برداشت گندم از مزارع حمیدیه از 25 فروردین آغاز می شود

مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه گفت: سطح زیرکشت گندم در این شهرستان 25 هزار هکتار است و پیش بینی می‌کنیم که حدود 75 هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود. سید هدایت الله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت گندم در این شهرستان از 25 فروردین‌ماه آغاز می‌شود و حدود یک ماه […]

مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه گفت: سطح زیرکشت گندم در این شهرستان 25 هزار هکتار است و پیش بینی می‌کنیم که حدود 75 هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود. سید هدایت الله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت گندم در این شهرستان از 25 فروردین‌ماه آغاز می‌شود و حدود یک ماه بعد به پایان می‌رسد.

130141

وی با بیان اینکه تمام امکانات و تمهیدات لازم جهت انجام عملیات برداشت پیش بینی و تامین شده است، افزود: متوسط برداشت در هر هکتار 3 تن است، بنابراین نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش تولید گندم را شاهد خواهیم بود. موسوی تصریح کرد: همچنین 170 دستگاه کمباین که حدود 75 درصد آن‌ها مهاجر هستند، جهت برداشت گندم در این شهرستان مستقر شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: 11 کارشناس کشاورزی در قالب سه اکیپ در مراحل مختلف عملیات برداشت نظارت و بازرسی می‌کنند که این اکیپ‌ها در زمینه کنترل ریزش، جلوگیری از افت محصول، معاینه فنی و ضدعفونی کمباین‌ها و جلوگیری از انتقال آفات و بیماری‌ها توسط کمباین و … فعالیت خواهند کرد.

موسوی با اشاره به برگزاری دو جلسه شورای کشاورزی با موضوع عملیات برداشت در شهرستان حمیدیه عنوان کرد: در این جلسات تأمین تمام مقدمات و تمهیدات لازم برای عملیات برداشت و تشکیل 4 دوره کلاس آموزشی برای کارشناسان کشاورزی، کمباین‌داران و کشاورزان در دستور کار قرار گرفت. مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه بیان کرد: هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی ارتقای کیفیت برداشت، جلوگیری از افت محصول، آموزش صحیح عملیات برداشت و جلوگیری از انتقال آفات و بیماری‌ها است.