تنه نخل‌هاي خرمشهر بیمه می‌شود

مدير اداره جهاد كشاورزي خرمشهر از پيگيري و موافقت اولیه برای بيمه تنه درخت خرما علاوه بر بيمه محصول اين منطقه خبر داد. محمد مطرودي  با اشاره به آتش سوزي اخير در نخلستان‌هاي طويشه آبادان اظهار کرد: با توجه به اقليم گرم خوزستان و وجود علف‌هاي هرز بسيار در نخلستان‌هاي منطقه و احتمال آتش‌سوزي در […]

مدير اداره جهاد كشاورزي خرمشهر از پيگيري و موافقت اولیه برای بيمه تنه درخت خرما علاوه بر بيمه محصول اين منطقه خبر داد. محمد مطرودي  با اشاره به آتش سوزي اخير در نخلستان‌هاي طويشه آبادان اظهار کرد: با توجه به اقليم گرم خوزستان و وجود علف‌هاي هرز بسيار در نخلستان‌هاي منطقه و احتمال آتش‌سوزي در نخلستان‌ها که همواره این اتفاق می‌افتد، موضوع بيمه شدن تنه درختان خرما در جلسات متعدد مطرح شد.

136586

وی افزود: در حال حاضر بيمه شامل تنه درخت خرما نمي‌شود و فقط محصول تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و هيچگونه خسارت به نخل از جمله خسارت ناشي از آتش سوزي اختصاص نمی یابد که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده موافقت اولیه از سوی صندوق بیمه با این موضوع اعلام شده است. مطرودی تصریح کرد: هنوز دستورالعمل و بخشنامه نهایی برای تحت پوشش قرار گرفتن تنه خرما و به تبع شرایط بیمه، بهای آن و سهم دولت از این حق بیمه از سوی صندوق ابلاغ نشده است. وی عنوان کرد: در صورت ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه نهایی از سوی صندوق کشاورزان می‌توانند نسبت به پوشش بیمه نخل‌های خود اقدام کنند و نگرانی آن‌ها از آتش‌سوزی‌ها و ضررهای ناشی از این خسارت‌ها رفع خواهد شد.