حاشیه های نشست شورای برنامه ریزی خوزستان با حضور وزیر راه !

نشست شورای برنامه ریزی خوزستان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازنگری طرح جامع شهر اهواز و تصویب آن برگزار شده بود، با انتقاد و اعتراض نمایندگان استان به حاشیه کشیده و با پایانی باز روبرو شد. سخنان «امید حاجتی» رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در ابتدای این نشست […]

نشست شورای برنامه ریزی خوزستان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازنگری طرح جامع شهر اهواز و تصویب آن برگزار شده بود، با انتقاد و اعتراض نمایندگان استان به حاشیه کشیده و با پایانی باز روبرو شد. سخنان «امید حاجتی» رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در ابتدای این نشست به عنوان مدیر جلسه در خطاب به نمایندگان مبنی بر اینکه «در فرآیند تصویب آنجایی پیش بینی نشده که نظر و ملاحظات نمایندگان لحاظ شود» باعث واکنش نمایندگان شد.

img_20161027_032149

در ابتدا همایون یوسفی با مخالفت با این صحبت‌ها خواستار تمدید مهلت تصویب تا یک ماه شد و هشدار داد که در صورت عدم توجه به ملاحظات نمایندگان اهواز از اختیارات قانونی استفاده خواهند کرد.

سپس جواد الباجی نماینده اهواز خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: آقای حاجتی! در اطراف شهر اهواز ۶ شهر حمیدیه، کوت عبدالله، شیبان، ویس، ملاثانی و الحایی وجود دارند که بیشترین فاصله آن‌ها با مرکز شهر ۱۰ کیلومتر است و معمولا سرریز جمعیت کم برخوردار اهواز به سمت آنهاست. برنامه ریزی استان پاسخ دهد که چرا به جای اینکه به این شهر‌ها خدمات رسانی کند، ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه در شهر رامین در ۴۰ کیلومتری اهواز بدون مطالعه اجتماعی، محیط زیستی و بدون استفاده هزینه کرده است؟

الباجی ادامه داد: شیرین شهر را تاسیس کردید و به التماس معلولان افتاده‌اید که در آنجا سکونت کنند اما آن‌ها حاضر نیستند. حالا می‌گویید «ما نمایندگان را دعوت نکرده‌ایم!» او افزود: ما نماینده‌های مردم هستیم باید در جریان ریز امورات قرار بگیریم. چرا وقتی به مسائل برنامه ریزی و حساس استان می‌رسد می‌گویید شما دخالت نکنید؟ این انصاف نیست بلکه اجحاف است. شما در برنامه ریزی اعتباری اهواز را نادیده گرفته‌اید، در حالی که اهواز و شهرستان‌های تابعه مشکلات آب، فاضلاب، برق و عمران دارد. اینکه می‌گویید دخالت نکنید این ظلم است

سپس نماینده شادگان با انتقاد از شیوه مطرح کردن این مسئله خطاب به حاجتی گفت: آقای حاجتی! شما چندین بار است که این مسئله را تکرار می‌کنید که انگار ما سر از قانون در نمی‌آوریم، شما به مردم اعلام کنید که نمایندگان کاره‌ای نیستند. مردم ما را می‌شناسند و کسی شما را نمی‌شناسد. آن‌ها حل مشکلات را از ما می‌خواهند. مردم به شما مراجعه می‌کنند و شما کم کاری‌ها را گردن نماینده‌ها می‌اندازید. حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد ادامه داد: چگونه می‌شود که شما طرح بزرگی درباره کلانشهر اهواز را می‌خواهید تصویب کنید، اما نمایندگان نه از آن اطلاعی دارند و نه در جریان هستند؟

نماینده خرمشهر نیز گفت: ما نمی‌دانیم برای چه موضوعی دعوت شده‌ایم، چگونه می‌توانیم تصمیم بگیریم؟ عبدالله سامری خطاب به حاجتی گفت: سریال توهین‌های شما به نمایندگان گویا تمامی ندارد. در ادامه، جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز نیز به همراه همایون یوسفی خواستار ترک جلسه شدند که با وساطت استاندار جلسه تا پایان توسط شریعتی مدیریت شد و قرار شد تا کارگروهی با حضور نمایندگان اهواز طرح بازنگری شود.