عمان در بخش کشاورزی خوزستان سرمایه گذاری می کند

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان بطنیه کشور عمان، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایران و استان خوزستان را از اهداف سفر هیات عمانی به کشورمان عنوان کرد. حافظ ناصر ربیعی سه شنبه در خرمشهر در گفت و گو با ایرنا با تشکر از میزبانی مطلوب مسئولان جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان و […]

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان بطنیه کشور عمان، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایران و استان خوزستان را از اهداف سفر هیات عمانی به کشورمان عنوان کرد. حافظ ناصر ربیعی سه شنبه در خرمشهر در گفت و گو با ایرنا با تشکر از میزبانی مطلوب مسئولان جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر، افزود: هیات عمانی در این سفر برای آشنایی بازرگانان عمان با بازرگانان ایرانی و بررسی موضوعات مشترک برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند به این منطقه سفر کرد.

81966585-70527072

وی اظهار داشت:امید است، با بررسی ها و هماهنگی هیا انجام شده، روابط تجاری ایران و عمان بیش از گذشته توسعه یافته و زمینه سرمایه گذاری بازرگانان عمان در استان خوزستان فراهم شود. نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان بطنیه کشور عمان بیشترین موضوع نشست امروز در خرمشهر با بازرگانان ایرانی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرمشهر را همکاری در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت:امیدواریم در آینده نزدیک، محصولات کشاورزی استان خوزستان به خصوص شهرستان اهواز و خرمشهر به عمان صادر شود. وی در ادامه گفت:اینجانب به عنوان نماینده بازرگانان کشور عمان، سرمایه گذاران، بازرگانان و گردشگران دیگر کشورهای اسلامی را برای ورود به ایران و سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری دعوت می کنم.

هیات ٢٥ نفره عمانی از یکشنبه شب وارد اهواز شد و در نشست هایی با استاندار خوزستان، شهردار اهواز، و جمعی از تجار خوزستانی برگزار کرد. نشست مشترک جمعی از تجار خوزستانی با هیات تجاری عمان برای ایجاد تعامل بیشتر و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های اقتصادی عصر دوشنبه در هتل پارس اهواز برگزار شد. عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که روابط سیاسی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد که منبع اصلی درآمد این کشور نفت، و ماهیگیری و کشاورزی از منابع دیگر درآمدی این کشور است. پارسال 194 میلیون دلار صادرات از کشورمان به کشور عمان انجام شد و میزان صادرات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش دارد.

81966585-70527071