خود عمل کنند؛ در ابتدا لازم است که کارگروه‌ های تخصصی نقش خود را به خوبی انجام دهند و سپس شورای برنامه‌ ریزی یک بررسی‌ کننده نهایی و مصوب‌ کننده باشد.